*

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΣΜΟΣ & Η ΥΛΗ  /  ΤΟ ΑΜΕΣΟ (ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ) ΣΥΝΟΛΟ & Η ΖΩΗ

Σκέψεις από την αρχή και για την αρχή... Γη

***                                                                                 comet

* ΑΡΧΙΚΗ |     | ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ |     | ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ! |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΥΛΗ

*

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ     |     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ     |     ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ     |     ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

header message

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ

 

 

Για σκεπτόμενους δημιουργικά!

 

 


Gr flag Eng language

 

???

 
 

ΑΡΧΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΕΟ-ΕΛΛΗΝΕΣ

 (Ένας πληθυσμός ανάξιος να εκτιμήσει την κληρονομιά του. Γράφτηκε 10/01/2017)

 

παζλΣτη χώρα μας πολλοί αρχαιολάτρες προσπαθούν επίμονα, με τη λογική και με τα παρα­δείγματα της ιστορίας, να πείσουν όλους τους Έλληνες, ότι αυτοί έχουν κληρο­νομήσει τον πιο μεγάλο πνευματικό θησαυρό. Υπενθυμίζουν πώς από το πνευματικό έργο των αρχαίων Ελλήνων άναψε η φλόγα  της ερευνητικής σκέψης στη θρησκό­ληπτη Ευρώπη, ότι όλοι οι λαοί θαυμάζουν τον αρχαίο πολιτισμό μας και ότι θα ωφεληθούμε πολλαπλά, αν εμείς οι σύγχρονοι Έλληνες αξιο­ποιήσουμε την πλούσια εμπειρία που είχαν οι αρχαίοι πρόγονοι, πριν αυτή πληγεί με τη διάδοση της χριστιανικής θρησκείας. Σε αυτή την επίμονη και λογική προσπάθειά τους, μάλλον αγνοούν ή έχουν υπο­βαθμίσει μια απο­γοητευτική διαπίστωση για τον πνευματικό προ­σανατολισμό της ζωής: Οι αιώνιες επιτυχίες των αρχαίων Ελλήνων, η καταγραφή της πολύπλευρης εμπειρίας τους και ο λαμπρός πολιτισμός τους δεν είναι κάτι αξιόλογο για έναν άνθρωπο ο οποίος είναι εχθρός γενικά του πνευματικού τρόπου ζωής.

Όταν ο άνθρωπος σκέφτεται μόνο για να δράσει, με την αγωνία πώς θα επιβιώσει ή με την προσδοκία, ότι έτσι δραστήριος θα απολαύσει περισσότερο τη ζωή του.

Όταν ο άνθρωπος δεν μπορεί να αντιληφθεί πόσο απαραίτητη είναι η πνευματική καλλιέργεια και η ερευνητική σκέψη και πόσο σημαντική είναι η αξιοπιστία για όλες τις προσπάθειές του.

Όταν ο πνευματικός τρόπος ζωής τον τρομάζει, αντί να τον ευχαριστεί και η ήσυχη φροντίδα του πνεύματος, φαίνεται στα μάτια του σαν χαμένος χρόνος και σαν αντι­κοινωνική ζωή.

Όταν, ο άνθρωπος ζει απερίσκεφτος ή σκέφτεται με τις εντυπώσεις και όχι με την καθο­δήγηση της λογικής.

Δυστυχώς, με αυτή την απαίσια και εχθρική αντίληψη για τον πνευματικό τρόπο ζωής και με την ταύτιση του πνευματικού τρόπου ζωής με μια ασθένεια ή με μια άσχημη ζωή, ο άνθρωπος δεν μπορεί να εκτιμήσει την πνευματική προσφορά και τις επιτυχίες της αρχαίας παράδοσής του. Πιθανόν αυτός να εντυπω­σιάζεται τη στιγμή που πληρο­φορείται για τις λαμπρές επιτυχίες του αρχαίου Ελληνικού πνεύματος και να συγκινείται. Όμως πολλά δεν κατανοεί ή του φαίνονται ξεπερασμένα και ανώφελα. Θα αναρωτηθεί τι έχει να κερδίσει από το μακρινό παρελθόν συγκρίνοντας τις δυνατότητές του στη σύγχρονη εποχή, με όλα τα επιτεύγματα τα οποία τώρα μοιράζονται και εξαγορά­ζονται παγκοσμίως και τα οποία χρειάστηκαν τη συνεργασία όλων των λαών. Ακόμα πιο δύσκολα, ο "εχθρό­σοφος" άνθρωπος μπορεί να αντι­ληφθεί τι σημαίνει μια τέτοια πνευματική επιστροφή στο παρελθόν της αρχαίας Ελλάδας. Το ότι ζει στην ίδια γεωγραφική περιοχή των ένδοξων προγόνων του και ο ίδιος μπορεί να δηλώνει ότι είναι Έλληνας, αυτό εύκολα ξεχνιέται και εύκολα συμβιβάζεται με επιλογές που προσβάλλουν την εθνικότητά του. Με την εχθρό­σοφη άποψή του για τη ζωή και παρα­συρμένος από τις δυνατότητές του στο σύγχρονο πολιτισμό, ο εχθρό­σοφος (ή αντι-­πνευματικός άνθρωπος) δεν κινητο­ποιείται με τις πνευματικές αξίες, όπως χρειάζονται για μια δημιουργική και αυτο-­ελεγ­χόμενη ζωή και για μια υπεύθυνη συμπεριφορά. Γι' αυτό και πιο εύκολα χάνεται έτσι ο πνευματικός δεσμός, που θα είχαν οι άνθρωποι μεταξύ τους, αφού ο κάθε ένας έχει τις δικές του επιλογές, με τις δικές του απόψεις και για τα δικά του συμφέροντα, χωρίς τις κοινές πνευματικές αξίες. Ο απερίσκεφτος άνθρωπος και με τις υπέρ­μετρες προσδοκίες του από τα υλικά πράγματα δεν έχει τις σταθερές αξίες, με τις οποίες θα ρύθμιζε τη ζωή του με επίγνωση των αδυναμιών του και με συνέπεια μεταξύ σκέψης και θέλησης. Ο εχθρός του πνευματικού τρόπου ζωής αντι­λαμβάνεται τα συμφέροντά του σαν προορισμένος να αποκτήσει πλούτη, μια σεβαστή κοινωνική θέση και όπως αν έτσι θα ζούσε αιώνια. Το τελευταίο που τον ενδιαφέρει είναι αν υπάρχει αλήθεια, λογική, δίκαιο, καλοσύνη, γενναιότητα, παράδοση και κάθε αρετή. Στην καλύτερη περίπτωση, το πνεύμα είναι γι' αυτόν ένα εργαλείο για την εξυπηρέτηση των προσωπικών συμφερόντων του μέσα στην κοινωνία - όπως τα φαντάζεται αποκομμένα από τις πνευματικές αξίες - και σε αντίθεση με τα συμφέροντα των συναν­θρώπων του. Όλα μπορούν να ανταλ­λαχθούν και να μεταβληθούν χωρίς κανένα φραγμό (ούτε ηθικό ούτε νομικό), με μόνη εκτίμηση ότι επι­τυγχάνεται η επιβίωση και βελτιώνεται η κοινωνική θέση. Και φυσικά, αυτός ο τύπος του εχθρό­σοφου ανθρώπου, που κινητο­ποιείται παρασυρμένος από τις δυνατότητές του, για τα περι­στασιακά συμφέροντά του και με υπερ­βολικές προσδοκίες, παρά την πνευματική του αναξιο­πιστία, υπήρξε ανέκαθεν σε όλες τις εποχές και σε όλες τις κοινωνίες.*

Συμπερασματικά, διαπιστώνουμε μια σχέση της αντι-πνευματικής ζωής με την απαξίωση του πολιτισμού της προ-χριστιανικής Ελλάδας. Αν, λοιπόν, οι αρχαιολάτρες θέλουν να προσελκύσουν πολλούς νεοέλληνες και να φέρουν στην κοινωνική ζωή περισσότερο πολιτισμό από την αρχαία παράδοση και αντιθέτως, να αποβληθούν ξενόφερτες συνήθειες και παραδόσεις: Από τη συσχέτιση της αντι-πνευματικής ζωής με την απαξίωση του αρχαίου ελληνικού πνεύματος καταλαβαίνουμε, ότι για να αναστραφεί αυτό το κοινωνικό φαινόμενο και για να εκτιμηθεί η παγκόσμια προσφορά και πρωτοτυπία του αρχαίου ελληνικού πνεύματος, χρειάζεται οι νεοέλληνες να πεισθούν για την παγκόσμια προσφορά που έχει το ανθρώπινο πνεύμα απευθείας για την ίδια τη ζωή και να εκτιμηθεί ο πνευματικός προσα­νατολισμός της ζωής σαν μια παγκόσμια και διαχρονική ηθική.

 

Μαριάμ: εγώ είδα τον άγγελο

 

φως>>> Οι τρεις συνεργάτες για την επιτυχία όχι μόνο μέσα στη σκέψη και για την Επιστήμη, αλλά και για μια ζωή τουλάχιστον χωρίς ψέματα και υποκρισία:

 

Δυσπιστία και ερευνητική σκέψη, αμερόληπτη λογική, ειλικρίνεια

 

 

spiderΕίναι αυξημένη η ηθική ευθύνη και ίσως η ευθύνη είναι ακόμα και νομική, για όσους ηγούνται σε ομάδες ή τις εκπροσωπούν και συμμετέχουν στη δράση τους και ανα­παράγουν τα ψέματα και καλλιεργούν τη βεβαιότητα σε φαντασιώσεις, συμβι­βασμένοι για λόγους κερδοσκοπίας, σταδιοδρομίας και για τη διατήρηση των προνομίων τους. Όταν με τα ψέματα και με τις φαντασιώσεις περνάς καλά, όταν έχεις μεγαλώσει μαζί με αυτά, όταν έτσι βρίσκεις πιο εύκολα εργασία, όταν σε χαιρετούν οι γείτονες και όταν έχεις ωραίες αναμνήσεις από γιορτές και όταν με αυτά ονειρεύεσαι μια καλύτερη τύχη, τότε αν χρειαστεί θα στρατευτείς για να μην αφήσεις τα ψέματα και τις φαντασιώσεις να χάσουν την εκπροσώπηση και τη λάμψη τους. Ενώ αν τα αμφισβητείς, τότε η καθημερινή ζωή σου θα δυσκολέψει, θα σε συμπεριλάβουν στους τρελούς και δεν αποκλείεται να σε στείλουν στη φυλακή, αν όχι στον τάφο, ίσως και οι δικοί σου γονείς!

 

ψέματα και φαντασιώσεις

 

(Ακολουθούν λίγες σειρές από το βιβλίο για μια παγκόσμια ηθική με πνευματικό προσανατολισμό, ©2014, αρ. σελ.600)

 

εξώφυλλο"Ορισμένες απόψεις που επικρατούν παγκοσμίως και σε μια μεγάλη πλειονότητα ανθρώπων αποδεικνύονται εύκολα φαντα­σιώσεις ή λανθασμένες. Η επικράτηση αυτών των εξαπλωμένων απόψεων δεν ερμηνεύεται όπως αν ήταν σχηματισμένες μετά από διερεύνηση, με γνώση και από λογική σκέψη. Έχουν σχηματιστεί με βιασύνη, από επιθυμία, εντυ­πωσιασμό, απερίσκεφτη αντιγραφή και από τυφλή εμπιστοσύνη. Για την επικράτηση ή την εξάπλωση ορισμένων από αυτών των απόψεων έχουν γίνει ιστορικοί αγώνες και εξα­κολουθούν οι προσπάθειες εκείνων που εκπροσωπούν ένα πληθυσμό ανθρώπων ή μεγάλες ομάδες με κοινά συμφέροντα και εμπειρίες. Όσοι αγωνίζονται για τα ομαδικά συμφέροντα ή χρειάζονται την υποστήριξη από ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων, ακόμα και αν έχουν αντίθετη άποψη εξανα­γκάζονται να την κρύψουν (υποκριτικά ή με σεβασμό) για να μη χάσουν την πλεονεκτική θέση τους. Έτσι διαιωνίζεται η ονειρο­φαντασία με την οποία πολλοί έζησαν, έγραψαν μια ιστορία και μοίρασαν ελπίδες. Η ανάπτυξη των επιστημών, η ευκολία της πληρο­φόρησης, η παγκόσμια εμπειρία και το εκπαιδευτικό σύστημα δεν εξαφάνισαν από τη ζωή την ανοησία και τις απερίσκεφτες απόψεις. Αντιθέτως, εξίσου ενίσχυσαν αντι­δραστικές και ανώριμες απόψεις, αντί για περισσότερη αμφιβολία καλλιέργησαν την ψευδαίσθηση της καλύτερης γνώσης, δελεάζουν το πνεύμα με ανταλλάγματα και ενθαρρύνουν τις βιαστικές εκτιμήσεις και προσπάθειες". (Η παγκόσμια ηθική του εσωτερικού προσανατολισμού, σελ.65-66)

 

εξώφυλλο“Αν υπάρχουν χώρες στον κόσμο, οι οποίες ακόμα δεν έχουν αντι­ληφθεί τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η δημιουρ­γική σκέψη και η εφαρμογή της μέσα στον κόσμο και, οι πολιτικοί τους ακόμα δεν έχουν οργανώσει τις κοινωνί­ες τους για να γίνουν δημι­ουργικές, τότε αυτές είναι υπεύθυνες για την εξάρτησή τους. Όταν με τις επιλογές μας (ως άτομα ή ως κράτη) γνωρίζουμε ότι θα εξαρ­τηθούμε και ότι στο μέλλον θα χρειαζό­μαστε τη βοήθεια, τη συνεργασία, την προσφορά, την υπευθυ­νότητα και την ύπαρξη εκείνων που μας εφοδίασαν, τότε πρέπει τουλάχιστον να έχουμε αναλάβει την ευθύνη μας και να είμαστε προε­τοιμασμένοι για το χειρότερο. Αν δεν σκεφτήκαμε ότι ενδέχεται μελ­λοντικά να ζημιωθούμε και να στερηθούμε, τότε είμαστε βλάκες. Αν δεν είμαστε βλάκες, τότε -όπως συνηθίζουν οι ανεύθυνοι- είχαμε άλλες σκέψεις και προτεραιότητες, εμπι­στευτήκαμε την τύχη, υπερεκτι­μήσαμε τα πλεο­νεκτήματα και θέλαμε να τα εκμεταλλευτούμε χωρίς να είμαστε έτοιμοι. Αλλά, ακόμα πιο ανεύθυνα, αντί να αποσυρ­θούμε από τους ανυπο­χώρητους αγώνες μας και τις επιδεικτικές προσπάθειες για να σκεφτούμε ήρεμα, δημιουργικά, προνοητικά, με προτεραιότητα για το ξεπέρασμα των δυσκολιών που βάζει η φύση στη ζωή και για την κοινή τύχη μας στο μέλλον, χωρίς να μας χωρίζουν οι φαντα­σιώσεις του παρελθόντος, εμείς με το πνευματικό θόλωμα και την ασυγκρά­τητη μεγαλο­μανία και με την αδιαλλαξία της υπερβολικής βεβαιότητας για τις εκτιμήσεις μας, χάσαμε τις ευκαιρίες. Αυτή είναι η παράνοια για την οποία μιλάμε από την αρχή του βιβλίου* και όχι η (απλή) βλακεία. Το θύμα με την επίγνωση των επιλογών του, με την επιλεκτική ασυ­νειδησία του, με τη ζήλια του και με την απερίσκεφτη επιμονή του, επίσης έχει τη δική του ευθύνη, που δεν υπο­λείπεται από την αχαριστία του”.

(σελ. 531, κεφ. “Ο πνευματικός πόλεμος και η πολιτική δύναμη της δημιουργικής σκέψης”).

 

 

www.kosmologia.gr

download files

>>> Επιλογές αποσπασμάτων και σελίδων, σύντομες και εκτεταμένες περιλήψεις, βιβλία, από ένα χρονικό διάστημα 30 ετών αδιάκοπης σκέψης και συγγραφής. Από τις σπάνιες αμερόληπτες προσπάθειες αυτού του κόσμου, δηλαδή ισόβια πνευματική προσπάθεια με σκοπό μια ολοκληρωμένη άποψη για τη ζωή και τον κόσμο, χωρίς ανταλλάγματα και χωρίς περισσότερη επιθυμία ή προσδοκία για κάτι άλλο. Κατεβάστε, αποθηκέψτε, εκτυπώστε χωρίς το γραφικό περιβάλλον των ιστοσελίδων, μεταφράστε και βοηθήστε για να εκτιμηθεί περισσότερο η φιλο­σοφική σκέψη, τόσο για την καθημερινή ζωή όσο και για όλη την κοινωνία. Βοηθήστε για να σταματήσει η παρα­πλάνηση να χωρίζει τους ανθρώπους σε θύτες και σε θύματα και να τρέφει το τέρας του εγω­κεντρισμού. >>>

 

<•> ΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ: ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ, ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ.

<•> ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ, ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ, ΑΝΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΠΙΟ ΓΕΝΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ ΚΑΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ, ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΥΜΠΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ.

<•> ΖΩΗ, ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΑΠΑΛΛΑΓΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΝΔΥΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΗΘΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ (ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ­ΧΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ, ΕΙΤΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΩΣ ΑΤΟΜΑ ΕΙΤΕ ΟΜΑΔΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ). ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΚΗ ΗΘΙΚΗ.

<•> ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΕ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ, ΑΠΟΣΠΑ­ΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ ΕΡΓΑ, ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

 

 

     
 

ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΕΙΣ >>>

 
 

 

ΤΑ ΠΙΟ ΦΑΝΕΡΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΟΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΜΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

 

Ενοποιημένη Απάντηση, δηλαδή:

checkΗθική    checkΨυχολογική    checkΛογική    checkΠολιτική    checkΚοσμολογική

 

 

 

 

 

 

cd-r

Πακέτο απαντήσεων για τον κόσμο, τη ζωή και για την αν­θρώπινη κοινωνία, ξεκινώντας με τις πρώτες παρα­τηρήσεις και με τις πιο απλές απόψεις και μακρο­χρόνια ανα­πτυγμένες. Έχουν μοιραστεί σε ξε­χωριστά βιβλία τα οποία συμ­περιλαμ­βά­νονται με τη ψηφιακή μορφή τους σε ένα CD-R. Από τα αρχεία μορφο­ποιημένου κειμένου (όπως είναι τα PDF) μπορεί να γίνει εύκολα η ανάγνωση και η εκτύ­πωση όλων των κειμένων, χωρίς το γραφικό περιβάλλον των ιστο­σελίδων. >>>

 

* Στις ιστοσελίδες, τα ζητήματα ΔΕΝ παρου­σιάζονται  ολοκληρωμένα, με συνάφεια, χωρίς περίσσιες σκέψεις και με την απο­τελεσματική σειρά, που διευκολύνει την κατα­νόηση και με τις απαντήσεις στις απορίες που δημιουρ­γούνται. Για μια πιο συνεκτική ανάγνωση των αναπτυγμένων σκέψεων προτείνεται το κατέ­βασμα και η εκτύπωση των αρχείων κειμένου

 

 

γωνία3

 

 

γωνία4

 

 

"ΜΕΓΑΛΑ" ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ - ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ - ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ !

 

 

Η πραγματικότητα δίνει την απάντηση στον εγωκεντρικό τρόπο αντίληψης και ζωής

 

 

 

Η διάνοια δεν έχει σπουδαιότερη δυνατότητα από το να γνωρίζει, να διατηρεί τον εαυτό της σαν αυτοσκοπό και να διαμορφώνει την αυτογνωσία της. Η αυτογνωσία είναι το νόημα της ευτυχίας, η ουσία της λογικής και ο σκοπός της ηθικής. Ο εγωκεντρισμός και η αυταπάτη είναι από μόνα τους, χωρίς καμιά πράξη, η πιο μεγάλη καταστροφή και σχετίζονται άμεσα με την παράδοση στην τύχη. Ζωή χωρίς διανοητική δραστηριότητα είναι ανύπαρκτη και χωρίς διαμόρφωση αυτογνωσίας ήταν, είναι και θα είναι για πάντα και παντού μέσα στο Σύμπαν ανεπαρκώς αξιοποιημένη και παρασυρμένη, με όποια δυνατότητα και αν τη φανταστούμε.

 

 

φιλόσοφοι

επιστημονικά όργανα

 

αισθητήρια όργανα

σκέψηΟ υλιστικός τρόπος ζωής στηρίζεται σε πολλές φαντασιώσεις και σε ψέματα, όχι στην αυτογνωσία και συμπίπτει με εγωκεντρικό τρόπο ζωής και νοοτροπία. Ο εγωισμός, η μεροληψία, η ανοησία και το παρανοϊκό πνεύμα είναι οι άλλες απόψεις του υλιστικού τρόπου ζωής και αντίληψης.

 

Αν η Ηθική του εσωτερικού προσανατολισμού (με πνευματικές αξίες) δεν είναι Επιστήμη >>>► 

Ανακαλύπτεις τώρα τη Φιλοσοφία; Τι είναι Φιλοσοφία. Φιλοσοφία και πραγματικότητα >>>► 

 

 

 

© copyright Κώστας Γ. Νικολουδάκης

Επιμέλεια-Σχεδίαση  2004 - 2016

 

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ                     http://www.kosmologia.gr                      ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΤΗΣ

 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ SITE

clock

Καλύτερη εμφάνιση σε ανάλυση 1024x768px | οθόνη τουλάχιστον 17" | codepage windows-1253 (Greek) | IE v.6.0 +