*

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΣΜΟΣ & Η ΥΛΗ  /  ΤΟ ΑΜΕΣΟ (ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ) ΣΥΝΟΛΟ & Η ΖΩΗ

Σκέψεις από την αρχή και για την αρχή... Γη

***                                                                                 comet

* ΑΡΧΙΚΗ |     | ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ |     | ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ! |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΥΛΗ

*

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ     |     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ     |     ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ     |     ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

header message

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ

 

 

Για σκεπτόμενους δημιουργικά!

 

 

 

 

ΘΕΣΗ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

 

 

 

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΕΡΙΚΑ " Ο Χ Ι "  ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΓΑΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ !

 

 

-ΟΧΙ στη φυγή από την πραγματικότητα με μη αντιστρέψιμο τρόπο και με παρενέργειες. Βεβαίως ΟΧΙ στις ναρκωτικές ή οποιεσδήποτε άλλες εξαρτησιογόνες ουσίες.

 

-ΟΧΙ γενικά στο ψέμα, στην εξαπάτηση και στη μεροληπτική λογική

 

-ΟΧΙ στις αυτοκαταστροφικές συνήθειες και σε καταχρήσεις που βλάπτουν τη φυσική υγεία μας, ΟΧΙ και σε επικίνδυνες πράξεις, οι οποίες βάζουν σε άμεσο κίνδυνο τη σωματική μας ακεραιότητα, με κάποιο κίνητρο, στόχο ή για κάποια εργασία. Ειδικότερα, ΟΧΙ στο συστηματικό κάπνισμα και στην υπέρμετρη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Μπορούμε να κατανοήσουμε την ελάχιστη και περιστασιακή χρήση τους, όχι όμως τη καθημερινή, τη συχνή και την υπερβολική χρήση και κατανάλωση.

 

-ΟΧΙ στην εχθρότητα και στην απόρριψη πριν να γνωρίσουμε και χωρίς να απειληθούμε με φανερή πρόθεση ή με φανερό τρόπο. Γενικότερα, ΟΧΙ στην προκατάληψη, ΟΧΙ στη βιαστική άποψη, ΟΧΙ στο θρησκευτικό φανατισμό, ΟΧΙ στον προσυλιτισμό, ΟΧΙ στην απόρριψη της τεχνολογίας από αβεβαιότητα και κακοπιστία, ΟΧΙ, όμως και στην τυφλή και στη βιαστική εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας.

 

-ΟΧΙ στον απεριόριστο πλουτισμό του ατόμου όταν υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι εργαζόμενοι δυσκολεύονται να επιβιώσουν και να ζήσουν ανθρώπινα. Ο ρόλος του κράτους να γίνει πιο ενεργός για την προστασία όσων απειλούνται από την οικονομική δραστηριότητα των ισχυρών (που συνήθως έχουν προηγηθεί) και για να παρέχεται η δυνατότητα στους νέους να εργαστούν με αντικείμενο που τους ικανοποιεί και μπορούν να αποδόσουν περισσότερο. Να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις που θα ευνοούν την οικονομική ανάπτυξη με δίκαιους όρους και χωρίς "παράπλευρες" απώλειες στο πνεύμα, στην ψυχή και στην επιβίωση των συνανθρώπων μας. Το κράτος να πάψει να είναι ανεκτικό στην τυχαία και με άνισους όρους οικονομική ανισότητα και να μην εξυπηρετεί τα συμφέροντα που ευνοούν τη διατήρηση της εξουσίας.

 

Η φύση έχει όρια στο χρόνο, στο χώρο, στην κίνηση, στην ποσότητα της ύλης και της διαθέσιμης ενέργειας. Έχει όρια ελάχιστης και μέγιστης ποσότητας ή μεγέθους. Γιατί ο άνθρωπος να μη βάλει όρια στην ιδιοκτησία, στις οικονομικές συναλλαγές και στον προσωπικό πλουτισμό;

 

-ΟΧΙ στην εξόντωση των ζώων προς ευχαρίστησή μας. Υπάρχουν χιλιάδες άλλοι τρόποι για να έρθουμε σε επαφή με τη φύση και για να εξασκηθούμε.

 

-ΟΧΙ στην εξωτερίκευση της διαφωνίας, της άρνησης και της κακής διάθεσης με τυφλό και τυχαίο τρόπο. Αναμφίβολα, ΟΧΙ στη βίαια συμπεριφορά προς άσχετους αποδέκτες και σε όσους δεν είχαν την πρόθεση να μας προκαλέσουν. Να είναι πάντοτε σε προτεραιότητά μας, η συνεννόηση,  η επίλυση του προβλήματος και η αναζήτηση του τρόπου επίλυσης με τη δύναμη της λογικής, της γνώσης και της αμερόληπτης σκέψης.

 

-ΟΧΙ στις εχθρικές επιχειρήσεις και στις διαμάχες μεταξύ ομάδων, οι οποίες πλήττουν αθώους και μη εμπλεκόμενους. Να αποτελέσει ιδιαίτερο στόχο της πολιτικής, η λογική εξασθένιση των εθνικιστικών, φυλετικών και πατριωτικών συναισθημάτων ξεκινώντας από το εκπαιδευτικό σύστημα.

 

-ΟΧΙ επιείκεια προς τους αδίστακτους δολοφόνους και σε όσους αφαιρούν την ανθρώπινη ζωή για την προσωπική τους ευχαρίστηση, για τα σχέδιά τους ή από την επιθετικότητά τους. Για αυτές τις περιπτώσεις δολοφονίας χωρίς καμία πρόκληση και με τη βεβαιότητα για τον θύτη να ισχύει η ποινή του θανάτου. Δεν είναι η ποινή του θανάτου στους αδίστακτους δολοφόνους που θα μας κάνει λιγότερο πολιτισμένους !

 

-ΟΧΙ στην ηθική και στην καλοσύνη που αποκλείει απολύτως την αντιδραστική, την παραβατική και τη βίαια συμπεριφορά, ιδιαίτερα στην περίπτωση που στο κοινωνικό περιβάλλον αφθονούν καθημερινά, οι προκλητικές συμπεριφορές, οι αδικίες, οι παραβάσεις  και η Πολιτεία δεν μπορεί να εξασφαλίσει τους καλύτερους όρους για τις ανθρώπινες σχέσεις. Να απλουστευτούν οι διαδικασίες για την προσφυγή στη Δικαιοσύνη, να εκδικάζονται οι υποθέσεις χωρίς καθυστερήσεις και να μπορεί χωρίς δισταγμό να προσφύγει σε αυτήν οποιοσδήποτε, ανεξαρτήτως της οικονομικής κατάστασής του και να ξεπεραστεί το φαινόμενο να βρίσκεται κάποιος σε πιο ευνοϊκή θέση όταν πληρώνει ή όταν έχει πολλές γνωριμίες.

 

Για να αποφευχθούν πολλά φαινόμενα κατάχρησης της θέσης των ανθρώπων που συμμετέχουν για την απονομή της Δικαιοσύνης, είναι σημαντικό να προβλέπονται από τους νόμους ποινές ισάξιες, ισότιμες, ανάλογες, ισόποσες και της ίδιας ακριβώς βλάβης, ή στέρησης, ή συνέπειας, και ξεχωριστά ανά συγκεκριμένη περίπτωση  αδικήματος, όπως εκείνα που προκάλεσαν συνειδητά οι συγκεκριμένες αξιόποινες πράξεις και η τιμωρία να είναι ίδια με το αδίκημα και όχι αυθαιρέτως μια ποινή. Λόγου χάρη, αν μπορούμε να επιβάλλουμε σαν ποινή σε έναν κλέφτη να του στερήσουμε αντίστοιχα περιουσιακά στοιχεία ή αυτός να προσφέρει άμισθος ορισμένες υπηρεσίες ίσης χρηματικής αξίας και όχι να τον βάλουμε στη φυλακή για ένα αυθαίρετο χρονικό διάστημα.

 

Για τα ζητήματα της δικαιοσύνης, θα εκφράσουμε αναπόφευκτα πολλές σκέψεις, προτάσεις και θεμελιώδεις παρατηρήσεις με την επίγνωση, ότι τα ζητήματα αυτά βρίσκονται στο απέραντο επιστημονικό πεδίο της Νομικής, ότι είναι ανεξάντλητη η βιβλιογραφία όπου θα έχουν εκφραστεί  σκέψεις με τον πιο σοβαρό τρόπο και για όλες τις περιπτώσεις και με τα ζητήματα αυτά έχουν καθημερινή τριβή και εμπειρία ένα ποσοστό ανθρώπων, λόγω του επαγγέλματός τους και του απαραίτητου ρόλου τους για τη λειτουργία του κράτους. Αυτό θα το κάνουμε με αυτήν την ταπεινή επίγνωση για να συμβάλλουμε στην απλοποίηση της σκέψης, στην παρατήρηση ορισμένων κεντρικών απόψεων και στη σύζευξη των ζητημάτων με ορισμένα κεντρικά προβλήματα που ακόμα δεν έχουν λάβει μια κοινά αποδεκτή λύση και τα οποία θεωρούνται άσχετα ή αφήνονται στο πεδίο της φιλοσοφίας. θα το κάνουμε από τις προεκτάσεις που συναντούμε όταν επεξεργαζόμαστε τα ζητήματα της Ηθικής. Συναντούμε τα ζητήματα της δικαιοσύνης, όταν προσπαθήσουμε να θεμελιώσουμε την Ηθική σαν ένα επιστημονικό πεδίο για την ανθρώπινη ψυχολογία σε σχέση με τη σκέψη και για τη σχέση της ζωής μ' έναν προορισμό και με τα γενικά χαρακτηριστικά του φυσικού κόσμου. Συναντούμε τα ζητήματα της δικαιοσύνης, με τις παρατηρήσεις που επιβάλουν να σκεφτόμαστε λογικά και να ρυθμίζουμε τη συμπεριφορά μας με την προβλεπόμενη συνέπεια εντός της πραγματικότητας, εάν επιλέξουμε να είμαστε ειλικρινείς και δίκαιοι με τον εαυτό μας.

 

 

Μερικά από τα πρώτα ερωτήματα προς τους νομοθέτες, προς τους εκφραστές πολιτικών ιδεών και τους πολιτικούς αρχηγούς, χωρίς φιλοσοφικές προεκτάσεις και ίσως με λίγη αφέλεια:

1) Όσοι έχουν μεγάλη ακίνητη περιουσία, μεγάλα εισοδήματα και χρηματικές καταθέσεις είναι εκείνοι οι οποίοι τα έχουν καταφέρει με τις ικανότητές τους και με την κοπιαστική εργασία τους; Ενώ όσοι δεν έχουν... είναι οι στερημένοι από ικανότητες και οι τεμπέληδες;

2) Τα περιουσιακά στοιχεία και το εισόδημα για την επιβίωση πρέπει να αποκτιούνται με την αυτοθυσία και με την ευνοϊκή τύχη ή θα έπρεπε το Κράτος να εξασφαλίζει την επιβίωση των πολιτών από την ώρα που έρχονται στον κόσμο;

3) Πώς μπορεί κάποιος ν' αποκτήσει μεγάλη περιουσία και αυξημένα εισοδήματα, αν αυτός δεν επιθυμεί να δώσει όλο το χρόνο και τις δυνάμεις του με αυτό το σκοπό; Πώς μπορεί ν' ανταγωνιστεί τους αποφασισμένους για να πλουτίσουν και να ξεχωρίσουν με κάθε θυσία και με κάθε σκέψη, χωρίς ηθικούς φραγμούς ή με μόνο φραγμό τον κίνδυνο να ζημιωθούν από φανερές ενέργειές τους που προκαλούν αντιδράσεις;

4) Όσοι επέτυχαν ή έτυχε να έχουν μεγάλη περιουσία και εισοδήματα για να ζουν με όλες τις ανέσεις και τα τελευταία πλεονεκτήματα του πολιτισμού, αυτοί τα κατάφεραν με τις πιο πολύτιμες ικανότητες του ανθρώπου, με την πιο απαραίτητη συνεισφορά τους στην πρόοδο του πολιτισμού, με ίσους όρους μέσα στις κοινωνικές συνθήκες και με αιώνιους νόμους;

 

 

 Αξίες του εσωτερικού προσανατολισμού. Ο καθοριστικός ρόλος της Ηθικής για τις ανθρώπινες σχέσεις, τόσο για την ανθρώπινη σκέψη, μέχρι και για την οικονομική ανάπτυξη.

 

ΠΙΣΩ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© copyright Κώστας Γ. Νικολουδάκης

Επιμέλεια-Σχεδίαση  2004 - 2016

 

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ                     http://www.kosmologia.gr                      ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΤΗΣ

 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ SITE

clock

Καλύτερη εμφάνιση σε ανάλυση 1024x768px | οθόνη τουλάχιστον 17" | codepage windows-1253 (Greek) | IE v.6.0 +