*

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΣΜΟΣ & Η ΥΛΗ  /  ΤΟ ΑΜΕΣΟ (ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ) ΣΥΝΟΛΟ & Η ΖΩΗ

Σκέψεις από την αρχή και για την αρχή... Γη

***                                                                                 comet

* ΑΡΧΙΚΗ |     | ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ |     | ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ! |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΥΛΗ

*

|

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ     |     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ     |     ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ     |     ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

|

header message

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ

 

Για σκεπτόμενους δημιουργικά!

 

ΕΠΑΝΩ • Η ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΕΠΙΛΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

 


Gr-lang Eng language

ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΜΕ ΓΝΩΣΗ !

???

 

 

Η ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
 

Η ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΑΣ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΓΝΩΣΤΗ.

Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΟΣΜΟ...

 

<•> Η ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΕΠΙΛΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΑΝΘΡΩ­ΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΕΝΩ ΑΥΤΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ, ΜΕΤΑ­ΚΥΛΙΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ

 

>>>► Κατεβάστε αυτό το τμήμα της παγκόσμιας διακήρυξης της κοσμολογικής Ηθικής

 

όνειρο για πολλά χρήματαΤο ζήτημα των ορίων της ανθρώπινης συμπεριφοράς εκτός από ηθικό είναι και νομικό. Δηλαδή τα ζητήματα για το εσωτερικό νόημα της ζωής και της πνευματικής καλλιέργειας συνδέονται αξεχώριστα με τα ζητήματα της έκφρασης και της συμπεριφοράς μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον. Είναι λάθος να περιορίζουμε το ρόλο της ηθικής στις διαστάσεις ενός ατόμου και να την αποκόπτουμε από τις ανθρώπινες σχέσεις και την κοινωνία, όπως επιχειρείται τις τελευταίες δεκαετίες στο δυτικό κόσμο. Η στερεοτυπική λογική «μπορείς να είσαι οποιοσδήποτε, να σκέφτεσαι και να επιθυμείς ελεύθερα, αρκεί να μη παραβιάζεις τα δικαιώματα των άλλων και τους νόμους» περιέχει μία αντίφαση. Τέτοια μεγαλόψυχη λογική θα είχε επιτυχία εάν το κοινωνικό περιβάλλον, από την αρχή μέσα στην οικογένεια και ευρύτερα, δεν πρόσφερε άσχημες εμπειρίες και κακά παραδείγματα. Αν αυτό δεν συντελούσε για να διαμορφωθούν ψυχές με παρανοϊκές επιθυμίες, με πίκρα και απογοήτευση για ορισμένες αδυναμίες, κακοποιοί και ανώριμοι χαρακτήρες, προσωπικότητες επιρρεπείς στην εξαπάτηση και στην παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Εξαρχής, έχει γίνει το γνωστό λάθος (μιας απόλυτης ελευθερίας της βούλησης) να θεωρούμε το άτομο περισσότερο "ελεύθερο", απ’ όσο πραγματικά είναι μέσα στον κόσμο. Όταν ένας άνθρωπος έχει μεταμορφωθεί εσωτερικά σε τέρας, με τη συμβολή κάποιων άσχημων εμπειριών, κακής αγωγής και αρνητικών προϋποθέσεων από το κοινωνικό περιβάλλον και, ιδιαίτερα όταν έτσι άρχισε να γίνεται από την ώρα που γεννήθηκε, αυτός ο άνθρωπος θα σκέφτεται και θα επιθυμεί "ελεύθερα" για να πράξει επιβλαβώς και σαν δολοφόνος και με λογική προτίμηση σε ανθρώπους που του θυμίζουν την κακή τύχη του. Όταν κάποιος είναι έτοιμος να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του χωρίς κανένα φραγμό, ακόμα και όταν είναι απαγορευμένα, επίσης θα σκέφτεται και θα επιθυμεί ελεύθερα (για τον εαυτό του).

Ελεύθερο ή όχι το άτομο στη βούληση και στη σκέψη του, εξακολουθεί να τίθεται το ηθικό ζήτημα για να ξεπεράσει την κακή πλευρά του και να υπερισχύσει η φωνή της λογικής και των πλεονεκτημάτων του πνεύματος. Διότι, όπως έχει φανεί περίλαμπρα από την αρχή του βιβλίου, η σκέψη και η πληροφορία δεν έρχονται μόνα τους όπως στον ύπνο μας και χωρίς σύνδεση μεταξύ τους. Κι εμείς κατευθύνουμε τη σκέψη και επιλέγουμε κινήσεις και πληροφορίες που μας χρειάζονται για τη δράση και την πραγματοποίηση των επιθυμιών μας. Όπως και να μας έχουν διδάξει από τη μικρή ηλικία, όποια κι αν ήταν η εμπειρία μας, ο στοχασμός επιτρέπει να διερωτηθούμε, ν’ αναζητήσουμε, ν’ αμφισβητήσουμε, να επαλη­θεύσουμε, να επανε­κτιμήσουμε, να ξεχάσουμε σκέψεις και εμπειρίες και έτσι τελικά να αλλάξουμε μόνιμα μερικές συμπεριφορές μας, να διακόψουμε δράσεις ή να επιλέξουμε νέες. Η απο­βλακωτική επανάπαυση και το πείσμα να μείνουμε για πάντα ίδιοι, η συνήθεια της εμπειρίας και η τυφλή αποδοχή όσων μας μεταδίδουν δεν αρμόζουν σε έξυπνο άνθρωπο και όλοι επιθυμούμε να είμαστε έξυπνοι, ρυθμιστές της τύχης μας και κύριοι της ζωής μας.

κτίριοχαιρετισμός Βέβαια, από τις προδιαθέσεις και τη συμπεριφορά ενός ατόμου λίγο απει­λούνται οι μεγάλες εταιρείες, οι βιο­μηχανίες και τα μεγάλα οικονομικά συμ­φέροντα. Συμβαίνει όμως αντιθέτως, από μια υπεύθυνη θέση σε μια πολυεθνική εταιρεία, μερικά πρόσωπα έχουν αντιληφθεί ότι η υποβάθμιση των ηθικών ζητημάτων προσφέρει ευνοϊκό έδαφος για μαζική εκμετάλλευση του κόσμου. Το ηθικό ζήτημα αναμφίβολα δεν αφορά αποκλειστικά την προσωπική ζωή, ούτε είναι ένα ζήτημα για φιλοσοφική ψυχαγωγία και δεν μπορούμε να το προσπερνάμε έτσι κοντόφθαλμα. Για να δημιουργηθεί σχέση εμπιστοσύνης και για να συνεργαστούν δύο άνθρωποι είναι βασικό, να ομιλούνε την ίδια γλώσσα, να εκφράζονται σωστά, να είναι ειλικρινείς, να επιθυμούν την καλή σχέση με το συνεργάτη ή συνάδερφο, η σκέψη τους να μην αποσπάται από τα προσωπικά τους προβλήματα, να είναι ενημερωμένοι κλπ. Εάν συμβαίνει το αντίθετο, τότε δεν μπορεί να υπάρξει συνεργασία και αποτελε­σματικότητα, εκτός ίσως περιστασιακά και η σχέση εμπιστοσύνης θα μεταλλαχθεί σε σχέση εκμετάλλευσης και σε εχθρική σχέση. Εάν χρονο­τριβούμε μέχρι να κατα­λάβουμε, εάν γίνονται παρεξηγήσεις, εάν είναι ανακριβής η πληροφόρηση και κακή η συνεννόηση, εάν υποβόσκει ένα αίσθημα εκδίκησης και η αντιπάθεια, εάν η ψυχολογία είναι μαύρη από μερικές αδικίες και ατυχίες και εμείς απογοητευμένοι, τότε λογικά θα γίνεται πιο δύσκολο να υπάρξει σχέση εμπιστοσύνης, όμορφη επικοινωνία, δημιουργική συνεργασία και αισιόδοξη προοπτική. Αυτές οι συνοπτικές διαπιστώσεις δεν είναι μόνο για καλούς πωλητές και για σχολές μερικών σύγχρονων επαγγελμάτων. Είναι διαπιστώσεις που μπορεί να συγκεντρώσει οποιοσδήποτε από την εμπειρία του και χρειάζονται για την καθημερινή ρύθμιση όλης της ζωής.

είσαι αξιόπιστος; Οι πολιτικές και κοινωνιολογικές απόψεις έχουν το πλεονέκτημα να διαμορφώνονται και να οδηγούνε γρήγορα σε δράση και σε επιλογές, χωρίς την αμφίβολη χρονοτριβή γύρω από τα ευρύτερα φιλοσοφικά ζητήματα. Αυτό το πλεονέκτημα είναι συγχρόνως το μειονέκτημά τους. (Πιο γρήγορα και έξυπνα, αλλά με ανεπαρκείς λύσεις και προκαλώντας μεγαλύτερα προβλήματα!) Διότι, χωρίς τη γνώση των προϋποθέσεων και χωρίς μία πολύπλευρη θεώρηση των πραγμάτων και της ανθρώπινης φύσης, οι απόψεις αυτές μένουν αβάσιμες, υπερβολικές, μεροληπτικές και πολλές φορές λανθασμένες. Και μια τέτοια άγνοια άφησε την εντύπωση για τον φυσιολογικό άνθρωπο να γίνει παγκόσμια ψευδαίσθηση και να επικρατήσει μια ανθρωπο­κεντρική άποψη: Ότι ο άνθρωπος είναι (μονόπλευρα) λογικός και όσα γίνονται μέσα στο πνεύμα των ανθρώπων λίγο επηρεάζουν ολόκληρη την κοινωνία ή την επηρεάζουν με τη λογική. Ότι τα κενά της γνώσης, οι επιπόλαιες και μεροληπτικές σκέψεις δεν συνδέονται διαρκώς με άσκοπες, ανόητες και άδικες συμπεριφορές, ατομικά και ομαδικά. Ότι τα λάθη της σκέψης, η άγνοια και η πλάνη υπάρχουν φυσιολογικά και αποτελούν εξαιρετικές στιγμές στην ανθρώπινη ζωή. Ενώ πρόκειται για μόνιμες φυσιολογικές αδυναμίες που μεταλ­λάσσουν τον άνθρωπο σε τέρας εγωισμού, απληστίας, μεγαλομανίας, υπο­κρισίας, σε δυστυχισμένη ψυχή με αυτο­καταστροφικές τάσεις και το χειρότερο, σε παρανοϊκό υποκινητή ομαδικών δράσεων.

συνεργασία Ο καθένας έχει την άποψή του και ρυθμίζει τη ζωή του όπως θέλει, με το φρένο μην πράξει όσα απαγορεύονται και όταν η ανεπιθύμητη αντα­πόδοση του κακού δεν αποφεύγεται. Όμως, όσοι έχουν τις ίδιες απόψεις και εκτιμήσεις, εκτός από πιθανή φιλία, μεταξύ τους συνεργάζονται και δημιουργούν μια μεγαλύτερη ομάδα. Έπειτα, η δική τους άποψη και εκτίμηση προβάλλεται πιο εύκολα, πιο συχνά και πιο εξαπλωμένα και τότε μπορούν να επηρεάζουν σημαντικά τις ζωές κάποιων άλλων και τις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις. Αν για παράδειγμα, είναι πιο πολυάριθμοι όσοι σκέφτονται και δραστηριο­ποιούνται περισσότερο για το σεξ ή για τη μαγειρική, αυτοί σε πολλές περιπτώσεις θα συμφωνήσουν με τέτοιες πολιτικές που εξυπηρετούν το σκοπό της ομάδας τους και θα στραφούν ενάντια σε άλλες ομάδες και σε αντίθετες πολιτικές. Μια ομάδα της οποίας τα μέλη παραμελούν το σεξ και δεν σκέφτονται πολύ για το φαγητό, όπως θα μπορούσε να είναι μια ομάδα βιβλιόφιλων, αυτή θα ήταν αντίπαλη και σε πολλές περιπτώσεις με αντίθετες εκτιμήσεις. Μεγάλος αριθμός μελών από την κάθε μια ομάδα μπορεί να επιθυμεί να συνδυάσει πολύ σεξ και πολύ διάβασμα και τότε αποχωρούν από τη δική τους ομάδα για μια άλλη που επιδιώκει και τις δύο ανάγκες, ενώ αν η άλλη ομάδα δεν υπάρχει, τότε μερικοί πρωτοστατούν για να τη δημιουργήσουν. Η αριθμητική διαφορά των ομάδων είναι σημαντική για το αποτέλεσμα από τη συνεργασία των μελών της και για την επίτευξη των στόχων της ομάδας, αλλά βέβαια όχι αποκλειστικά αυτή. Όμως η ομάδα μπορεί να γίνει αριθμητικά αρκετά μεγάλη και με επίδραση στην καθημερινή ζωή όλων των ανθρώπων, που δύσκολα να μπορούν όλοι οι άλλοι να την αγνοήσουν και να μην εκτιμήσουν τις συνέπειες από μια διαφωνία.

προβλήματα & χρήμαΗ οργάνωση της κοινωνίας μέχρι τώρα διατηρεί και χρησιμο­ποιεί θεσμούς, νό­μους, αξίες, συνήθειες, δομές και σχή­ματα διοίκησης που καθορίστηκαν ιστο­ρικά: δηλαδή έτσι όπως έτυχε και προσαρ­μοσμένα σε μια τοπική πραγμα­τικότητα, με πολλές αρχαίες φαντα­σιώσεις και πάντα με τη λογική προσαρ­μοσμένη στις προσω­πικές επιδιώξεις και για ομαδικά συμ­φέροντα (περι­στασιακά και αντα­γωνι­στικά μεταξύ τους). Ακόμα και η αρχή της πλειο­ψηφίας δεν ήταν η πιο δίκαιη λύση και για κάθε κοινωνία, ήταν η πιο εύκολη και λογική λύση. Όπως οι οπλισμένοι επιβάλλονται με τη δύναμη των όπλων στους άοπλους, έτσι η πλειοψηφία υπονοεί μια αριθμητική υπεροχή, η οποία αν εκφραστεί με τη βία, θα πρέπει να το σκεφτούν καλά εκείνοι που μειοψηφούν. Αυτή την απειλή υπονοεί και όχι το δίκαιο της πλειοψηφίας ή τις σωστές επιλογές της. Ακόμα και εκείνοι που κυβερνούν ή θα ήθελαν να ηγηθούν σε πολιτικές προσπάθειες χρειάζονται να γνωρίζουν πόσοι τους υποστηρίζουν και αν έχουν τη συμφωνία μιας αναμ­φισβήτητης πλειοψηφίας. Δεν μπορούν να μην ανησυχούν για το ενδεχόμενο μιας μαζικής αντίδρασης και για τις συντονισμένες προσπάθειες που γίνονται εναντίον τους, ενώ και πολλοί συνεργάτες τους με αυτή την εκτίμηση αποφασίζουν αν θα τους εγκαταλείψουν ή θα συνεχίσουν μαζί τους. Όμως, τα προβλήματα επιβίωσης, καταπίεσης, άδικης μεταχείρισης, θλιβερής υπομονής, εκβιασμού και ηθικής διαφθοράς, που οι πλειοψηφίες αντιλαμβάνονται σε καιρό πολέμου ή γενικευμένης φτώχειας, οι μικρές μειοψηφίες και πολλά ξεχωριστά άτομα τα βιώνουν σε περίοδο ειρήνης. Η αρχή της πλειοψηφίας είναι μια πολιτική και πολιτισμένη λύση με αριθμητικό μέτρο. Και όπως σε όλες τις δημιουργικές έρευνες του ανθρώπου, από τις φυσικές επιστήμες μέχρι την πολιτική οικονομία, όταν μπορεί να γίνεται η μέτρηση με αποδεκτό τρόπο, τότε το μέγεθος δεν αμφισβητείται. Αλλά όταν κάποιος συμφωνεί με τους κανόνες ενός παιχνιδιού, αυτό μπορεί να το κάνει προσποιητά ή αναγκαστικά, για να κερδίσει μια πλεονεκτική θέση. Και η ευθύνη των ψηφοφόρων δεν περιορίζεται στην επιλογή του ψηφοδελτίου και του πολιτικού προσώπου που υποστήριξαν. Η ηθική ευθύνη είναι η ευθύνη απέναντι στο Θεό και τον κόσμο ολόκληρο και αποδίδεται καθημερινά, όχι μόνο για τις πράξεις, αλλά και για τις παραλήψεις και για τις σκέψεις μας.

πολλές κατευθύνσεις Πολλά από τα ζητήματα και τα προβλήματα τα οποία θέτουμε για συζήτηση είναι μέρη ενός άλλου ευρύτερου ή πρέπει να βασιστούν σε κάποιες άλλες απαντήσεις. Για παράδειγμα, το κοινωνικό πρόβλημα της χρήσης ναρκωτικών ουσιών δεν είναι μόνο ένα ζήτημα ψυχολογικό ή νομικό. Σε πολλές περιπτώσεις, ο τρόπος προσέγγισης του ζητήματος και ο περιορισμός της συζήτησης γύρω από το προκαθορισμένο είναι εσφαλμένος και δεν μπορούμε να αναμένουμε μία αξιόπιστη λύση του προβλήματος. Δεν έχει νόημα να στοχαστούμε πολύ χωρίς να μπλέξουμε ορισμένα άλλα ζητήματα, τα οποία κάποιοι ξεχωρίζουν ή θεωρούν χωρίς άμεση σχέση (για λόγους τυπικούς, επαγγελματικούς, αποποίησης ευθυνών και από κακή συνήθεια). Χρειάζεται να βρεθούν και να ξεριζωθούν οι αιτίες που κάνουν την ανθρώπινη ζωή δυστυχισμένη και την κοινωνία άδικη και όχι να λυθούν περιστασιακά τα προβλήματα. Από πού ξεκινάει το πρόβλημα, πώς αυτό δημιουργείται και με ποια άλλα προβλήματα συνδέεται, αν κάποιοι κερδίζουν με αυτό και ίσως να προσδιορίσουμε καλύτερα ποιο είναι το πρόβλημα. Όταν αντιθέτως στοχεύουμε να επιλύσουμε τα προβλήματα με λανθασμένη προτεραιότητα, περιστασιακά τη στιγμή που οι αντιδράσεις μεγαλώνουν και όταν μας διευκολύνει, τότε με τις βιαστικές διορθώσεις, συχνά όχι μόνο δεν λύνουμε τα προβλήματα όπως νομίζουμε, αλλά αντιθέτως προετοιμάζουμε περισσότερα και δυσκολεύουμε τη λύση τους. Ιδιαίτερα όταν οι εκτιμήσεις και οι προβλέψεις μας πέφτουν έξω και εξακο­λουθούμε να συντηρούμε τις συνθήκες από τις οποίες εκκολάπτονται νέα προβλήματα. Αν κάποιος πετάξει τα σκουπίδια του μέσα στο χώρο της οικίας μας, τότε το πρόβλημα δεν θα είναι μόνο οι ακαθαρσίες, η δυσοσμία και η ενοχλητική όψη αυτών. Το πρόβλημα θα συνδέεται και με το δράστη και αν δεν δοθεί η σωστή λύση, τότε το πρόβλημα μπορεί να επαναληφθεί ή και να δυσκολέψει περισσότερο. Στην ιατρική προτείνεται η πρόληψη ως μια λύση καλύτερη. Έχουμε κάποια γνώση για το ανθρώπινο σώμα και για τα όρια αντοχής και καλής λειτουργίας του και μπορούμε να αποφύγουμε ορισμένες καταχρήσεις και υπερβολές, αντί μετά να πασχίζουμε για τη θεραπεία και με αμφίβολη αποτελε­σματικότητα. Τέτοια είναι η λύση που προτείνει η Ηθική με τις πνευματικές αξίες. Είναι λογική πρόληψη και αποτροπή προβλημάτων, στο άτομο και σε όλη την κοινωνία, βασισμένη στη γνώση των περιορισμών και των αδυναμιών, που ξεκινούν από το βιολογικό σώμα και δεν λείπουν από το ανθρώπινο πνεύμα. Όταν μπορούμε να μεταφέρουμε πολλά πράγματα συγχρόνως, με λιγότερες κινήσεις, δεν θα είναι από τον υψηλό δείκτη νοημοσύνης να θέλουμε να τα μεταφέρουμε το καθένα μεμονωμένα.

 

Το μικρό βήμα...έγινε άλμα;
 

 

 

 

"ΜΕΓΑΛΑ" ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ - ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ - ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ !

 

left hand

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΕΠΟΜΕΝΗ

 ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

 

 

 

 

Η διάνοια δεν έχει σπουδαιότερη δυνατότητα από το να γνωρίζει, να διατηρεί τον εαυτό της σαν αυτοσκοπό και να διαμορφώνει την αυτογνωσία της. Η αυτογνωσία είναι το νόημα της ευτυχίας, η ουσία της λογικής και ο σκοπός της ηθικής. Ο εγωκεντρισμός και η αυταπάτη είναι από μόνα τους, χωρίς καμιά πράξη, η πιο μεγάλη καταστροφή και σχετίζονται άμεσα με την παράδοση στην τύχη. Ζωή χωρίς διανοητική δραστηριότητα είναι ανύπαρκτη και χωρίς διαμόρφωση αυτογνωσίας ήταν, είναι και θα είναι για πάντα και παντού μέσα στο Σύμπαν ανεπαρκώς αξιοποιημένη και παρασυρμένη, με όποια δυνατότητα και αν τη φανταστούμε.

 

 

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ | ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ - ΥΛΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

 

*Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (ΜΕ ΤΙΣ ΑΙΩΝΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΖΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΚΕΨΗ) 

Υπότιτλος: Οι φαντασιώσεις και τα ψέματα του ανθρώπου χωρίς αυτογνωσία

 
 

cd-r

 Ένα βιβλίο για τα ζητήματα που μπορούν ενοποιηθούν κάτω από το συνοπτικό τίτλο της Ηθικής (πρακτική φιλοσοφία, με ψυχολογικές και κοινωνιολογικές συνέπειες). Όλα τα βιβλία συμπεριλαμβάνονται με τη ψηφιακή μορφή τους σε ένα CD-R. Από τα αρχεία μορφοποιημένου κειμένου (όπως είναι τα PDF) μπορεί να γίνει εύκολα η ανάγνωση και η εκτύπωση όλων των κειμένων, χωρίς το γραφικό περιβάλλον των ιστοσελίδων.  

 

* Στις ιστοσελίδες, τα ζητήματα ΔΕΝ παρουσιάζονται ολοκληρωμένα, με συνάφεια, χωρίς περίσσιες σκέψεις και με την αποτελεσματική σειρά, που διευκολύνει την κατανόηση και με τις απαντήσεις στις απορίες που δημιουργούνται.

 

 

 

 

 

 

 

 

επιστημονικά όργανα

 

αισθητήρια όργανα

σκέψηΟ υλιστικός τρόπος ζωής στηρίζεται σε πολλές φαντασιώσεις και σε ψέματα, όχι στην αυτογνωσία και συμπίπτει με εγωκεντρικό τρόπο ζωής και νοοτροπία. Ο εγωισμός, η μεροληψία, η ανοησία και το παρανοϊκό πνεύμα είναι οι άλλες απόψεις του υλιστικού τρόπου ζωής και αντίληψης.

 

Αν η Ηθική του εσωτερικού προσανατολισμού (με πνευματικές αξίες) δεν είναι Επιστήμη >>>► 

 

 

>>> Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝ­ΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕ­ΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ Η ΑΞΕΧΩΡΙ­ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ. Η ΠΝΕΥΜΑ­ΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩ­ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ* <<<

* Η διαίρεση όπως έχει γίνει με τους τίτλους της έντυπης έκδοσης. Τα κείμενα είναι από το 2ο μέρος του συντομευμένου βιβλίου "Η παγκόσμια ηθική του εσωτερικού προσανατο­λισμού" με τις πιο απαραίτητες σκέψεις

 

<©> ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΜΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟ­ΛΙΣΜΟ. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΔΙΑΙΡΕΘΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΤΙΤΛΟΥΣ:

<•> Γνώση χωρίς Ηθική και Ηθική χωρίς γνώση (για πρόλογο) >>>

<•> Συνοπτικά για τη στροφή της σκέψης μέσα στο πνεύμα >>>

<•> Η εκτίμηση για βεβαιότητα και για αμφιβολία κινητοποιεί τη ζωή >>>

<•> Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της (κοσμολογικής) ηθικής >>>

<•> Η σχετικότητα των εξωτερικών αξιών ή προτύπων >>> 

<•> Η καλοσύνη χωρίς την έννοια του δικαίου είναι τυφλή >>> 

<•> Η ηθική δεν είναι οπωσ­δήποτε κοσμική και κοινωνική συμπεριφορά >>>

<•> Η ηθική με το ρυθμιστικό ρόλο της σκέψης θεμελιώνει το δίκαιο >>>

<•> Η ηθική είναι τρόπος ζωής και όχι στιγμές συμπεριφοράς >>> 

<•> Ηθική και φιλανθρωπία (ακόμα και αντίθετα μπορούν να γίνουν) >>>

<•> Η ηθική και το δίκαιο ξεκινούν πριν από την εμφάνιση του ανθρώπου, από τις προ­διαγραφές του κόσμου >>> 

<•> Η ηθική βασίζεται σε αναμ­φισβήτητες γενικές αρχές >>>

<•> Για τη θεμελίωση μιας ηθικής που δεν αγνοεί την πραγματι­κότητα >>>

<•> Ψυχολογία και Ηθική. Η πνευματική ασθένεια του εγω­κεντρισμού >>>

<•> Ένας διαχωρισμός στην εσω­στρεφική ζωή. Η πνευματική ζωή σε αντίθεση με τη φυσιο­λογική >>> 

<•> Η ζωή χωρίς αυτογνωσία είναι φυσιολογική, δεν είναι ηθική >>> 

<•> Πνεύμα και βιολογικές ανάγκες >>> 

<•> Τα συναισθήματα συνδέονται στενά και διαρκώς με τη σκέψη και με τις πληροφορίες >>>

<•> Προκατάληψη για την προτεραιότητα που δίνουμε στη δική μας ζωή >>>

<•> Σκέψη και αγώνας για την επιβίωση >>>

<•> Ο εξωτερικός κόσμος χωρίς εσωτερική προοπτική είναι αδιέξοδος >>> 

<•> Συνοπτικά η στενή σύνδεση της ηθικής με την ψυχολογία >>>

<•> Αν η ζωή μας εκμηδενίζεται, αυτό δεν είναι το χειρότερο >>>

<•> Αποδεσμευμένη η ηθική από τη γνώση και την (ερευνητική) σκέψη στις δύο μεγάλες θρησκείες >>> 

<•> Φυγή από τα προβλήματα με φαντασιώσεις και με έξυπνες θεωρίες... >>> 

<•> Ηθική, ευτυχία και σκέψη >>>

<•> Σε λίγες σειρές τα γερά θεμέλια της παγκόσμιας (ή κοσμολογικής) ηθικής  >>>

<•> Μην πεις ότι δεν ήξερες...  >>>

<•> Η δραστηριότητα των βιολογικών σωμάτων και το νόημα γενικά της ζωής ερμηνεύονται σε δύο σειρές: >>>

 

>>> Η ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ <<<

 

<©> ΜΕΡΙΚΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΤΙΤΛΟΥΣ:

<•> Σε λίγες σειρές τα θεμέλια της παγκόσμιας (ή κοσμο­λογικής) ηθικής >>>

<•> Μην πεις ότι δεν ήξερες... >>>

<•> Πλούσιοι και φτωχοί, ηγέτες και υπηρέτες, αφεντικά και εργάτες, το ίδιο ανήθικοι (με αποστροφή για το πνεύμα) >>>

<•> Για την έννοια της κοινω­νίας και για τη δημοκρατία >>>

<•> Το πέρασμα από την Ηθική έρευνα στην πολιτική άποψη >>>

<•> Η ψευδαίσθηση ότι επιλύονται τα προβλήματα στις ανθρώπινες σχέσεις και συνεργασίες, ενώ αυτά ανα­παράγονται, μετακυλίονται και χρησιμο­ποιούνται >>>

<•> Τα κοινωνικά φαινόμενα δεν μπορούν να ερμηνευτούν με αφαίρεση της εσωτερικής πραγματικότητας >>>

<•> Με την πολιτική επιδιώ­κονται, εκπροσωπούνται και εξυπηρετούνται ομαδικά συμφέροντα και με σχέσεις ανήθικου ανταγωνισμού >>>

<•> Η αδικία μέσα στην κοινωνία αμφισβητεί (ή υπονομεύει) την πολιτική εξουσία και τη νομιμότητά της (όπως εκθέτει και το Θεό) >>>

<•> Η εξάρτηση της επιβίωσης από τη χρηματική αμοιβή >>>

<•> Η αδικία συντηρείται και αναπαράγεται με τους νόμους του κράτους. Η δράση των εκπαιδευμένων απατεώνων προσαρμόζεται στους νόμους >>>

<•> Ο μπερδεμένος ρόλος της επιστήμης >>>

<•> Η επαγγελματική εκμετάλλευση της άγνοιας και το ψέμα στην κοινωνία με την κάλυψη της επιστήμης >>>

<•> Ο πνευματικός πόλεμος και η πολιτική δύναμη της δημιουργικής σκέψης >>>

<•> Δεν είναι η ποινή του θανάτου στους αδίστακτους δολοφόνους που θα μας κάνει λιγότερο πολιτισμένους! >>> 

<•> Επιλέξτε φιλίες και συνεργασίες και προσέξτε ποιους ενισχύετε >>>

 

>>> Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΗ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ<<<

(* Η διαίρεση και η απλοποίηση των απαντήσεων συνεχίζονται)

 

<©> ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΗ. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΤΙΤΛΟΥΣ:

<•> Οι αισθήσεις είναι τρόποι της νόησης και το φαινόμενο της ζωής/ψυχής επίσης ξεκινάει με αυτόματη αφαίρεση πληρο­φοριών >>>

<•> Ποια η σχέση των αφηρημένων χωρο-χρονικών υλικών (και εξωτερικών) αλλη­λεπιδράσεων με την εσωτερικότητα; >>>

<•> Η θέση μας στο ζήτημα αν υπάρχει "Θεός" >>>

<•> Συνοπτική εξήγηση για το παγκόσμιο πνεύμα >>>

<•> Μια ανάποδη λογική ερμηνεία για το Θεό >>>

<•> Από τα πιο σπουδαία μαθήματα κοσμολογίας στην εποχή του Πλάτωνα >>>

<•> Μια από τις πιο επιτυχημένες σκέψεις στην ιστορία της φιλοσοφίας >>>

<•> Συνοπτική εξήγηση για το παγκόσμιο πνεύμα - Περιοδικές & ρυθμικές μεταβολές >>>

 <•> Διακυμάνσεις με τους πιο γρήγορους ρυθμούς του κόσμου >>>

<•> Ο υλικός κόσμος θεμελιώ­νεται σε η/μ φαινόμενα >>>

<•> Περιοδικές μεταβολές και ρυθμοί με τις πιο υψηλές ταχύτητες σε μικροσκοπικές διαστάσεις >>>

<•> Λίγες φυσικές σταθερές επιβεβαιώνουν τη δημιουργία της ύλης από κυματικά φαινόμενα >>>

<•> Ουσία και ύλη >>>

<•> Σχεδόν 100 χρόνια παραπλάνησης... >>>

<•> Επιστήμη & Θεός >>>

 

 

 

© copyright Κώστας Γ. Νικολουδάκης

Επιμέλεια-Σχεδίαση  2004 - 2016

 

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ                     http://www.kosmologia.gr                      ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΤΗΣ

 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ SITE

clock

Καλύτερη εμφάνιση σε ανάλυση 1024x768px | οθόνη τουλάχιστον 17" | codepage windows-1253 (Greek) | IE v.6.0 +