*

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΣΜΟΣ & Η ΥΛΗ  /  ΤΟ ΑΜΕΣΟ (ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ) ΣΥΝΟΛΟ & Η ΖΩΗ

Σκέψεις από την αρχή και για την αρχή... Γη

***                                                                                 comet

* ΑΡΧΙΚΗ |     | ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ |     | ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ! |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΥΛΗ

*

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ     |     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ     |     ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ     |     ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

header message

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ

 

 

Για σκεπτόμενους δημιουργικά!

 

ΕΠΑΝΩ • ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ

 


 Eng language

"ΡΑΒΕ - ΞΗΛΩΝΕ, ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΟΥ ΛΕΙΠΕΙ"

???

 

 

Η ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
 

Η ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΑΣ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΓΝΩΣΤΗ.

Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΟΣΜΟ...

 

<•> Η ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΕΠΙΛΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΑΝΘΡΩ­ΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΕΝΩ ΑΥΤΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ, ΜΕΤΑ­ΚΥΛΙΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ (2)

 

>>>► Κατεβάστε αυτό το τμήμα της παγκόσμιας διακήρυξης της κοσμολογικής Ηθικής

 

oratorΣτην τεχνολογία, στην επιστημονική έρευνα, στην πολιτική συζήτηση, στις τηλεοπτικές συζητήσεις, στην καθημερινή επι­κοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, στην προσφορά υπηρεσιών και προϊόντων, σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, που νομίζουμε ότι προτείνονται και προσφέρονται λύσεις σε προβλήματα και διευκολύνσεις για τη ζωή μας, συνήθως συμβαίνει το αντίθετο. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, η έξυπνη προσφορά και οι εντυπωσιακές λύσεις δεν έχουν κάποιο άλλο σκοπό ή άλλη προτεραιότητα, από το να προωθήσουν κάποιοι την άποψή τους και να μας εντυπωσιάσουν για να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τις θετικές εντυπώσεις με ορισμένα ανταλλάγματα, μικρά ή μεγαλύτερα. Αυτό το έξυπνο κυνήγι των ανταλλαγμάτων που συνήθως κρύβεται πίσω από κάποια προσφορά υπηρεσιών ή προϊόντων, ακόμα και σε πολιτιστικές διοργανώσεις (με γνωστά ονόματα!) δεν γίνεται πάντοτε με επίγνωση και με κακή πρόθεση. Γίνεται όπως το φαινόμενο της προσαρμογής των μορφών ζωής στις τοπικές και χρονικές συνθήκες. Στον αγώνα για επιβίωση, ο άνθρωπος με τη δημιουργική του σκέψη επινοεί περιστασιακές λύσεις, χωρίς αυτές να είναι απαραίτητες για κάποια τελική επιδίωξη και ενώ αυτές σύντομα θα ξεπεραστούν από άλλες λύσεις ή θα προκαλέσουν νέα προβλήματα. Κάθε ένας έχει ειδικευτεί σε ορισμένα ζητήματα, έχει επικεντρωθεί σε ένα δικό του πλεονέκτημα, σωματικό ή πνευματικό, έχει αναλάβει μια συγκεκριμένη εργασία και έχει επιλέξει έναν ή περισσότερους ρόλους για την κοινωνία. Έτσι, με αυτή την ειδίκευση, με το δικό του σκοπό και τον προσαρμοσμένο ρόλο του, κάθε ένας ρυθμίζει την καθημερινή ζωή του, εκμεταλλεύεται εξαντλητικά τη σκέψη του και με την έξυπνη δράση του αισθάνεται ότι αξιοποιεί το χρόνο και τη ζωή του. Αυτή η αίσθηση είναι ο τελικός σκοπός του, με αυτόν το σκοπό ενδιαφέρεται για να λύσει κάθε πρόβλημα και από αντίδραση στους αμφισβητίες. Δεν ενδιαφέρεται και δεν προσπαθεί ειλικρινά για τα προβλήματα των άλλων, ούτε γενικά για τη διάδοση και την αναζήτηση της αλήθειας, ούτε για τη δικαιοσύνη στην κοινωνία, συχνά ούτε για τη συνεργασία. Η συνεργασία και η συμμετοχή σε μια ομάδα χρησιμοποιούνται για την προσωπική αναρρίχηση, για επιδιώξεις έξω από την ομάδα και σε πολλές περιπτώσεις, επειδή έτσι διευκολύνεται η δική του ζωή, εξυπηρετείται η δική του δράση και συμπίπτουν μερικά συμφέροντα. Τελείως αντίθετα, οι άνθρωποι συνήθως σκέφτονται περισσότερο για τις κινήσεις, τις διαδικασίες και για τη δημόσια εικόνα, παρά για το σκοπό και το αποτέλεσμα το οποίο οι ίδιοι προβάλλουν ή θα έπρεπε άμεσα να προσπαθήσουν.

MeetingΣε αυτή τη θεατρική προσπάθεια προσφοράς και της προσωπικής ανάγκης για ένα ρόλο μέσα στον κόσμο, προσθέστε και τα εμπόδια από τους κανονισμούς, τις προϋποθέσεις, τους άγραφους νόμους και συνήθειες, το μοίρασμα των ευθυνών και τη συναδελφική υποστήριξη. Όλοι αυτοί οι όροι, οι κανόνες και η πειθαρχία, το τελευταίο που εξυπηρετούν είναι η προσφορά υπηρεσιών και μιας ειλικρινούς προσπάθειας για πληροφόρηση και ανεύρεσης των καλύτερων λύσεων. Το πρώτο που εξυπηρετούν είναι τις σχέσεις συνεργασίας και τη διατήρηση της ομαδικής προσπάθειας. Ενώ συνήθως περιορίζουν τις επιλογές και τις σκέψεις για την επίτευξη των στόχων της ομαδικής προσπάθειας, εμποδίζουν την έρευνα και την αμερόληπτη πληροφόρηση και εξυπηρετούν την προτεραιότητα για τα συμφέροντα των προσώπων και των συνεργατών. Οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται από τα μέλη ή τους συνεργάτες δεν πρέπει να προκαλέσει εσωτερικές διαφωνίες, τριβές και τελικά κακή συνεργασία ή διάλυση της ομάδας. Έτσι εξηγείται συνολικά πώς αυτοί που εκπροσωπούν την ομάδα τους, που εμφανίζονται πρώτοι και μόνοι για μια προσπάθεια με λίγους ή πολλούς συνεργάτες, σε προσπάθεια πολιτική, ή πολιτιστική ή ενημερωτική και ψυχαγωγική, αυτοί οι οποίοι γράφουν σε περιοδικά έντυπα, που ενημερώνουν για τις εργασίες και τις υπηρεσίες τους, που οργανώνουν διαγωνισμούς και αναμετρήσεις, όλοι αυτοί σπάνια είναι αμερόληπτοι. Σπάνια σκέφτονται αδέσμευτα και εκφράζουν με θάρρος άποψη για όλα και για μερικές ανταγωνιστικές προσπάθειες και εύκολα επικαλούνται την άγνοιά τους για ζητήματα, που κάποιοι άλλοι θα τους "φρενάρουν" τη σκέψη και τον εγωισμό. Αντιθέτως, συχνά αποδεικνύονται προκλητικά μεροληπτικοί: μιλούν για τους δικούς τους φίλους και συνεργάτες, προσφέρουν συμμετοχή και ευκαιρίες στα πρόσωπα που συνάντησαν ή επικοινώνησαν αυτοί οι ίδιοι, δέχονται συναδελφικές πιέσεις για να αλλάξουν τις επιλογές τους, προσέχουν για να μην προκαλέσουν αντίδραση από άλλους εκπροσώπους και ανταγωνιστές, αγνοούν και δεν λένε τίποτα για τις ξένες και ανταγωνιστικές προσπάθειες, οι στενές γνωριμίες ευνοούν ή εμποδίζουν τις επιλογές τους, βραβεύουν ή απορρίπτουν με υπερβάσεις των όρων και της λογικής προτεραιότητας και δεν λένε μια λέξη για τα πρόσωπα που δεν συμμετέχουν στη δική τους διοργάνωση κλπ. Όταν κάτι συμβαίνει εξαπλωμένα, ευρύτερα, σε πολλές περιπτώσεις και επαναλαμβάνεται όπως αν η παραβίαση του κανόνα να είναι ένας κανόνας, τότε χρειάζεται μια εξήγηση για αυτή την ευρύτερη εμφάνιση του αποτελέσματος, της ίδιας αδυναμίας και της ομοιότητας που θυμίζει κάτι από τα ίδια. Κάθε συγκεκριμένη περίπτωση (λ.χ. μιας αδικίας) έχει μια συγκεκριμένη εξήγηση, αυτή που κάθε φορά καταγράφεται και γίνεται γνωστή. Αλλά ότι τα ίδια λάθη, οι ίδιες αδυναμίες με την ίδια μεροληπτική λογική γίνονται σε ένα πλήθος περιπτώσεων, αυτά έχουν μια κοινή εξήγηση, η οποία δεν προσφέρεται με λεπτομέρειες για να τραβήξουν περισσότερους αναγνώστες, ακροατές και θεατές. Οι τελευταίοι διψούν για τις λεπτομέρειες της κάθε περίπτωσης και για το πώς σκέφτηκε και έπραξε το κάθε πρόσωπο ξεχωριστά, όπως όταν βλέπουν μια τηλεοπτική σειρά.

orator clipartΚάποιος θα παρατηρούσε ότι μια τέτοια απαξιωτική άποψη (για τους λόγους συνεργασίας των ανθρώπων και της προσφοράς τους) είναι ισοπεδωτική και θα ρωτούσε λογικά: Όλοι οι υπεύθυνοι που συζητούν μεταξύ τους για πολύ καιρό, που έχουν μεγάλη εμπειρία από την εργασία τους και ανταλλάσσουν απόψεις, υποβάλλουν μελέτες, υπογράφουν σχέδια και όρους καλής συνεργασίας, ενημερώνουν τους συναδέλφους τους και τον κόσμο κλπ. όλοι αυτοί λένε ψέματα και προσποιούνται; Κυρίως θέλουμε να ελαττώσουμε τις υπερβολικές προσδοκίες του κόσμου, που βιάζεται να εκτιμήσει από τα φαινόμενα και από μερικές εντυπώσεις και έτσι, πολλές φορές απογοητεύεται και πέφτει θύμα εκμετάλλευσης, οικονομικής και όχι μόνο. Από την άλλη πλευρά, να αποθαρρύνουμε όλους εκείνους που καλλιεργούν αυτές τις παραπλανητικές εντυπώσεις ή έχουν μια υπερβολική εκτίμηση για το ρόλο τους μέσα στην κοινωνία και για τις πνευματικές τους ικανότητες. Έπειτα να σκεφτούμε ποιανού προβλήματα λύνονται, αν αυτά τα προβλήματα έπρεπε να έχουν δημιουργηθεί και από ποιους δημιουργούνται και χρησιμοποιούνται. Όταν δημιουργούνται προβλήματα τότε εμφανίζονται εκείνοι που υπόσχονται να τα λύσουν και όσοι προετοιμαστούν τα εκμεταλλεύονται οικονομικά. Επιπλέον να παρατηρήσουμε τη μεγάλη απόσταση ανάμεσα στην προσπάθεια επίλυσης ενός προβλήματος με αυτό το σκοπό και στην προσπάθεια που γίνεται με άλλους σκοπούς ή για να περνάει η ώρα της δουλειάς. Δεν είναι το ίδιο να συζητάμε και να συμμετέχουμε σε μια προσπάθεια για την επίλυση ενός προβλήματος (θεωρητικού ή πρακτικού) και το να είναι άμεσα δικό μας αυτό το πρόβλημα. Δεν είναι το ίδιο να σκεφτόμαστε για τη λύση του προβλήματος εξαντλητικά και διαρκώς, επειδή αν παραμένει άλυτο και η αποτυχία θα έχουν αρνητικές συνέπειες στη δική μας ζωή ή θα χρειαστούν δικά μας ανταλλάγματα. Δεν είναι το ίδιο να προσπαθούμε με ενδιαφέρον για να λύσουμε το πρόβλημα και όχι για τις δημόσιες σχέσεις μας και επειδή έτσι πληρωνόμαστε και με άλλες κρυφές προσδοκίες. Δεν είναι το ίδιο να προσπαθούμε με ενδιαφέρον για να λύσουμε το πρόβλημα και όχι από τυφλό καθήκον και μάλιστα, με την πολυτέλεια να περιορίζουμε την προσπάθεια στα χρονικά περιθώρια που πληρωνόμαστε και σύμφωνα με ορισμένους κανόνες και όχι ανατρεπτικά και αντικοινωνικά, έτσι όπως θα χρειαζόταν. Αντιθέτως, έτσι έξυπνα και προετοιμασμένα δεν πάμε για να λύσουμε κανένα πρόβλημα κανενός, αλλά έχουμε την υπερβολική εμπιστοσύνη στις πνευματικές μας ικανότητες για να λύσουμε τα δικά μας προσωπικά προβλήματα, χωρίς κανένας να καταλάβει ότι έτσι ιδιοτελώς σκεφτόμαστε! Με τέτοια μεροληπτική λογική και ο καθένας από το μετερίζι της δικής του επαγγελματικής εμπειρίας, έτσι ενισχύει τις συνήθειές του και περνάει την ώρα του με τη ψευδαίσθηση ότι αυτή δεν πήγε χαμένη. Αν ο ίδιος δεν χάνει τίποτε από τα προβλήματα που σκέφτεται, αλλά αντιθέτως κερδίζει χρήματα με αυτά, τότε αυτός μάλλον γελάει ή υποβαθμίζει ή δεν μπορεί να καταλάβει τα προβλήματα τα οποία δυσκολεύουν πραγματικά τη ζωή ή τη σκέψη των άλλων. Αν έπρεπε να δίνουμε χρήματα κάθε φορά για τα λάθη μας, τότε όλοι θα σκεφτόντουσαν πιο διστακτικά και θα μιλούσαν λιγότερο. Μερικοί, μέσα στην υπεροψία τους, θα πίστευαν ότι δεν αξίζει να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και τις σπάνιες ικανότητές τους και θα δήλωναν την αποχώρησή τους. Έτσι θα είχαμε γλιτώσει από πολλά προβλήματα!

μαγικό καπέλοΟι πιο έξυπνες προσπάθειες οι οποίες εμφανίζονται επίσης να γίνονται για ορισμένα μεγάλα και μόνιμα προβλήματα, με καθημερινές συναντήσεις υπεύθυνων για τα ζητήματα, με εξαντλητικές συζητήσεις, με την κατάστρωση ενός σχεδίου, με την αδιάλλακτη αντιπαράθεση μερικών εκπροσώπων κ.λπ. συχνά αυτές δεν είναι κάτι περισσότερο από εργασία για την οποία εκείνοι πληρώνονται. Δεν είναι κάτι περισσότερο από σύγκρουση μερικών συμφερόντων χωρίς τέλος, ή συντηρητικές επιλογές που δεν στοχεύουν να διαταράξουν τις ισορροπίες και τη συνέχεια ορισμένων προηγούμενων σχεδιασμών και σουρεαλιστικές προσπάθειες, οι οποίες γίνονται με τους φραγμούς πολλών κανόνων, όρων, υποδειγμάτων, εντολών και νόμων, τους οποίους δεν πρέπει να υπερβούν, αλλά αντιθέτως να σεβαστούν. Και γι' αυτό τελικά, τα προβλήματα μένουν άλυτα ή με αποτυχημένη λύση, αφού η καλύτερη λύση ήταν το τελευταίο ζητούμενο. Σε αυτή τη θεατρινίστικη εμφάνιση, που πολλές φορές προβάλλεται σαν εξαντλητική μάχη για τη λύση ενός προβλήματος και γίνονται υπερβολικές εκτιμήσεις για τις προσδοκίες ή τις αποτυχίες και πολλοί επαναλαμβάνουν σαν είδηση ή σαν σημαντικό γεγονός, να προσθέσουμε και τις αδυναμίες των ηθοποιών, όταν αυτοί είναι αδέξιοι, ανεύθυνοι, στενόμυαλοι, απροετοίμαστοι, κατώτεροι των περιστάσεων και γενικά ανάξιοι. Με λίγα λόγια, εμείς που σκεφτόμαστε και αμφιβάλλουμε για τα πράγματα αν είναι έτσι ακριβώς όπως μας εμφανίζονται από τις αισθήσεις, δεν μπορούμε να πιστέψουμε έτσι εύκολα, ότι οι λύσεις πολλών προβλημάτων είναι πραγματικές λύσεις. Ακόμα πιο δύσκολα θα εκτιμήσουμε ότι οι υπεύθυνοι που φροντίζουν για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, που αποφασίζουν για νέες συνεργασίες, ή εκείνοι που συμμετέχουν σε κοινωνικές δράσεις ή εργάζονται στις ανώτερες κρατικές θέσεις ή αγωνίζονται για να αλλάξουν μια πολιτική, όλοι αυτοί είναι της εμπιστοσύνης και ότι κουράζονται για τη ζωή των άλλων και για καλύτερο μέλλον στην κοινωνία.

στάμπα "ανευθυνότητα"Όπως έχουμε διαπιστώσει, η προτεραιότητα του ατόμου προς τον εαυτό του είναι ένα φυσικό φαινόμενο και το ανθρώπινο πνεύμα με τις πληροφορίες και με τις εκτιμήσεις του, μόνιμος ρυθμιστής της συμπεριφοράς. Έτσι είναι το πνεύμα μαζί με την ανυπολόγιστη άγνοιά του και με τις αδυναμίες της σκέψης, ιδιαίτερα στις πιεστικές συνθήκες της ζωής. Αν υπερ­πηδήσουμε αυτή τη θεμελιακή παρατήρηση και μιλήσουμε για τις ανθρώπινες σχέσεις και συνεργασίες, τότε αφήνουμε τη σκέψη να εκτιμήσει υπερβολικά την καλή διάθεση του ατόμου προς μερικά άλλα πρόσωπα ή προς μια ομάδα. Τότε φανταζόμαστε τη δράση και τη συνεργασία του μονόπλευρα σαν προσφορά και την προσφορά σαν πρώτη ή συνειδητή επιλογή του. Η απόκρυψη ή η υποβάθμιση αυτού του βιολογικού φαινομένου της προτεραιότητας προς τον εαυτό μας έχει συνέπειες, που ξεπερνούν τις προσωπικές σχέσεις και τις ατομικές απογοητεύσεις. Μεταλ­λάσσουν την ελευθερία, την εμπι­στοσύνη και τη συνεργασία σε πνευματικές αδυναμίες, τις οποίες εκμε­ταλλεύονται οι πιο σιχαμεροί άνθρωποι του κόσμου. Αυτών που εκμεταλ­λεύονται τις ζωές των άλλων με τους νόμους της πολιτείας, με τις ανοχές και τις φαντασιώσεις της κοινωνίας και με τη απουσία των νόμων, για να εξυπηρετήσουν τη δική τους ζωή ή αυτών των σιχαμερών, που εμφανίζουν την προσφορά τους σαν συνειδητή επιλογή για να δικαιολογήσουν τα μεγάλα κέρδη τους. προσφορά με δόλοΜε την απόκρυψη αυτής της βιο-ηθικής προ­τεραιότητας, οι άνθρωποι εξαπα­τώνται ομαδικά για ιδεολογικούς και επαγ­γελματικούς ανταγωνισμούς, όπως και για οικονομικούς λόγους και αυτή η παρα­πλάνηση συνδέεται με όλα τα κοινωνιο­λογικά ζητήματα. Όπως κά­ποιοι ηθικο­λογώντας συγ­κάλυπταν τις σεξουαλικές προτιμήσεις και επι­θυμίες τους και πολλές φορές την ιδιοτέλειά τους, έτσι στις "φιλε­λεύθερες" και στις δημοκρατικές χώρες, η ομαδική μεγαλο­μανία και η ιδιοτέλεια συγ­καλύπτονται πίσω από τις νόμιμες συνεργασίες και τον ευγενή συναγωνισμό. Και έτσι η ηθική ευθύνη δεν γίνεται πολιτική και νομική και μετα­κυλίεται στον ανυπεράσπιστο, απρο­ετοίμαστο, ανυποψίαστο και ανασφαλή κόσμο, που εξαναγκάζεται ή υποκινείται να αποφασίσει και να επιλέξει τον απατεώνα του για να εργαστεί, να συνεργαστεί ή για να εξυπηρετηθεί. Σχετικά φαινόμενα είναι η προσωπο­λατρία, ο φανατισμός, η υπακοή, που δημι­ουργούνται μαζικά σε ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας με αυτή την παραπλάνηση για ανιδιοτελή προσφορά και για μεγαλουρ­γήματα από τα οποία όλοι κερδίζουν. Η παραπλάνηση μεθοδεύεται επίσης επαγγελματικά -πέρα από τον αρχικό εντυπωσιασμό- με τη δημόσια προβολή του έργου, της δράσης, της σταδιο­δρομίας, της συνεργασίας και με τη φαντασία, που ανα­μειγνύεται δυσδιάκριτα με την πραγματικότητα για να γίνει μύθος, πιο σπάνια και θρησκεία. Τελικός σκοπός πάντα η οικονομική και η ιδεολογική εκμετάλλευση.

 

Θυμήσου! Σε όλες τις προσπάθειες για να επιτύχουν τον ενθουσιασμό και τη θετική εκτίμησή σου, εκμεταλλεύονται τη βιαστική εκτίμησή σου. Δηλαδή ν' απαντήσεις χωρίς σκέψη και πληροφόρηση: Ναι, έτσι είναι όπως είπατε. Ναι, εσάς θα επιλέξουμε. Δεν λένε ψέματα, αλλά παίζουν με τις εκφράσεις και λένε μισές αλήθειες και ανακρίβειες, τις οποίες υποτίθεται θα μάθουμε... αν ψάξουμε. Αν χρειαστεί για τη θετική εκτίμησή σου, θα προκαλέσουν και την αντίστοιχη ανησυχία!


 

 

 

 

 

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑleft hand ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

 

"ΜΕΓΑΛΑ" ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ - ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ - ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ !

 

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ (σε περιορισμένο αριθμό)

Όσα δεν σκέφτηκαν στη Φυσική και στη Φιλοσοφία... με το κοινό λεξιλόγιο

 

 

 

 

Η διάνοια δεν έχει σπουδαιότερη δυνατότητα από το να γνωρίζει, να διατηρεί τον εαυτό της σαν αυτοσκοπό και να διαμορφώνει την αυτογνωσία της. Η αυτογνωσία είναι το νόημα της ευτυχίας, η ουσία της λογικής και ο σκοπός της ηθικής. Ο εγωκεντρισμός και η αυταπάτη είναι από μόνα τους, χωρίς καμιά πράξη, η πιο μεγάλη καταστροφή και σχετίζονται άμεσα με την παράδοση στην τύχη. Ζωή χωρίς διανοητική δραστηριότητα είναι ανύπαρκτη και χωρίς διαμόρφωση αυτογνωσίας ήταν, είναι και θα είναι για πάντα και παντού μέσα στο Σύμπαν ανεπαρκώς αξιοποιημένη και παρασυρμένη, με όποια δυνατότητα και αν τη φανταστούμε.

 

 

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ | ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ - ΥΛΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

 

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (ΜΕ ΤΙΣ ΑΙΩΝΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΖΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΚΕΨΗ) 

Υπότιτλος: Οι φαντασιώσεις και τα ψέματα του ανθρώπου χωρίς αυτογνωσία

 
 

cd-r

 Ένα βιβλίο για τα ζητήματα που μπορούν ενοποιηθούν κάτω από το συνοπτικό τίτλο της Ηθικής (πρακτική φιλοσοφία, με ψυχολογικές και κοινωνιολογικές συνέπειες). Όλα τα βιβλία συμπεριλαμβάνονται με τη ψηφιακή μορφή τους σε ένα CD-R. Από τα αρχεία μορφοποιημένου κειμένου (όπως είναι τα PDF) μπορεί να γίνει εύκολα η ανάγνωση και η εκτύπωση όλων των κειμένων, χωρίς το γραφικό περιβάλλον των ιστοσελίδων.  

 

* Στις ιστοσελίδες, τα ζητήματα ΔΕΝ παρουσιάζονται ολοκληρωμένα, με συνάφεια, χωρίς περίσσιες σκέψεις και με την αποτελεσματική σειρά, που διευκολύνει την κατανόηση και με τις απαντήσεις στις απορίες που δημιουργούνται.

 

 

 

 

 

 

 

 

επιστημονικά όργανα

 

αισθητήρια όργανα

σκέψηΟ υλιστικός τρόπος ζωής στηρίζεται σε πολλές φαντασιώσεις και σε ψέματα, όχι στην αυτογνωσία και συμπίπτει με εγωκεντρικό τρόπο ζωής και νοοτροπία. Ο εγωισμός, η μεροληψία, η ανοησία και το παρανοϊκό πνεύμα είναι οι άλλες απόψεις του υλιστικού τρόπου ζωής και αντίληψης.

 

Αν η Ηθική του εσωτερικού προσανατολισμού (με πνευματικές αξίες) δεν είναι Επιστήμη >>>► 

 

 

>>> Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝ­ΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕ­ΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ Η ΑΞΕΧΩΡΙ­ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ. Η ΠΝΕΥΜΑ­ΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩ­ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ* <<<

* Η διαίρεση όπως έχει γίνει με τους τίτλους της έντυπης έκδοσης. Τα κείμενα είναι από το 2ο μέρος του συντομευμένου βιβλίου "Η παγκόσμια ηθική του εσωτερικού προσανατο­λισμού" με τις πιο απαραίτητες σκέψεις

 

<©> ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΜΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟ­ΛΙΣΜΟ. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΔΙΑΙΡΕΘΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΤΙΤΛΟΥΣ:

<•> Γνώση χωρίς Ηθική και Ηθική χωρίς γνώση (για πρόλογο) >>>

<•> Συνοπτικά για τη στροφή της σκέψης μέσα στο πνεύμα >>>

<•> Η εκτίμηση για βεβαιότητα και για αμφιβολία κινητοποιεί τη ζωή >>>

<•> Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της (κοσμολογικής) ηθικής >>>

<•> Η σχετικότητα των εξωτερικών αξιών ή προτύπων >>> 

<•> Η καλοσύνη χωρίς την έννοια του δικαίου είναι τυφλή >>> 

<•> Η ηθική δεν είναι οπωσ­δήποτε κοσμική και κοινωνική συμπεριφορά >>>

<•> Η ηθική με το ρυθμιστικό ρόλο της σκέψης θεμελιώνει το δίκαιο >>>

<•> Η ηθική είναι τρόπος ζωής και όχι στιγμές συμπεριφοράς >>> 

<•> Ηθική και φιλανθρωπία (ακόμα και αντίθετα μπορούν να γίνουν) >>>

<•> Η ηθική και το δίκαιο ξεκινούν πριν από την εμφάνιση του ανθρώπου, από τις προ­διαγραφές του κόσμου >>> 

<•> Η ηθική βασίζεται σε αναμ­φισβήτητες γενικές αρχές >>>

<•> Για τη θεμελίωση μιας ηθικής που δεν αγνοεί την πραγματι­κότητα >>>

<•> Ψυχολογία και Ηθική. Η πνευματική ασθένεια του εγω­κεντρισμού >>>

<•> Ένας διαχωρισμός στην εσω­στρεφική ζωή. Η πνευματική ζωή σε αντίθεση με τη φυσιο­λογική >>> 

<•> Η ζωή χωρίς αυτογνωσία είναι φυσιολογική, δεν είναι ηθική >>> 

<•> Πνεύμα και βιολογικές ανάγκες >>> 

<•> Τα συναισθήματα συνδέονται στενά και διαρκώς με τη σκέψη και με τις πληροφορίες >>>

<•> Προκατάληψη για την προτεραιότητα που δίνουμε στη δική μας ζωή >>>

<•> Σκέψη και αγώνας για την επιβίωση >>>

<•> Ο εξωτερικός κόσμος χωρίς εσωτερική προοπτική είναι αδιέξοδος >>> 

<•> Συνοπτικά η στενή σύνδεση της ηθικής με την ψυχολογία >>>

<•> Αν η ζωή μας εκμηδενίζεται, αυτό δεν είναι το χειρότερο >>>

<•> Αποδεσμευμένη η ηθική από τη γνώση και την (ερευνητική) σκέψη στις δύο μεγάλες θρησκείες >>> 

<•> Φυγή από τα προβλήματα με φαντασιώσεις και με έξυπνες θεωρίες... >>> 

<•> Ηθική, ευτυχία και σκέψη >>>

<•> Σε λίγες σειρές τα γερά θεμέλια της παγκόσμιας (ή κοσμολογικής) ηθικής  >>>

<•> Μην πεις ότι δεν ήξερες...  >>>

<•> Η δραστηριότητα των βιολογικών σωμάτων και το νόημα γενικά της ζωής ερμηνεύονται σε δύο σειρές: >>>

 

>>> Η ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ <<<

 

<©> ΜΕΡΙΚΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΤΙΤΛΟΥΣ:

<•> Σε λίγες σειρές τα θεμέλια της παγκόσμιας (ή κοσμο­λογικής) ηθικής >>>

<•> Μην πεις ότι δεν ήξερες... >>>

<•> Πλούσιοι και φτωχοί, ηγέτες και υπηρέτες, αφεντικά και εργάτες, το ίδιο ανήθικοι (με αποστροφή για το πνεύμα) >>>

<•> Για την έννοια της κοινω­νίας και για τη δημοκρατία >>>

<•> Το πέρασμα από την Ηθική έρευνα στην πολιτική άποψη >>>

<•> Η ψευδαίσθηση ότι επιλύονται τα προβλήματα στις ανθρώπινες σχέσεις και συνεργασίες, ενώ αυτά ανα­παράγονται, μετακυλίονται και χρησιμο­ποιούνται >>>

<•> Τα κοινωνικά φαινόμενα δεν μπορούν να ερμηνευτούν με αφαίρεση της εσωτερικής πραγματικότητας >>>

<•> Με την πολιτική επιδιώ­κονται, εκπροσωπούνται και εξυπηρετούνται ομαδικά συμφέροντα και με σχέσεις ανήθικου ανταγωνισμού >>>

<•> Η αδικία μέσα στην κοινωνία αμφισβητεί (ή υπονομεύει) την πολιτική εξουσία και τη νομιμότητά της (όπως εκθέτει και το Θεό) >>>

<•> Η εξάρτηση της επιβίωσης από τη χρηματική αμοιβή >>>

<•> Η αδικία συντηρείται και αναπαράγεται με τους νόμους του κράτους. Η δράση των εκπαιδευμένων απατεώνων προσαρμόζεται στους νόμους >>>

<•> Ο μπερδεμένος ρόλος της επιστήμης >>>

<•> Η επαγγελματική εκμετάλλευση της άγνοιας και το ψέμα στην κοινωνία με την κάλυψη της επιστήμης >>>

<•> Ο πνευματικός πόλεμος και η πολιτική δύναμη της δημιουργικής σκέψης >>>

<•> Δεν είναι η ποινή του θανάτου στους αδίστακτους δολοφόνους που θα μας κάνει λιγότερο πολιτισμένους! >>> 

<•> Επιλέξτε φιλίες και συνεργασίες και προσέξτε ποιους ενισχύετε >>>

 

>>> Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΗ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ<<<

(* Η διαίρεση και η απλοποίηση των απαντήσεων συνεχίζονται)

 

<©> ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΗ. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΤΙΤΛΟΥΣ:

<•> Οι αισθήσεις είναι τρόποι της νόησης και το φαινόμενο της ζωής/ψυχής επίσης ξεκινάει με αυτόματη αφαίρεση πληρο­φοριών >>>

<•> Ποια η σχέση των αφηρημένων χωρο-χρονικών υλικών (και εξωτερικών) αλλη­λεπιδράσεων με την εσωτερικότητα; >>>

<•> Η θέση μας στο ζήτημα αν υπάρχει "Θεός" >>>

<•> Συνοπτική εξήγηση για το παγκόσμιο πνεύμα >>>

<•> Μια ανάποδη λογική ερμηνεία για το Θεό >>>

<•> Από τα πιο σπουδαία μαθήματα κοσμολογίας στην εποχή του Πλάτωνα >>>

<•> Μια από τις πιο επιτυχημένες σκέψεις στην ιστορία της φιλοσοφίας >>>

<•> Συνοπτική εξήγηση για το παγκόσμιο πνεύμα - Περιοδικές & ρυθμικές μεταβολές >>>

 <•> Διακυμάνσεις με τους πιο γρήγορους ρυθμούς του κόσμου >>>

<•> Ο υλικός κόσμος θεμελιώ­νεται σε η/μ φαινόμενα >>>

<•> Περιοδικές μεταβολές και ρυθμοί με τις πιο υψηλές ταχύτητες σε μικροσκοπικές διαστάσεις >>>

<•> Λίγες φυσικές σταθερές επιβεβαιώνουν τη δημιουργία της ύλης από κυματικά φαινόμενα >>>

<•> Ουσία και ύλη >>>

<•> Σχεδόν 100 χρόνια παραπλάνησης... >>>

<•> Επιστήμη & Θεός >>>

 

 

 

© copyright Κώστας Γ. Νικολουδάκης

Επιμέλεια-Σχεδίαση  2004 - 2016

 

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ                     http://www.kosmologia.gr                      ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΤΗΣ

 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ SITE

clock

Καλύτερη εμφάνιση σε ανάλυση 1024x768px | οθόνη τουλάχιστον 17" | codepage windows-1253 (Greek) | IE v.6.0 +