*

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΣΜΟΣ & Η ΥΛΗ  /  ΤΟ ΑΜΕΣΟ (ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ) ΣΥΝΟΛΟ & Η ΖΩΗ

Σκέψεις από την αρχή και για την αρχή... Γη

***                                                                                 comet

* ΑΡΧΙΚΗ |     | ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ |     | ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ! |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΥΛΗ

*

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ     |     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ     |     ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ     |     ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

header message

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ

 

 

Για σκεπτόμενους δημιουργικά!

 

 

ΜΗΝ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕΣ...

ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΕ ΔΥΝΑΜΗ

Θέλεις να μάθεις περισσότερα για τη Φιλοσοφία; Πόσο χρήσιμη στη ζωή μας είναι η Φιλοσοφία;

ΦΥΓΗ από την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ με ΠΟΝΗΡΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ

Σκέψεις και αποσπάσματα για την ανθρώπινη συμπεριφορά και για το ρόλο της ζωής μέσα στον ευρύτερο κόσμο, όπως είχαν συγκεντρωθεί πριν από την τελική διατύπωση του βιβλίου: Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (με τις αιώνιες αξίες και σε σύζευξη με τη σκέψη) ISBN 978-960-93-6089-0 | ©2014

 

Αν δεν το είχες σκεφτεί, σκέψου: Όταν προεξοφλούμε ότι δεν υπάρχει απάντηση σε ένα ερώτημα ή λύση σε ένα θεωρητικό πρόβλημα, τότε αφήνουμε το πεδίο ανοιχτό για να λέμε οτιδήποτε, χωρίς ντροπή, χωρίς ανασφάλεια και χωρίς αίσθηση ευθύνης ! Το ίδιο, όπως όταν ένα πρόβλημα παραμένει άλυτο και αφήνουμε κάποιους να εκμεταλλεύονται μια κατάσταση, διότι από πριν ήμασταν βέβαιοι ότι το πρόβλημα δεν μπορούσε εύκολα να επιλυθεί ή δεν θέλαμε την επώδυνη λύση του.

 

ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙΣ?
Χωρίς θεωρίες και υποθέσεις, χωρίς παραπομπές και χωρίς φανταστικά σενάρια...

 

 

Αναρωτήθηκες πόσα λες και κάνεις καθημερινά με 100% βεβαιότητα, ενώ αυτά είναι πιο αμφίβολα από φιλοσοφικές θεωρίες; Για τα θεολογικά και τα φιλοσοφικά ζητήματα έχουν γραφτεί ανυπολόγιστοι τόνοι χαρτιού και επί πολλούς αιώνες μέχρι σήμερα. Πιστεύεις ότι χρειαζόταν να γραφτούν όλα αυτά για να βρεθούν μερικές απαντήσεις, που μέχρι σήμερα θεωρούνται έξω από το πεδίο της Επιστήμης και υποβαθμίζονται σαν άσχετες από τα καθημερινά μας προβλήματα; Μάλλον δεν σκέφτηκες σοβαρά την περίπτωση, το νόημα και ο προορισμός της ζωής να χρειάζονται τη βλακεία (το ξεκίνημα από το μηδέν και το κατέβασμα των πιθήκων από τα δέντρα) ώστε τα "θηρία" να νοιάζονται υπερβολικά για την ύπαρξή τους, να αποκτούν εμπειρίες και για να βρίσκουν αφορμές για δράση...

Οι πιο μεγάλες ανοησίες του ανθρώπου φυσικά αποκαλύπτονται με τις πιο απλές σκέψεις. Γι' αυτό και είναι "μεγάλες" ανοησίες και εμποδίζουν την ειρήνη, τη δικαιοσύνη, την κατανόηση και την καλή διάθεση ανάμεσα στους ανθρώπους. Γι' αυτό και χρειάζονται μεγάλες και πολύπλοκες θεωρίες και μεγάλη φαντασία για να δικαιολογήσουμε τη ζωή και τη δράση μας με τέτοιες ανοησίες...

Μερικές από τις κατευθυντήριες απόψεις για την πορεία της ζωής και για τις αξίες της είναι προκαθοριστικές για την απόδοση, την επιτυχία και την εξέλιξη του ανθρώπου σε όλους τους χώρους και σε όλες τις δραστηριότητές του. Οι κατευθυντήριες απόψεις και οι εσωτερικές αξίες για την πορεία της ζωής μέχρι σήμερα υποβαθμίζονται και αντιμετωπίζονται σαν μεταφυσικά ζητήματα, διότι δεν ευνοούν τα σχέδια, τις επιθυμίες και τους στόχους των φιλόδοξων και των "υλιστών" ανθρώπων...

 

Δεν είναι θεωρίαΣε ποια επιστήμη ανήκουν οι παρακάτω διαπιστώσεις και τα αξιώματα; Ποιες επιστήμες και ποιες απόψεις μπορεί να είναι σοβαρές χωρίς να λάβουν υπόψη τα παρακάτω αξιώματα; Ποιος μπορεί να είναι ρεαλιστής και αξιόπιστος όταν αυτός αγνοεί ή συγκρούεται με τις παρακάτω διαπιστώσεις για την πραγματικότητα, που δεν μπορούμε να τις αναιρέσουμε με κανέναν τρόπο; Οι νόμοι του Κράτους και οι θεμελιακές προτάσεις για τη συγκρότηση της Πολιτείας σέβονται την πραγματικότητα και στηρίζονται στη γνώση ή αξιώνουν πολίτες χαμηλής νοημοσύνης και το ψέμα, όπου διευκολύνεται η εξουσία; Δεν συζητάμε σοβαρά και με συνέπεια τα υπόλοιπα ζητήματα για την ανθρώπινη συμπεριφορά, για την κοινωνία και το κράτος, αν αφήνουμε έξω από τη σκέψη μας τις παρακάτω θεμελιώδεις διαπιστώσεις.

 

 

► Υπάρχει ακόμα μέλλον παρά το ότι έχει προηγηθεί απεριόριστο παρελθόν.

► Οι δυνατότητες δεν λείπουν ποτέ από κανένα πράγμα και αναπόφευκτα όλα τα πράγματα κάπου και κάπως χρησιμεύουν. Όλα χρησιμεύουν ή συντελούν κάπου, με άμεσο, φανερό και συνειδητοποιημένο τρόπο, αλλά και πιο έμμεσα από τις συνέπειες της παρουσίας και της συμπεριφοράς τους (έμμεση χρησιμότητα).

► Τα ίδια τα πράγματα δεν είναι αμετάβλητα στο χρόνο, οι σχέσεις τους μεταβάλλονται, επίσης. Το ίδιο, η χρησιμότητα, η συντελεστικότητα, η αποτελεσματικότητα και η συνέπεια δεν είναι διαρκώς τα ίδια.

► Οι σχέσεις και οι δραστηριότητες των πραγμάτων προϋποθέτουν να είναι περιορισμένα, διαφορετικά, να επηρεάζουν και να επηρεάζονται με διαφορετικούς τρόπους και σαν έμβια να αντιλαμβάνονται και να γνωρίζουν περιορισμένα και ξανά με διαφορετικούς τρόπους και με μια λέξη να είναι ατελή (έλλειψη αυτοτέλειας).

► Η ζωή και τα έργα μας έχουν ένα τέλος και δεν γνωρίζουμε πότε θα έρθει.

Δεν είμαστε η μόνη, η επαρκής αιτία του εαυτού μας και των δραστηριοτήτων μας.

► Υπάρχουν προκαθορισμένες δυνατότητες στην ποιότητα των πραγμάτων, σημαντικές εξω-κοινωνικές επιδράσεις και δικές μας ατέλειες προσαρμοστικές, διανοητικές, βιολογικές και βιωματικές.

► Η πραγματικότητα δεν είναι ποτέ μόνο αυτή που αντιλαμβανόμαστε και γνωρίζουμε.

► Υπάρχουν έμμεσες, ασταθείς και σχετικά μικρές επιδράσεις, οι οποίες επηρεάζουν τις εξελίξεις και πάντοτε διαφορές στα πράγματα.

► Η φυσική και η κοινωνική πραγματικότητα που μας περιβάλλει αλλάζει είτε το θέλουμε είτε δεν το θέλουμε και δεν μπορεί να μην αλλάξει.

► Από την όποια εξέλιξη δεν καταλήγουμε ποτέ σε κάτι τέλειο και με προορισμό να μείνει για πάντα το ίδιο. Πάντοτε θα χρειάζεται και θα μπορεί να γίνει κάποια διόρθωση, βελτίωση και τροποποίηση. Τα πλεονεκτήματα δεν είναι πάντοτε το ίδιο απαραίτητα, με τη μεταβολή των συνθηκών ακυρώνονται και απαιτούν την υποβάθμιση ή τη μη αξιοποίηση άλλων δυνατοτήτων.

► Αγνοούμε έναν επαρκή και αποδεδειγμένο λόγο, για τον οποίο θα θέλαμε εκ των υστέρων να υπάρχουμε.

Η νόηση και η ψυχή από μόνα τους είναι άμεσα (και από πριν) δοσμένα στον εαυτό τους -όπως το Σύμπαν- ανεξαρτήτως της εξωτερικής δράσης και της επαφής με τα εξωτερικά πράγματα. Μόνο μια διανοητικά αυτενεργός ουσία, μόνο η ά-μεση (εσωτερική) ύπαρξη έχει τις δυνατότητες να δημιουργήσει τις σχέσεις εκείνες με τον εξωτερικό κόσμο, με τις οποίες θα αποκτήσει εκείνος μια αξία, ένα νόημα και μια ποιότητα. Διαφορετικά, τα πράγματα θα ήταν μόνο σχέσεις, μόνο τρόποι εξωτερικής διασύνδεσης και έμμεσης αλληλεπίδρασης.

► Τίποτε δεν έχει αξία ανεξάρτητα από την ποιότητα του εσωτερικού κόσμου και ο εξωτερικός δεν μπορεί ν’ αξιοποιηθεί ανεξάρτητα από αυτόν. Η ζωή είναι στον εαυτό μας και η ποιότητά της δεν είναι ανεξάρτητη από το πού, πότε και ποιοι είμαστε διαρκώς σαν υλικο-βιολογική σύνθεση, σαν εσωτερικός κόσμος και ιδιαίτερα από το πώς διανοούμαστε. Γι' αυτόν που κοιμάται, ο κόσμος είναι σχεδόν ένα τίποτε.

► Οι ευχάριστες στιγμές από μόνες τους δεν είναι αρκετός λόγος, για να δικαιολογήσουν επαρκώς και συνολικά τη ζωή. Το ευχάριστο δεν είναι πάντοτε ωφέλιμο, όπως και αντιθέτως, ενώ η ευτυχία είναι αδύνατη και αβέβαια, όταν τη δημιουργούμε βολεμένοι στην άγνοιά μας και βασισμένοι στην τυφλή πίστη ότι η τύχη θα μας τα φέρει έτσι όπως θα θέλαμε.

► Με το λόγο και τη σκέψη διαμορφώνουμε την περιορισμένη εμπειρία μας, τον ευρύτερο εσωτερικό κόσμο μας και τις εξωτερικές δραστηριότητές μας. Είναι η είσοδος για την άμεση αξιοποίηση της ύπαρξης ξεκινώντας με τη γνώση της άγνοιας, την αναζήτηση της αλήθειας, την εφαρμογή της γνώσης και με τη συνέπεια στη δραστηριότητα μας. Δεν μπορούμε να διανοηθούμε μια ανώτερη βιολογική εξέλιξη, χωρίς αυτή να είναι εσωτερική.

Ο εγωκεντρισμός και η αυταπάτη είναι από μόνα τους, χωρίς καμιά πράξη, η πιο μεγάλη καταστροφή και σχετίζονται άμεσα με την παράδοση στην τύχη.  Ζωή χωρίς διανοητική δραστηριότητα είναι ανύπαρκτη και χωρίς διαμόρφωση αυτογνωσίας ήταν, είναι και θα είναι για πάντα και παντού μέσα στο Σύμπαν ανεπαρκώς αξιοποιημένη και παρασυρμένη, με όποια δυνατότητα και αν τη φανταστούμε.

► Όσα είναι δυνατά να γίνουν ή να υπάρξουν, θα γίνουν ή θα υπάρξουν κάποτε, κάπως και κάπου.

► Αυτοί που θα ήμασταν και όσα θα κάναμε σε άλλο χρόνο και τόπο είναι οι άλλοι ή αντιστρόφως, αυτά που θα ήταν οι άλλοι.... είμαστε εμείς.

► Η άγνοια της άγνοιάς μας και ο περιορισμός της σημασίας των παραπάνω απλών, αιώνιων και παν-τοπικών διαπιστώσεων είναι αιτία, για να ζούμε παρασυρμένοι (με σχετικές αξίες) και παραδομένοι στην τύχη.

 

• Από τα αρχαία χρόνια γίνονται πόλεμοι, και οι άνθρωποι συγκρούονται μέχρι θανάτου με άπειρες αφορμές και αιτίες, ομαδικά και ατομικά. Ανέκαθεν, οι άνθρωποι μιλούν για κοινά προβλήματα, τα οποία πρέπει να επιλυθούν, για να είναι το μέλλον καλύτερο. Ποτέ δεν έπαψαν να λύνουν προβλήματα, να επιρρίπτουν ευθύνες, να τιμωρούν μερικούς υπεύθυνους, να συνασπίζονται, να στηρίζουν ανατρεπτικές προσπάθειες και νέους ηγέτες, να καταστρώνουν σχέδια. Μήπως σήμερα, τα προβλήματα που περιγράφονται είναι τα τελευταία; Μήπως οι λύσεις που επιδιώκονται σήμερα είναι οι οριστικές και μετά όλα θα πάνε καλά; Μήπως οι αιτίες των προβλημάτων που εντοπίζονται σήμερα είναι οι αληθινές αιτίες και οι μοναδικές; Μήπως γνωρίζουν καλά τις συνέπειες και το μέλλον στην περίπτωση που δεν επιδιώξουν να επιλύσουν τα σημαντικά προβλήματα και αν δεν εφαρμόσουν τις σοφές σκέψεις τους;

 

• Αν έχεις βρει το νόημα της ζωής σου με ιδιαίτερα πράγματα και σχέσεις, τα οποία συνάντησες τυχαία στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον σου, αν οι σκέψεις σου και οι επιθυμίες σου έχουν καθοριστεί από κάποιες ανθρώπινες κατασκευές και ρυθμίζεις τη ζωή σου για την απόκτηση μερικών υλικών πραγμάτων που έτυχε να υπάρχουν στη συγκεκριμένη στιγμή και κοντά σε σένα, τότε εσύ σαν πνεύμα είσαι επίσης τυχαίος στη ζωή και περιστασιακά αυτός που είσαι. Σκέφτεσαι και επιθυμείς σαν χαμένος, έτσι όπως έτυχε να συναντήσεις μερικά τυχαία πράγματα, ενώ θα σκεφτόσουν και θα επιθυμούσες αλλιώς αν δεν τα είχες συναντήσει.

 

 

 

Εάν η διάδοση του ψέματος, η παραπλάνηση και η εξαπάτηση είναι ποινικά αδικήματα τότε, εκτός από τις επιδειχτικές λογομαχίες και τις απλές δημοσιεύσεις των απόψεών μας, να "επιστρατευτούμε" για ένα πνευματικό πόλεμο, με τις πιο σαφείς και καθολικές διαπιστώσεις και ιδιαίτερα για ορισμένα κοινά και σταθερά χαρακτηριστικά της φυσικής και της κοινωνικής πραγματικότητας. Στον πόλεμο αυτό να εκμεταλλευτούμε τη σύνδεση της εξαπάτησης με την παραβίαση της υπάρχουσας νομοθεσίας, αλλά και ευρύτερα να διερευνήσουμε κάθε σχέση της δημοσίευσης των απόψεων με τα νομικά και ηθικά ζητήματα. Ενάντια σε όλες τις απόψεις οι οποίες συγκρούονται φανερά με την κοινή εμπειρία και με την Επιστήμη, οι οποίες διαψεύδονται από τα πράγματα, οι οποίες δεν μπορούν να προβληθούν σαν αξιόπιστες, και ενώ αντιθέτως αποκρύπτονται οι αναπάντητες απορίες, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αντίθετες απαντήσεις ή σκόπιμα αυτές αποκρύπτονται και περιφρονούνται. Κυρίως, μιλάμε για απόψεις και ιδέες με τις οποίες εξαπατάται μεθοδικά ο κόσμος, εμποδίζεται η επιστημονική γνώση και η έρευνα, γίνεται οικονομική και πολιτική εκμετάλλευση των ανθρώπων και προβάλλονται κοινωνικές και επαγγελματικές δυσκολίες στους διαφωνούντες (όπως γίνεται σε θρησκευτικές ομάδες και στο πεδίο της πολιτικής). Δηλαδή να θέτουμε και  νομικό ζήτημα, το ζήτημα για την ποινικοποίηση όλων των περιπτώσεων της εξαπάτησης, του προσηλυτισμού, της ψυχολογικής βίας, της άνισης εφαρμογής των νόμων και του οικονομικού στραγγαλισμού που προκαλείται σαν συνέπεια της άρνησης και της αντίδρασης σε αναξιόπιστες ιδέες. Φυσικά, οι πρώτες έρευνες για την ανεύρεση τέτοιων ιδεών και προσπαθειών εξαπάτησης πρέπει να διεξαχθούν στο χώρο των θρησκευτικών ομάδων και της πολιτικής. Σήμερα ίσως να είναι ένας που εγείρει το ζήτημα της ποινικοποίησης της εξαπάτησης, του προσηλυτισμού και της ψυχολογικής βίας ιδιαίτερα από το θρησκευτικές και πολιτικές δράσεις. Στο μέλλον, ωστόσο, αυτό το ζήτημα ίσως να αποτελέσει αιτία μεγάλων κοινωνικών εκρήξεων και αναταραχών, αφορμή εκμετάλλευσης και υπερβολής στην εφαρμογή μιας τέτοιας αυστηρής νομοθεσίας, τελικά όμως θα γίνει αποδεκτό από όλους!

Η  τρομερή επιπολαιότητα του ανθρώπου, οι αυταπάτες του και οι ανόητες απόψεις δεν μπορούν να διωχτούν ποινικά και πρέπει να τα ανεχόμαστε. Ο ιστορικός του μακρινού μέλλοντος δεν θα δυσκολευτεί να καταγράψει το ρόλο της τύχης και της ανοησίας στις κοινωνικές εξελίξεις, και τα φαινόμενα εκμετάλλευσης των ελαττωμάτων του ανθρώπου από τους πολιτικούς, τους αρχηγούς και τους ηγέτες για τα δικά τους σχέδια και τις προσωπικές φιλοδοξίες τους. Όμως, από τη στιγμή που κάποιες παρατηρήσεις θεμελιώνουν ή ανήκουν στην Επιστήμη, γίνονται παγκοσμίως αποδεκτές και γνωστές και επιβεβαιώνονται στην προσωπική εμπειρία, από τότε μπορούμε να θεωρήσουμε συνειδητή εξαπάτηση και προσηλυτισμό κάθε άποψη που προβάλλεται συστηματικά και επίμονα ή επιβάλλεται με απειλές, ενώ αυτή αποδεικνύεται αναξιόπιστη, αν όχι επιστημονικά λανθασμένη.

<•> Μήπως οι απόψεις που εκφράζεις κι επιμένεις χρειάζονται έρευνα και σκέψη σε πράγματα που δεν μπορείς να παρατηρήσεις, διότι αυτά δεν υπάρχουν ή δεν υπήρξαν ποτέ ή στηρίζονται σε πηγές που πρέπει να εμπιστευθείς χωρίς κάποια έρευνα; Είσαι βέβαιος ότι αναφέρεσαι σε πραγματικά γεγονότα και καταστάσεις; Πόσο βέβαιος είσαι για τις προβλέψεις που συχνά τις βαφτίζεις "λύσεις" των προβλημάτων και για τις επιλογές που προτείνεις σαν απαραίτητες και αποτελεσματικές;

 

 

ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΘΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ

ΠΙΣΩ

 

 

 

 

 

Κοιτάξτε ακόμα: ΛΟΓΟΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΚΑΚΟΙ  |   Η ΗΘΙΚΗ ΒΑΣΗ  |  Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΝΟΙΑ  |  ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΖΩΗ  |  ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ  |  Η ΗΘΙΚΗ ΒΑΣΗ  |   ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ  | 

 

γνώση χωρίς ηθική είναι άσκοπη και παραπλανητική...

 

 

 

 

© copyright Κώστας Γ. Νικολουδάκης

Επιμέλεια-Σχεδίαση  2004 - 2014

 

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ                     http://www.kosmologia.gr                      ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΤΗΣ

clock

Καλύτερη εμφάνιση σε ανάλυση 1024x768px | οθόνη τουλάχιστον 17" | codepage windows-1253 (Greek) | IE v.6.0 +