*

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΣΜΟΣ & Η ΥΛΗ  /  ΤΟ ΑΜΕΣΟ (ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ) ΣΥΝΟΛΟ & Η ΖΩΗ

Σκέψεις από την αρχή και για την αρχή...  Γη

***                                                                                 comet

* ΑΡΧΙΚΗ |     | ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ |     | ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ! |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΥΛΗ

*

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ     |     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ     |     ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ     |     ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

header message

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ

 

 

Για σκεπτόμενους δημιουργικά!

 

 


 Eng language

ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΘΥΜΑΤΑ ΑΠΑΤΕΩΝΩΝ  ---  ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ!

???

spider

Σχετικότητα του χρόνου ή της ενέργειας ; - Οι μεγάλες παγίδες της εμπειρίας - Οι "μικρές εκρήξεις" του άτμητου χώρου...

 

ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΕΙΣ

 

 

ΤΑ ΠΙΟ ΦΑΝΕΡΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΟΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΜΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

Πριν ακούσετε οποιαδήποτε άλλη αλήθεια, θα λάβετε μια ασπίδα προστασίας για την παραπλάνηση αν ακούσετε πρώτα αυτήν εδώ: Κάποιοι έχουν επιλέξει τις αλήθειες από τις οποίες κερδίζουν χρήματα είτε φανερά ως απατεώνες, είτε από τις εργασίες και τις συνεργασίες τους. Πολλοί από αυτούς συνήθως είναι και εμφανίζονται επιτυχημένοι και η φωνή τους ακούγεται, ενώ μαζί τους ελπίζουν να δουλέψουν πολλοί άλλοι. Εσείς έχετε την εκτίμηση της αλήθειας για τις περισσότερες πληροφορίες και απόψεις χωρίς καμία έρευνα. Συνήθως εμπιστεύεστε τυφλά με την υπόθεση, ότι όσα μαθαίνετε έχουν εξακριβωθεί και είναι σωστά και με την εντύπωση, ότι πολλοί άλλοι λένε τα ίδια. Εκτιμάτε εύκολα την αξιοπιστία και πείθεστε διότι όπως εκτιμάτε, διευκολύνονται οι προσδοκίες σας. Δελεάζεστε, ζηλεύετε και φαντάζεστε ότι από τη συμφωνία σας και από τη συνεργασία σας θα κερδίσετε πολλά και το μέλλον θα γίνει πιο βέβαιο. Πολλές φορές πείθεστε επειδή μαζί με τα πιο γνωστά και τα εξακριβωμένα αναμιγνύονται τα ψέματα, οι υπερβολές και γίνονται πολλά λάθη. Όλα τα πιστοποιητικά γνώσεων, οι άδειες και οι βραβευμένες ικανότητες για εσάς είναι πιστοποιητικά μόνιμης και ισόβιας αξιοπιστίας, για κάθε σκέψη που αυτοί εκφράζουν. Και φυσικά, κανένας δεν θέλει να εκτιμήσει, ότι ο κόσμος είναι πιο πολύπλοκος, με περισσότερες λεπτομέρειες, πιο απρόβλεπτος και όχι μόνο έτσι όπως φανερώνεται από τα ορατά πράγματα που ξεχωρίζουν.

Κάποιοι για να εκτιμήσουν τις σκέψεις και την πιθανότητα αλήθειας περιμένουν να δουν πόσα χρήματα θα κερδίσουν. Πολλές φορές αδιαφορούν με τη σκέψη και μόνο ότι θα χάσουν το χρόνο και τις ελπί­δες από τις άλλες δράσεις τους. Πρώτα ανιχνεύουν τις αντιδράσεις των άλλων για να εκτιμήσουν την πιθανότητα να κερδίσουν πελάτες, ψηφο­φόρους, θεατές και αναγνώστες. Εάν δεν γίνεται παιχνίδι, αν οι σκέψεις και οι απόψεις που εκφράζονται δεν ακούγονται ή αυτές δεν προκα­λούν σωματική κινητικότητα, εμπορική κίνηση και πολιτικές εξελίξεις, τότε έτσι απλά αυτοί οι κερδοσκόποι και ιδιοτελείς άνθρωποι εκμηδενί­ζουν κάθε σημασία και την προοπτική των σκέψεων. Κανένας δεν θέλει να ακούει ή να διαβάζει σκέψεις χωρίς ενδιαφέρον. Όμως, οι σκέψεις με ενδιαφέρον για τους κερδοσκόπους είναι αυτές που φέρνουν χρήματα, γνωριμίες, πελάτες και στην καλύτερη περίπτωση είναι αυτές οι σκέψεις, που θα δώσουν λύση σε ένα άμεσο πρόβλημα ή μια ελπίδα. Το εμπόριο ελπίδων, η δράση με προσδοκίες και η κερδοσκοπία εισβάλουν στο πνεύμα, διορίζουν την αλήθεια και διευκολύνονται με την αυταπάτη της γνώσης.

Μερικοί εκφράζουν την απορία: Πώς είσαι τόσο βέβαιος για τις απαντήσεις σου ή ότι αυτές είναι τόσο σημαντικές και θα αναστατώσουν την κοινωνία; Μερικοί εκφράζουν την απορία καλόπιστα και μερικοί άλλοι με κακοπιστία. Οι πρώτοι θα ήθελαν να πληροφορηθούν καλύτερα και να μάθουν κατευθείαν τις απαντήσεις, αλλά για διαφορετικούς λόγους δεν το κάνουν. Οι δεύτεροι ψάχνουν λάθη και άλλες αδυναμίες για να αμφισβητήσουν τις απαντήσεις. Παρατηρώντας τις απαντήσεις και τις αναπτυγμένες σκέψεις από τη μακροχρόνια προσπάθειά μου, διαπιστώνω τα εξής σημάδια για την αξιοπιστία και για τη σημασία τους:

  1. ΚΟΙΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ. Πρώτον, μιλάμε και σκεφτόμαστε για πράγματα που υπάρχουν και όχι για κάποια φαντασία μας, ούτε για μαρτυρίες. Δηλαδή, για πράγματα τα οποία ο καθένας μπορεί ν' ανιχνεύσει, να ερευνήσει και να εντοπίσει και όχι για πράγματα που αμφισβητούνται εύκολα. Λ.χ. Είμαστε άνθρωποι και σκεφτόμαστε, τα σώματα ενεργούν και αντιδρούν, γίνονται κινήσεις και εξελίξεις, τα πράγματα αποτελούνται από μικρότερα μέρη και εμφανίζονται με διάφορες μορφές κλπ. Περιοριζόμαστε σε παρατηρήσεις της δικής μας εμπειρίας και όχι σε αυτές που ακούσαμε ή διαβάσαμε. Δεν βασιζόμαστε σε καμία έτοιμη γνώση που δεν μπορούμε να καταλάβουμε ή να επαληθεύσουμε.

  2. ΓΝΩΣΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ. Μιλάμε για τα πράγματα με το συνηθισμένο όνομά τους, χωρίς να ξεχωρίζουμε το ένα πράγμα από το άλλο με ένα ιδιαίτερο όνομα, όπως αν αυτά ήταν πράγματα που δεν έχουν ομοιότητες. Μιλάμε με το λεξιλόγιο το οποίο όλοι καταλαβαίνουν στη γλώσσα τους, με παραδεκτό το μειονέκτημα της ανακρίβειας, αλλά με το περιθώριο για διερεύνηση και για εξακρίβωση όταν χρειαστεί. Έτσι εύκολα, μόνο μέσα από τη γλώσσα φανερώνεται, ότι ένα πλήθος πραγμάτων τα οποία περιγράφονται σαν διαφορετικά, με διαφορετικό λεξιλόγιο και σε ξεχωριστές επιστήμες, αυτά όλα είναι σχεδόν ίδια και μεταμορφωμένα τα πιο συνηθισμένα φαινόμενα.*

  3. ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΩΝΤΑΙ. Μιλάμε για τα πράγματα με την αξίωση ότι θα τα υπολογίζουμε ως μέρη ενός ευρύτερου συνόλου και ότι το σύνολο του κόσμου κάπως συμμετέχει για την ύπαρξη αυτών και για το αποτέλεσμα της δράσης τους. Δεν μιλάμε για τα πράγματα με την υπόθεση των ειδικών, ότι αυτά είναι ανεξάρτητα πράγματα και καλά απομονωμένα από ένα πλήθος άλλων φαινομένων. Επομένως, κανένα αποτέλεσμα δεν δεχόμαστε ότι είναι πλήρως βέβαιο και προσδιορισμένο ακριβώς έτσι όπως το αιτιολογούμε.

  4. ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΕΨΗ. Σκεφτόμαστε και εκτιμάμε ότι κάθε γνώση μας και κάθε άποψη σχηματίζεται διανοητικά, με λέξεις και με έννοιες μέσα στο βιολογικό σώμα μας. Παρατηρούμε ότι άλλο είναι οι έννοιες και οι συλλογισμοί μέσα στη σκέψη μας και άλλο τα πράγματα τα οποία καθρεφτίζονται μέσα στη σκέψη μας. Με τη γλώσσα αναπόφευκτα αφαιρούνται πληροφορίες για τα πράγματα, και με τη γλώσσα σχηματίζονται και εκφράζονται όλες οι επιστημονικές παρατηρήσεις. Μιλάμε με την επίγνωση για την αδυναμία πλήρους γνώσης.

  5. ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ. Δεν προσφέρεται μια μόνο απάντηση, η οποία δεν είχε άλλες συνέπειες για άλλα ζητήματα και χωρίς καμία απάντηση για τις νέες απορίες που δημιουργούνται. Δεν μιλάμε για την εξήγηση ενός ξεχωριστού και σπάνιου φαινομένου. Μιλάμε για μεγάλο πακέτο πολλών απαντήσεων και για ερμηνεία από την οποία φανερώνεται πώς συνδέονται μεταξύ τους ένα πλήθος φαινομένων και πολλά ξεχωριστά ζητήματα. Αυτές οι απαντήσεις με τη συνέπεια και με τα απαραίτητα βήματα της σκέψης δεν μπορούν να εκτιμηθούν αποσπασματικά, ενώ δύσκολα αναγνωρίζονται με τον προφορικό λόγο. Γενικά, με τον προφορικό λόγο και με τη συζήτηση θα ήταν ακόμα πιο εύκολη η αμφισβήτηση και η άρνηση πολλών γνώσεων, αν από πριν δεν είχαμε τις γνώσεις κάπου μαζί αποτυπωμένες, μαζί με ένα πλήθος συνεπειών και σχετικών παρατηρήσεων και χωρίς την παρεμβολή άσχετων σκέψεων.

  6. ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ. Ακόμα και όταν οι απαντήσεις είναι αμφίβολες και μικρότερης σημασίας, οι δημιουργικές σκέψεις εκτεταμένες σε πολλά βιβλία και μετά από μακροχρόνια ανάπτυξη δεν παύουν να προσφέρουν για την έρευνα και για την αποφυγή πολλών άλλων λαθών. Οι ελλείψεις και τα όποια λάθη δεν αφαιρούν συνολικά τη χρησιμότητα μιας θεωρητικής προσπάθειας και δεν αναιρούν τις επιτυχημένες στιγμές της.

  7. ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ. Μιλάμε και σκεφτόμαστε για πράγματα και για φαινόμενα τα οποία συνδέονται μόνιμα με τη ζωή μας ή με ολόκληρο τον κόσμο και με την ανθρώπινη κοινωνία, ανεξάρτητα από τον τόπο και το χρόνο. Επομένως, κάθε νέα σκέψη και παρατήρηση, κάθε ανατροπή και αμφισβήτηση, κάθε αναθεώρηση και αποσαφήνιση δεν μπορεί να είναι ασήμαντη.

  8. ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ. Οι σκέψεις περιφέρονται γύρω από παρατηρήσεις στα ορατά πράγματα και οι περισσότερες απόψεις συμπίπτουν ή συμφωνούν με απόψεις των επιστημών. Δεν συγκρούονται με την εμπειρία και όταν αυτό γίνεται, τότε αυτή η διένεξη εξηγείται πάλι με παρατηρήσεις στον πραγματικό κόσμο. Δύσκολα θα βρούμε φανταστικά γεγονότα και φανταστικά πράγματα. Αντιθέτως, πολλές φορές μιλάμε απλοποιημένα για φαινόμενα τα οποία σε επιστημονικά βιβλία περιγράφονται και αναλύονται κουραστικά. Όταν είναι απαραίτητο, αξιοποιούνται οι γνώσεις και οι πληροφορίες από την επιστήμη.

  9. ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΕ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ. Οι σκέψεις, η θεωρία και οι παρατηρήσεις είναι διαμορφωμένα σε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό το γεγονός δεν πρέπει να υποβαθμιστεί, αλλά να εκτιμηθεί σαν μια σπάνια πνευματική προσπάθεια, από την οποία δύσκολα θα συντηρούνταν επιπόλαιες σκέψεις και αντιθέτως, οι σκέψεις έχουν εξεταστεί, συμπληρωθεί και προεκταθεί πολλές φορές και με πολλές αφορμές.

  10. ΓΝΩΣΗ ΜΕ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΛΗΡΟΥΣ ΓΝΩΣΗΣ. Δεν σκεφτόμαστε για τα πράγματα και για τα γεγονότα με το αξίωμα των απερίσκεφτων και των αφιλοσόφητων, ότι τα πράγματα είναι έτσι ακριβώς όπως εμφανίζονται από τα αισθητήρια όργανά μας και έτσι όπως τα περιγράφουμε. Σκεφτόμαστε για τα πράγματα και γνωρίζουμε, μαζί με τη γνώση για τη μεσολάβηση ενός βιολογικού και πνευματικού φορέα της γνώσης. Σκεφτόμαστε για τα πράγματα, για τα γεγονότα, για τις εξελίξεις και για τις σχέσεις μεταξύ αυτών, μαζί με τη γνώση για τη σχετικότητα της γνώσης (λόγω της θέσης, της στιγμής, της βιολογίας, των μικροδιαφορών στη σύνθεση των βιολογικών σωμάτων, λόγω των επιλογών των πραγμάτων που θέλουμε να γνωρίσουμε και να σκεφτούμε κλπ.). Με λίγα λόγια, δεν σκεφτόμαστε ευθέως για τα πράγματα με την πλάνη, ότι η γνώση “προέρχεται” αποκλειστικά από αυτά και χωρίς να γνωρίζουμε τι είναι “γνώση”.

Εσείς θα περιμένετε... πότε οι καθηγητές σε όλο τον κόσμο θα συγγράψουν τα βιβλία με τις οριστικές απαντήσεις και πότε θα τις αναπαράγουν μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα; Θα περιμένετε περισσότερες πληροφορίες από κάποιο περιοδικό που θα δείτε τυχαία σε μια διαφήμιση ή να σας φέρει τα εντυπωσιακά νέα ο γείτονάς σας; Αν και στις περισσότερες απαντήσεις δεν καταλήξαμε από μια σειρά συνεπών συλλογισμών. Αν και πολλές απόψεις σχηματίστηκαν απροσδιόριστα, χωρίς εστίαση σε ένα μόνο ζήτημα ή σε ένα απλό ερώτημα. Αν και η φαντασία βοήθησε στην ορθολογική ανάπτυξη των σκέψεων. Οι προηγούμενες διαπιστώσεις που απαριθμήθηκαν είναι μερικές προϋποθέσεις για την επιστημονική έρευνα και τελικά για να εξαφανιστούν οι αμφιβολίες. Όταν η γνώση δεν προσφέρεται με αυτές τις προϋποθέσεις, τότε αυτή αναμφίβολα έχει τρωτά σημεία και η γνώση γίνεται πιο ευάλωτη στην αμφισβήτηση. Επομένως, επιστρέφω το ερώτημα δυσπιστίας που γίνεται προς εμένα: Πόσο βέβαιοι είστε για τις δικές σας απαντήσεις και για τις απόψεις σας και από πού αντλείτε τη βεβαιότητά σας; Μήπως εσείς κοροϊδεύετε τον εαυτό σας και τον κόσμο; Αν όχι, τότε μήπως εσείς υπερεκτιμάτε τις δικές σας γνώσεις και μήπως έτσι γίνεστε ανεύθυνοι;

 

Η αξιοπιστία των απαντήσεων από τους ειδικούς και οι λύσεις των προβλημάτων... για τις οποίες πολλές φορές πληρώνουμε:

ΕφημερίδαΗ απάντηση ή η λύση που δίνουμε μπορεί να είναι σωστή, ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις δίνονται απαντήσεις με πολλές υποθέσεις τις οποίες συνήθως αποκρύβουμε. Δηλα­δή, προσδοκούμε ένα αποτέλεσμα με υποθέσεις όπως: Αν θα έχουμε την υγεία μας. Αν θα είναι καλά στην υγεία τους τα άλλα πρόσωπα του οικογενειακού περιβάλλοντος. Αν θα ζούμε στο ίδιο σπίτι, στην ίδια περιοχή, με την ίδια εργασία και με το ίδιο εισόδημα. Αν θα διατηρούνται οι ίδιες φιλίες και συνεργασίες. Αν θα μπορούμε να βρούμε στην αγορά τα ίδια πράγματα και αν θα προσφέρονται οι ίδιες υπηρεσίες. Αν δεν αλλάξουν οι τεχνολογίες στις οποίες εξοι­κειωθήκαμε. Αν οι γνωστοί και οι φίλοι θα σκέφτονται με τις ίδιες απόψεις και με τις ίδιες εκτιμήσεις. Αν δεν χρειαστεί να πληρώσουμε πολλά χρήματα για ένα έκτακτο γεγονός. Αν οι αριθμοί τηλεφωνικής κλήσης θα είναι για τους ίδιους συνδρομητές. Αν θα υλοποιείται η ίδια κυβερνητική πολιτική. Αν δεν διασπείρουν ψέματα εναντίον μας. Αν το αντιαισθητικό ελάττωμα στην επιδερμίδα ή στο σώμα μας δεν διορθωθεί. Αν θα έχουμε την ίδια επιθυμία και υπομονή. Αν δεν χαλάσει η καλή σχέση μας με τα αγαπημένα πρόσωπα. Αν η εμφάνισή μας θα είναι η ίδια. Αν η διαφορά της ηλικίας δεν εμποδίσει. Αν μετά από καλύτερη γνώση και πληροφόρηση δεν αλλάξει η άποψη, η δική μας ή του άλλου. Αν δεν χαλάσει η ερωτική σχέση μας. Αν όσα συνήθως τρώμε είναι το ίδιο ασφαλή για την υγεία μας. Αυτές είναι λίγες πιθανές υποθέσεις, τις οποίες αφήνουμε έξω από τις σκέψεις και τις συζητήσεις, και χωρίς τις λεπτομέρειες της κάθε περίπτωσης. Ενώ θεωρητικά άπειρα "αν" καθορίζουν ή αλλάζουν ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα για κάτι τόσο ασταθές, όπως είναι η ζωή ενός ανθρώπου στο μέλλον και μέσα στην ανισόρροπη κοινωνία. Ακόμα και οι πιο βέβαιες γνώσεις των ειδικών, προβλέπουν τα αποτελέσματα σε φανταστικές συνθήκες, ενώ η εφαρμογή των γνώσεων στον πραγματικό κόσμο δεν εξασφαλίζει τα ίδια αποτελέσματα. Αντιθέτως, παράγονται και προκαλούνται ένα πλήθος συνεπειών με τη συμβολή όλων των λεπτομερειών και όλων των διαφορετικών πραγμάτων και -μη ξεχνάμε- πάντα με τις δικές μας καθοριστικές επιλογές. Γι' αυτό οι έξυπνες προβλέψεις, οι σοφές και προσεκτικές οδηγίες για τα επιθυμητά αποτελέσματα και έτσι όπως τα πράγματα εμφανίζονται πειστικά, αυτές μπορούν εύκολα να ανατραπούν από ανθρώπους που αγνοούν τα ζητήματα και δικαιολογημένα όλοι έχουν μια μικρή ή μεγαλύτερη αγωνία μέχρι να δουν τα αποτελέσματα. Δυστυχώς, όμως, και πάλι την επιτυχία μπορούν να ακολουθήσουν απίθανες εκπλήξεις και τα όνειρά μας να διαψευστούν.

 

* Απάντηση σε όσους θα προσάψουν στον πνευματικό δημιουργό “υπεροψία”, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για το “Σύμπαν”. Όταν μιλάμε για το Σύμπαν και για την αρχή του κόσμου δεν υπονοούμε, ότι έχουμε γνώση για όσα υπάρχουν και για όσα γίνονται και καμία αίσθηση παντογνωσίας -όπως θα ταίριαζε πειστικά η λέξη “παντογνωσία”. Αντιθέτως, όπως πολλοί φιλόσοφοι αναγνωρίζουμε, ότι ένα πλήθος πραγμάτων τα οποία αντιλαμβανόμαστε είναι λιγότερο γνωστά απ' όσο νομίζουμε. Δεν γνωρίζουμε αρκετά ούτε καν τα πράγματα που είναι δίπλα μας. Εμείς παρατηρούμε ως ερευνητές τις ομοιότητες σε ένα πλήθος διαφορετικών πραγμάτων, τα κοινά τους γνωρίσματα και ορισμένα φαινόμενα τα οποία εμπλέκονται σε όλα τα πράγματα και δίνουμε εξηγήσεις για το πώς αυτά τα φαινόμενα συνδέονται μεταξύ τους και αν υπάρχουν νόμοι που εφαρμόζονται στη φύση για όλα τα μέρη της. Σε άλλες σελίδες έχω αναπτύξει το ζήτημα, πώς η γνώση κάνει τον άνθρωπο να ξεπερνάει τα όρια της βέβαιης γνώσης... μέχρι και για να εξαπατήσει. Ακόμα έχω σχεδιάσει εικόνες όπου στη μια πλευρά φαίνεται η κακή δύναμη της γνώσης και στην άλλη πλευρά η απραξία λόγω (Σωκρατικής) επίγνωσης της άγνοιας.

 

Ενοποιημένη Απάντηση, δηλαδή:

 

checkΗθική    checkΨυχολογική    checkΛογική    checkΠολιτική    checkΚοσμολογική

 

//////////////////////////

 

>>>► Κατεβάστε και εκτυπώστε αυτό το τμήμα της παγκόσμιας διακήρυξης pdf

 

 

 

     
 

 

 
 

* Συμπληρωματικές σειρές για την εκτίμηση της αλήθειας, έτσι όπως είχαν διατυπωθεί πολλά χρόνια πριν, για να τονιστεί ότι η αξιοπιστία έχει νόημα όταν κερδίζεται με γνώση την οποία μπορούμε εύκολα και γρήγορα να την επιβεβαιώσουμε:

cover of 1st book“Δε δικαιολογείται με τίποτε να μας εκτρέπουν από την αναγνώριση της αξιοπιστίας: Η «τυφλή» πίστη, ο αριθμός εκείνων που συμφωνούν ή διαφωνούν, οι διαθέσεις μας, η ευκολία ή η δυσκολία να κατα­λάβουμε, η ευκολία ή η δυσκολία της ανακάλυψης, η αξιοπιστία όσων υποστηρίζουν, η χρησιμότητα για τους σκοπούς μας, η αμφισβήτηση χωρίς όρους, οι ομοιότητες, όπως γενικά οι ενδείξεις. Πρέπει να εκτιμάμε την ορθότητα και τη βεβαιότητα της γνώσης παρόμοια, όπως αποφασίζουμε για την τύχη μιας ανθρώπινη ζωής στο ποινικό δικαστήριο, αναγνωρίζοντας έτσι τα όρια της πραγματικής γνώσης μας και περιορίζοντας τη δυνατότητα να μας παρασύρουν, να μας εκμεταλλευτούν, να μας «παραμυθιάσουν» και να βρεθούμε απροετοίμαστοι. Η σταθερή πίστη σε αβάσιμες, αναπόδεικτες, απρόσεκτες και αποσπασματικές απόψεις, τις οποίες αποκαλούμε «γνώμες», αναμφίβολα εξυπηρετεί όσους έχουν λόγους να μπορούν να μας τις αλλάξουν, όταν και όπως εκείνοι το καθορίσουν, μ' έναν από τους αναρίθμητους ευφυείς τρόπους. Εξυπηρετεί και εμάς τους ίδιους... για να μην τις αλλάξουμε, γιατί φοβόμαστε τις συνέπειες και θεωρούμε ανώφελο να στοχαζόμαστε με σκοπό την ανακάλυψη της άγνοιας και της βάσιμης βεβαιότητας. Ανάμεσα στα δυο άκρα, της ευπιστίας και της δυσπιστίας, θα είμαστε πιο κοντά στην πραγματικότητα, ισχυρότεροι, προετοιμασμένοι και με πιο απεριόριστη διάνοια, όταν ρέπουμε στην αμφισβήτηση και στην αναζήτηση”. (Η Θεολογία της Επιστήμης, ©2000)

ηθική χωρίς γνώση... και γνώση χωρίς ηθική...

 

 

 Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ "ΘΕΟΣ" >>>

[-]

 

<•> Περισσότερα στα βιβλία

Ενοποιημένη Απάντηση, δηλαδή: >>>

 

>>>ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ <<< 

 

"ΜΕΓΑΛΑ" ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ - ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ - ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ !

 

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ (σε περιορισμένο αριθμό)

Όσα δεν σκέφτηκαν στη Φυσική και στη Φιλοσοφία... με το κοινό λεξιλόγιο

 

 

 

Η διάνοια δεν έχει σπουδαιότερη δυνατότητα από το να γνωρίζει, να διατηρεί τον εαυτό της σαν αυτοσκοπό και να διαμορφώνει την αυτογνωσία της. Η αυτογνωσία είναι το νόημα της ευτυχίας, η ουσία της λογικής και ο σκοπός της ηθικής. Ο εγωκεντρισμός και η αυταπάτη είναι από μόνα τους, χωρίς καμιά πράξη, η πιο μεγάλη καταστροφή και σχετίζονται άμεσα με την παράδοση στην τύχη. Ζωή χωρίς διανοητική δραστηριότητα είναι ανύπαρκτη και χωρίς διαμόρφωση αυτογνωσίας ήταν, είναι και θα είναι για πάντα και παντού μέσα στο Σύμπαν ανεπαρκώς αξιοποιημένη και παρασυρμένη, με όποια δυνατότητα και αν τη φανταστούμε.

 

 

 

επιστημονικά όργανα

spider

 

oriented

αισθητήρια όργανα

σκέψη

Εξακολουθούν να γίνονται τροποποιήσεις στα κείμενα και στη σχεδίαση των ιστοσελίδων.

 

Ανακαλύπτεις τώρα τη Φιλοσοφία; Τι είναι Φιλοσοφία. Φιλοσοφία & πραγματικότητα  >>>►

 

 

 

© copyright Κώστας Γ. Νικολουδάκης

Επιμέλεια-Σχεδίαση  2004 - 2016

 

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ                     http://www.kosmologia.gr                      ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΤΗΣ

 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ SITE

clock

Καλύτερη εμφάνιση σε ανάλυση 1024x768px | οθόνη τουλάχιστον 17" | codepage windows-1253 (Greek) | IE v.6.0 +