*

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΣΜΟΣ & Η ΥΛΗ  /  ΤΟ ΑΜΕΣΟ (ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ) ΣΥΝΟΛΟ & Η ΖΩΗ

Σκέψεις από την αρχή και για την αρχή... Γη

***                                                                                 comet

* ΑΡΧΙΚΗ |     | ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ |     | ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ! |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΥΛΗ

*

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ     |     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ     |     ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ     |     ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

header message

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ

 

 

Για σκεπτόμενους δημιουργικά!

 

ΕΠΑΝΩ • ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ • ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ - ΥΛΗ & ΠΝΕΥΜΑ

 


 Eng language

η σταθερή πραγματικότητα

???

 

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

 

 

>>> ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

 

 

Οι φαντασιώσεις και τα ψέματα του ανθρώπου χωρίς αυτογνωσία...

Μη λες ότι δεν ήξερες, πες ότι είχες πιστέψει!*

<•> Μερικές από τις κατευθυντήριες απόψεις για την πορεία της ζωής και για τις αξίες της είναι προ-καθοριστικές για την απόδοση, την επιτυχία και την εξέλιξη του ανθρώπου σε όλους τους χώρους και σε όλες τις δραστηριότητές του. Οι κατευθυντήριες απόψεις και οι εσωτερικές αξίες για την πορεία της ζωής μέχρι σήμερα υποβαθμίζονται και αντι­μετωπίζονται σαν μεταφυσικά ζητήματα, διότι δεν ευνοούν τα σχέδια, τις επιθυμίες και τους στόχους των φιλόδοξων και των "υλιστών" ανθρώπων... Αναρωτήθηκες πόσα λες και κάνεις καθημερινά με 100% βεβαιότητα, ενώ αυτά είναι πιο αμφίβολα από φιλο­σοφικές θεωρίες;

 

Οι άνθρωποι θα έπρεπε να ζουν πιο όμορφα από τα ζώα ή να λείπουν από την κοινωνία τα περισσότερα φοβερά γεγονότα. Κάτι πρέπει να απαντήσουν για αυτή την επίγεια δυσκολία όσοι δεν καταλαβαίνουν μια ζωή με περισσότερο πνεύμα και λιγότερη εξωτερική δράση. Μια εξήγηση χρειάζεται να δώσουν για αυτή την αδυναμία και την ατυχία στην ανθρώπινη ζωή... Διαψεύδεσαι καθημερινά από τη ζωή, από την ιστορία, από τα γεγονότα, από την αδυναμία σου να δώσεις μια εξήγηση για όσα παρανοϊκά και εγκληματικά γίνονται δίπλα σου.* Η αδικία και τα προβλήματα στις ανθρώπινες σχέσεις δεν επιβεβαιώνουν την έλλειψη μιας παγκόσμιας ηθικής ή τη σχετικότητά της. Αυτά επιβεβαιώνουν τις φυσικές και πνευματικές αδυναμίες του ανθρώπου, την υπέρμετρη βεβαιότητά του, τη μεροληπτική σκέψη του και σε τελική ανάλυση την εναντίωσή του με την παγκόσμια ηθική του πνευματικού προσανατολισμού.

 

ΗΘΙΚΗ - ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ - ΚΡΑΤΟΣ

- 1 -

- 2 -

- 3 -

Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ

ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ

Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ

>>>

Η ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

>>>

Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΗ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ 

ΓΙΑ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥΣ  >>>

 

 

 

>>> ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ: ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΔΙΟ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ <<<

Εισαγωγή στην ηθική (με πνευματικό προσανατολισμό της ζωής)

αράχνη

Τρία ελαττώματα στη γνώση, που τη μεταμορφώνουν σε ψευδαίσθηση γνώσης και βυθίζουν τη σκέψη σε περισσότερη άγνοια:

<•> Χωρίς παρατήρηση ή χωρίς επιβεβαίωση στην προσωπική εμπειρία. Γνώση η οποία γίνεται δεκτή από ανασφάλεια μήπως εμείς φανούμε αγράμματοι, χαζοί ή ανενημέρωτοι ή για κάποια άλλη σκοπιμότητα, αυτή δεν είναι αξιόπιστη γνώση μας. Είναι πίστη μας, είναι βιαστική βεβαιότητα, είναι ένα στοίχημα με πολλές πιθανότητες, όχι όμως γνώση που διαφέρει από τη θρησκευτική πίστη. Όταν η απόδειξη και η γνώση χρειάζονται το μυαλό ενός ειδικού ή ενός προνομιούχου προσώπου και την ικανότητα ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή, τότε αυτή δεν είναι απόδειξη ούτε γνώση. Είναι ένα μυστικό για λίγους τυχερούς!

αράχνη
αράχνη

<•> (Μεροληπτικός) περιορισμός της περιοχής έρευνας, απόσπαση από άλλα εξαρτημένα φαινόμενα, αφαίρεση των γενικότερων φαινομένων που ρυθμίζουν τις ιδιαίτερες περιπτώσεις, παρατήρηση και έρευνα αποκλειστικά των επιμέρους πραγμάτων η οποία αφήνει στο σκοτάδι το ρόλο της ολότητας και του συνόλου για την ύπαρξη, τη σύνδεση και τη ρύθμιση των σχέσεων μεταξύ των μερών.

 

<•> Ο ρόλος της γνώσης και της σκέψης για την παραπλάνηση, την εξαπάτηση και για τη δημιουργία ανόητων προτύπων, βραχύβιων ηθικών αξιών και άσκοπων δράσεων. Η γνώση και η λογική δεν είναι ενάντια στην άγνοια και στον παραλογισμό, ένα δόγμα το οποίο ρυθμίζει τη δράση του ανθρώπου, οργανώνει την κοινωνία και διδάσκεται από την εποχή του Ευρωπαϊκού διαφωτισμού.

 

ΓΝΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΓΝΩΣΗ;

 

>>> Γι' αυτό είναι απαραίτητο η γνώση να συνδεθεί με την αυτογνωσία και με τον εσωτερικό προορισμό του πνεύματος. Αυτή η σύνδεση είναι το έργο της ηθικής.

 

Ηθική χωρίς γνώση...και γνώση χωρίς Ηθική...

 
ΠΡΑΓΜΑΤΑ & ΛΕΞΕΙΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΝΩΣΗ & ΕΜΠΕΙΡΙΑ Η ΑΠΛΗ ΛΟΓΙΚΗ

ΠΡΑΓΜΑΤΑ & ΛΕΞΕΙΣ 2

ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΖΩΑ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ 2

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ 3

ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

ΝΟΗΣΗ & ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

ΓΝΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ?

ΛΕΞΕΙΣ & ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ

 

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ

ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ & ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

 

Η λεπτή διαδικασία της αφαίρεσης γνωρισμάτων από τα πράγματα δεν περιορίζεται στην ανθρώπινη σκέψη. Η αφαίρεση γνωρισμάτων και η περιληπτική άποψη των πραγμάτων ξεκινάνε από τα ίδια τα αισθητηριακά δεδομένα (αυτόματα) και αυτό δείχνει, ότι οι αισθήσεις είναι νοητικές διεργασίες με "πρώτη ύλη" από έξω της διάνοιας. Τα πρώτα δεδομένα των αισθήσεών μας ήδη είναι αποσπασμένα γνωρίσματα και "σύντομες" απόψεις των πραγμάτων. Με αυτή την ερμηνεία η θεωρία μπορεί να ονομαστεί Θεωρία της Αφαίρεσης.

 Θεωρία της Αφαίρεσης

>>>

 

ΓΝΩΣΗ, ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ Η δυνατότητα να γνωρίζουμε πράγματα πέρα από την πιο άμεση προσωπική εμπειρία μας. Όπως παρατηρήθηκε και επισημάνθηκε,* τα πράγματα έχουν κοινά στοιχεία και ομοιότητες. Είναι δυνατό από ένα μόνο πράγμα να γνωρίζουμε για ένα μεγαλύτερο αριθμό πραγμάτων, τα οποία εμείς προσωπικά δεν έτυχε ή δεν μπορούμε να τα δούμε.

 

"ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ;"  |  "ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ & ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ" | "ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ Η ΣΚΕΨΗ ΜΑΣ;"

"ΑΠΟΡΡΙΨΗ" | "ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ" | "ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ" | "ΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΖΩΗ" | "ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ & ΔΙΑΝΟΙΑ 

 

 

>>> ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΖΟΥΓΚΛΑΣ: Η έλλειψη εκεί γίνεται πλεόνασμα εδώ. Γη με κόκκινη θάλασσαΗ αδυναμία εκεί ευνοεί εδώ. Το πρόβλημα, η καταστροφή και ο θάνατός σου διευκολύνουν τη δική μου ζωή. Η εξωτερική δύναμη ή αδυναμία γίνονται αιτία για τη δική μου δράση.

>>> ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ: Με τη σκέψη αποκαλύπτω ότι εγώ επιλέγω και δίνω σκοπό στη δράση. Αναζητώ το σκοπό της δύναμης και του κόσμου. Το πνεύμα αποκαλύπτεται στον εαυτό του ως ρυθμιστής για τη συμπεριφορά, για τη χρήση των πραγμάτων και για την εφαρμογή της δύναμης.

 

ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΤΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΝΟΙΑ

ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΑ

www.kosmologia.gr

<>

προσοχή!Στρατιές απατεώνων εκπαιδεύονται και εξειδικεύονται για να εκμεταλλευθούν την εμπιστοσύνη των ανθρώπων και έτσι να ικανοποιήσουν τη μεγαλομανία τους και την εγωκεντρική ζωή τους. Ανυποψίαστα, με τη δύναμη της επιστήμης, με συναδελφική κατανόηση και με την κάλυψη των νόμων, οι απατεώνες της ανώτερης εκπαίδευσης εμφανίζονται πειστικά με την αντίθετη εικόνα: των πολιτισμένων ανθρώπων, που έχουν την εμπειρία και τις ικανότητες για να "υπηρετήσουν" την κοινωνία και για να προσφέρουν θεάρεστο έργο. Χωρίς πνευματικό προσανατολισμό, η ζωή είναι παρασυρμένη και οι άνθρωποι ζουν με φαντασιώσεις, με άσκοπες και με απερίσκεφτες δράσεις. Έτσι, τα πάντα γίνονται μέσα εκμετάλλευσης για εξωτερικούς σκοπούς, με ή χωρίς ικανότητες, με ή χωρίς συνεργασίες.* Χρειάζεται διαφωτισμός, λοιπόν, για την κατάχρηση της εμπιστοσύνης από την επιστήμη, από τη θρησκεία, για την υπέρμετρη και βιαστική βεβαιότητα καθημερινά στη ζωή και για τον εσωτερικό προορισμό της ζωής.

 

χέρι<•> Με την ηθική του πνευματικού προσανατολισμού φανερώνονται τα ψέματα, οι φαντασιώσεις και η εξαπάτηση των ανθρώπων

πνευματικά θεμέλιαΤίποτα δεν είναι έτσι όπως ακριβώς φαίνεται και για όλους τους παρατη­ρητές. Σχεδόν τίπο­τα δεν είναι έτσι όπως το σκεφτόμα­στε. Ακόμα πιο απί­θανο, ότι τα πράγ­ματα και τα γεγονότα είναι έτσι όπως τα εμφα­νίζουν όσοι τα περι­γράφουν ή ότι τα πράγματα θα γί­νουν έτσι όπως τα υπολο­γίζουμε. Ζούμε σε ένα κόσμο όπου ο ένας παρα­πλανά τον άλλο, αφού πρώτα έχει εμπιστευθεί τυφλά τον παρανοϊκό εαυτό του και δεν αναζητά τον πνευματικό προορισμό του. Στην καλύτερη περίπτωση εκτιμούμε τη γνώση αρκετή για να την εφαρμόζουμε μεροληπτικά. Όταν γίνει η ζημιά και η αποτυχία, τότε κάποιοι δεν αναγνωρίζουν τις συνέπειες από την ίδια τη γνώση, η οποία πάντοτε είναι ελλιπής. Για να γίνει ένα λάθος ή κάτι απρόβλεπτο χρειάζεται να εκτιμούμε ότι γνωρίζουμε. Όταν εκτιμούμε ότι έχουμε σωστές πληροφορίες, όταν διαβεβαιώνουμε και είμαστε απόλυτα βέβαιοι για την άποψή μας, όταν βγάζουμε συμπεράσματα με υποθέσεις και κινούμαστε με προβλέψεις, τότε έτσι σκεφτόμαστε σαν να γνωρίζουμε αξιόπιστα. Αν σκεφτούμε ότι δεν γνωρίζουμε καλά, αν φυλάμε μερικές αμφιβολίες, τότε πιο συγκρατημένα θα πράξουμε και λάθος πιο δύσκολα θα πούμε. Όμως η αυξημένη αμφιβολία δεν ευνοεί τις συνεργασίες και τις αυξημένες προσδοκίες, ενώ οι άνθρωποι εύκολα δελεάζονται και παραδίδουν τον έλεγχο της ζωής τους όταν αποκτούν εμπιστοσύνη. Το ζήτημα για το πώς ξεκινάει η γνώση μας και πώς ο άνθρωπος ρυθμίζει με σκέψεις και με πληροφορίες τη ζωή του συνδέεται αξεχώριστα με μια παγκόσμια ηθική. Το γνωσιολογικό ζήτημα (τι είναι η γνώση και πώς ξεκινάει) αποτελεί μια τρομερή διαπίστωση "κλειδί" όχι μόνο για τη φιλοσοφική ή τη θεωρητική σκέψη, αλλά και για τη ρύθμιση της ανθρώπινης ζωής. Αν υπάρχει το "σωστό" και το "λάθος" μέσα στις σκέψεις μας, τότε από αυτές τις σκέψεις ξεκινάει το δίκαιο και το άδικο, η λογική και η παράλογη συμπεριφορά, η επίγνωση της πραγματικότητας και η παραπλάνηση, η ειλικρίνεια και το ψέμα. Τα ψέματα, οι φαντασιώσεις, τα λάθη και η μεροληπτική λογική παράγουν αδικία. Μεροληπτική γίνεται η λογική, όταν δεν εκτιμάμε τα πράγματα με σκοπό τον πνευματικό προσανατολισμό. Έτσι με τις συνεργασίες, η εξαπάτηση γίνεται τέχνη και επιστήμη. Με αυτές τις πνευματικές αδυναμίες, οι άνθρωποι σε δύσκολες στιγμές και με τις αποτυχίες τους στρέφονται ο ένας ενάντια στον άλλο με θυμό ή με απογοήτευση, ενώ με κάθε δυνατότητα και με τις επιτυχίες τους έχουν υπέρμετρη προσδοκία. Να, λοιπόν, με λίγες σειρές σκέψης και χωρίς φιλοσοφικές αναλύσεις, γιατί η ηθική είναι μια παγκόσμια επιστήμη: Η ηθική είναι αξεχώριστη από τη λογική και από τις σχέσεις εμπιστοσύνης, που δημιουργούνται με γνώση και με πληροφορίες. εφημερίδα

Οι άνθρωποι για να δράσουν μερο­ληπτικά και με τις φαντα­σιώσεις τους αξιώνουν, ότι ο κόσμος περι­ορίζεται στη δική τους τοπική και αισθητή πραγματικότητα και στις ορατές εξελίξεις. Αξιώνουν ότι μόνο ο πλη­σιέστερος κόσμος που κινού­μαστε και αντι­λαμ­βανόμαστε συν­δέεται άμεσα με τη ζωή μας. Άπειρες ευκαιρίες δελεάζουν το ανθρώπινο πνεύμα και εύκολα σχηματίζονται άπειρες απόψεις για επιτυχίες ή απο­τυχίες της ζωής. Οποιοσδήποτε μπο­ρεί εύκολα να αμφι­σβητήσει τον πνευματικό προορισμό της ζωής και τη χρησιμότητα της εσωτερικής στρο­φής και να εμφανίσει ένα δικό του πρότυπο ζωής. Γι' αυτό χρειά­ζεται να επι­μείνουμε και να τονίσου­με την αναμ­φίβολη διαφορά του κόσμου (καθαυτού) από τον κόσμο έτσι όπως τον αντιλαμ­βανόμαστε εδώ και τώρα και όπως τον σκεφτόμαστε. Δηλαδή χρειάζεται να "στριμώξουμε" όσους έχουν υπερβολική εμπιστοσύνη στις αισθήσεις και στις πνευματικές τους δεξιότητες με την αναμφίβολη διαπίστωση, ότι δεν γνωρίζουν αρκετά τα πράγματα και τις εξελίξεις τους, όσο υποστηρίζουν. Ότι στηρίζονται περισσότερο στην ευνοϊκή τύχη και μέσα στη φαντασία τους. Δεν είναι μόνο η πίστη στο Θεό η οποία δύσκολα ξεριζώνεται και προκαλεί ακραίες αντιδράσεις. Γενικότερα, όταν κάποιος πιστεύει ότι γνωρίζει, ενώ στην πραγματικότητα δεν γνωρίζει αρκετά ή απλώς επανα­λαμβάνει κάτι που άκουσε και διάβασε και τη συμφωνία του με κάποιον επαγγελματία, τότε αυτός δύσκολα θα πεισθεί ότι δεν γνωρίζει καλά.

εγωκεντρικός άνθρωποςΤα περισσότερα προβλήματα των ανθρώπων, οι πιο μεγάλες απογοητεύσεις, οι χρόνιες αδικίες και ο εγωισμός ξεκινούν από την παραπλάνηση και από τη μεροληπτική λογική. Οι μεγάλες προσδοκίες που δημιουργούνται και οι φαντασιώσεις καταστρέφουν την αυτογνωσία και ενθαρρύνουν σε ανεύθυνη δράση. Πριν από κάθε άλλη ικανότητα, πριν από κάθε αξίωμα και ειδικότητα και πριν από την εφαρμογή σχεδίων, ο λογικός άνθρωπος χρειάζεται να είναι πνευματικά και ηθικά αξιόπιστος. Αυτή η πνευματική αξιοπιστία δεν επιτυγχάνεται με την υπερβολική βεβαιότητα και με τεχνάσματα για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης, αλλά με το δισταγμό, με την αμφισβήτηση και με την αμερόληπτη σκέψη. Αν ο άνθρωπος δεν είναι αξιόπιστος, τότε όλες οι ικανότητες εξυπηρετούν κακούς σκοπούς, χρησιμοποιούνται μεροληπτικά, προσποιητά και για την ευκαιριακή εκμετάλλευση των θυμάτων της εμπιστοσύνης. Αυτό είναι το πρώτο πρόβλημα στην ανθρώπινη κοινωνία: Ο άνθρωπος δεν είναι αξιόπιστος και δεν είναι σε ολόκληρο το 24ωρο. Πρώτα απ' όλα, με το ένστικτο επιβίωσης των ζώων έχει αποφασίσει να συνεχίσει τη ζωή του με όλες τις θυσίες, αν χρειαστεί. Στις θυσίες συμπερι­λαμβάνονται ο συμβιβασμός με το ψέμα, η εξαπάτηση και η εκμετάλλευση των άλλων ανθρώπων και φυσικά η απόρριψη των δικών του ευθυνών. Αν είναι φυσικό να γίνεται έτσι και ο ένας ανέχεται τον εγωκεντρισμό του άλλου, οι συνέπειες από τις πνευματικές αδυναμίες είναι πολλές και αφάνταστες και όλοι βιάζονται να διαμαρτυρηθούν όταν οι συνέπειες τους αγγίξουν. Όταν τα άτομα έχουν επιλέξει να εξαπατήσουν τον εαυτό τους και αδιαφορούν για την έρευνα του κόσμου, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη δράση τους έξω στον αισθητό κόσμο και με τις πιο μεγάλες προσδοκίες, έτσι εύκολα θα πράξουν το ίδιο πονηρά όταν χρειαστεί και θα αγνοήσουν την αλήθεια στις συνεργασίες τους, εν­δεχομένως από την υπεύθυνη θέση τους, ακόμα και ως αρχηγοί ενός κράτους. Ηθική ανευθυνότητα μπορεί να ονομαστεί αυτή η περι­φρονητική συμπεριφορά προς το πνεύμα και προς την άγνοια και η υπέρμετρη βεβαιότητα. Όταν ο άνθρωπος αποδεικνύεται λογικά και εμπειρικά μειωμένης αξιοπιστίας και ανάξιος εμπιστοσύνης και ευρύτερα η ζωή ένα φαινόμενο με φαντασία και παρανοϊκή άποψη για τον κόσμο: τότε, έτσι απλά εξηγούμε πώς η κοινωνική ειρήνη είναι κάτι πιο δύσκολο απ' όσο φαίνεται με την απλή επιθυμία. ηθική & σκέψηΚοινωνίες από απατεώνες, εκβιαστές, εκμεταλ­λευτές αδυναμιών, κατα­χραστές της εμπι­στοσύνης, με υπερ­βολικές προσ­δοκίες από την εξωτερική ζωή και από φανταστικούς κόσμους, με εγωιστικές συγκρίσεις και άπληστοι άνθρωποι στον πλανήτη Γη. Άπληστοι άνθρωποι από υπεροψία ή από ψυχο­λογική ανασφάλεια και οπωσ­δήποτε από απερισκεψία. Μετα­θέτουν τις ευθύνες τους στους άλλους, δίπλα τους ή μακριά τους, για να μη σταμα­τήσουν τη δική τους παρανοϊκή δράση και την εργασία με την οποία επιβιώνουν και με το φόβο, ότι τα όνειρά τους δεν θα πραγματο­ποιηθούν. Αυτή είναι η φυσιο­λογική ανθρώπινη ζωή εδώ στη Γη. Τελικά δεν είναι υπερβολή, αν πούμε με διαφορετικά λόγια, ότι η ηθική του πνευματικού προσανα­τολισμού είναι η επιστήμη που φανερώνει τα ψέματα, τις φαντασιώσεις και την εξαπάτηση των ανθρώπων.

βέλη-έσωΗ διανοητική ηθική είναι η αρχή των επιστημών. Με τέτοια ηθική, ο Ντεκάρτ μπόρεσε να συμπεράνει ορθολογικά ότι ο Θεός υπάρχει σαν εγγυητής της πραγματικότητας και γι' αυτό έτσι αντίστροφα εμείς εμπιστευόμαστε τις αισθήσεις μας και επιδιώκουμε να βασιστούμε στην αλήθεια. (...) Η παγκόσμια ηθική με πνευματικό προσανατολισμό θεμελιώνεται σε φυσικούς και πνευματικούς νόμους και αξιώνει την αλήθεια μέσα στη σκέψη και την επίγνωση της άγνοιας. Εναντιώνεται στο ψέμα και στο λάθος και συνεπώς δεν πρέπει να προκαλούνται συνειρμοί με την προσποιητή ηθική, όπως αυτή έχει αποκαλυφθεί στο παρελθόν (κυρίως από τις αντιφάσεις μεταξύ λόγων και πράξεων των ανθρώπων). Χωρίς αναλύσεις και απλουστευμένα λέγαμε, ότι ο άνθρωπος πρέπει να είναι ενάρετος και σωστός. Τι σημαίνει αυτό και πότε είναι έτσι ένας άνθρωπος; Για να είναι έτσι σωστός ένας άνθρωπος χρειάζεται εργασία στο εσωτερικό του. Δεν μπορούμε να μιλάμε για εργασία στο εσωτερικό μας και για ηθική διάπλαση της ψυχής, χωρίς να μεταχειριστούμε τη σκέψη σαν πνευματική δύναμη. Η εκπαίδευση, η πνευματική καλλιέργεια, ο σχηματισμός άποψης, η συνεννόηση, γενικότερα η εργασία εσωτερικά μας, όλα αυτά χρειάζονται να σκεφτόμαστε. Χρειάζεται να καταλαβαίνουμε όσα ακούμε, όσα διαβάζουμε και βλέπουμε και να κάνουμε σωστές παρατηρήσεις. Χρειάζεται σωστή πληροφόρηση, αμερόληπτη λογική, διευρεύνηση για την αξιοπιστία, αναγνώριση των πνευματικών αδυναμιών μας, συγκρατημένη δράση και περισσότερη αμφιβολία. Ο άνθρωπος ρυθμίζει τη συμπεριφορά και ευρύτερα τη ζωή του με σκέψεις, με εκτιμήσεις, με γνώσεις και με πληροφορίες. Χωρίς να διαμορφώσει σωστές απόψεις για τα πράγματα και αντιθέτως με ψέματα και με αυταπάτες, ο άνθρωπος δεν μπορεί να αντιστέκεται στις προκλήσεις, να κατανοεί τις άλλες ζωές, να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και σε τελική ανάλυση να ζήσει με επίγνωση της άγνοιάς του. Η πνευματική καλλιέργεια, η αξιοπιστία και η αμεροληψία είναι απαραίτητα και αξεχώριστα από μια παγκόσμια ηθική και σχετίζονται με την αυτογνωσία. 

 

 

 

γωνία

>>>► ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ◄<<<

γωνία2

 

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (ΜΕ ΤΙΣ ΑΙΩΝΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΖΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΚΕΨΗ)

Υπότιτλος: Οι φαντασιώσεις και τα ψέματα του ανθρώπου χωρίς αυτογνωσία

 
 

cd-r

 Ένα βιβλίο για τα ζητήματα που μπορούν ενοποιηθούν κάτω από το συνοπτικό τίτλο της Ηθικής (πρακτική φιλο­σοφία, με ψυχο­λογικές και κοινωνιο­λογικές συνέπειες). Όλα τα βιβλία συμπερι­λαμβάνονται με τη ψηφιακή μορφή τους σε ένα CD-R. Από τα αρχεία μορφο­ποιημένου κειμένου (όπως είναι τα PDF) μπορεί να γίνει εύκολα η ανάγνωση και η εκτύπωση όλων των κειμένων, χωρίς το γραφικό περιβάλλον των ιστο­σελίδων. >>>

 

* Στις ιστοσελίδες, τα ζητήματα ΔΕΝ παρου­σιάζονται  ολοκληρωμένα, με συνάφεια, χωρίς περίσσιες σκέψεις και με την απο­τελεσματική σειρά, που διευκολύνει την κατανόηση και με τις απαντήσεις στις απορίες που δημιουρ­γούνται. Για μια πιο συνεκτική ανάγνωση των αναπτυγμένων σκέψεων προτείνεται το κατέ­βασμα και η εκτύπωση των αρχείων κειμένου

 

γωνία3

ISBN 978-960-93-6089-0 | ©2014 | Print on Demand

 

γωνία4

 

 

 

 

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ left hand ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ

 

 

"ΜΕΓΑΛΑ" ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ - ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ - ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ !

 

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ (σε περιορισμένο αριθμό)

Όσα δεν σκέφτηκαν στη Φυσική και στη Φιλοσοφία... με το κοινό λεξιλόγιο

 

 

 

Η διάνοια δεν έχει σπουδαιότερη δυνατότητα από το να γνωρίζει, να διατηρεί τον εαυτό της σαν αυτοσκοπό και να διαμορφώνει την αυτογνωσία της. Η αυτογνωσία είναι το νόημα της ευτυχίας, η ουσία της λογικής και ο σκοπός της ηθικής. Ο εγωκεντρισμός και η αυταπάτη είναι από μόνα τους, χωρίς καμιά πράξη, η πιο μεγάλη καταστροφή και σχετίζονται άμεσα με την παράδοση στην τύχη. Ζωή χωρίς διανοητική δραστηριότητα είναι ανύπαρκτη και χωρίς διαμόρφωση αυτογνωσίας ήταν, είναι και θα είναι για πάντα και παντού μέσα στο Σύμπαν ανεπαρκώς αξιοποιημένη και παρασυρμένη, με όποια δυνατότητα και αν τη φανταστούμε.

 

 

 

επιστημονικά όργανα

spider

 

προσανατολίσου!

αισθητήρια όργανα

σκέψηΈνα σημάδι ορθότητας κάθε θεωρίας: Η θεωρία όχι μόνο να περιγράφει ή να εξηγεί ένα φαινόμενο, αλλά να απαντάει και στις απορίες που αυτή η ίδια προκαλεί

 

Ανακαλύπτεις τώρα τη Φιλοσοφία; Τι είναι Φιλοσοφία. Φιλοσοφία και πραγματικότητα >>>► 

 

κοσμολογία, cosmology, in German: Kosmologie, in Italian and Portuguese: cosmologia, in France: cosmologie, in Spanish: cosmología, in Russian: космология, in Chinese: 宇宙论, in Hindi: ब्रह्मांड विज्ञान (), in Turkish: kozmoloji, in Swedish and Norwegian: kosmologi, in Arabic: الكوزمولوجيا علم الكونيات , in Hebrew: קוסמולוגיה

φιλοσοφία, philosophy, in German: Philosophie, in Italian and Portuguese: filosofia, in France: philosophie, in Spanish: filosofía, in Russian: философию, in Chinese: 哲学, in Hindi: दर्शन (tattvadnyaan), in Turkish: felsefe, in Swedish and Norwegian: filosofi, in Arabic: الفلسفة , in Hebrew: פילוסופיה

>>> Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝ­ΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕ­ΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ Η ΑΞΕΧΩΡΙ­ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ. Η ΠΝΕΥΜΑ­ΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩ­ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ* <<<

* Η διαίρεση όπως έχει γίνει με τους τίτλους της έντυπης έκδοσης. Τα κείμενα είναι από το 2ο μέρος του συντομευμένου βιβλίου "Η παγκόσμια ηθική του εσωτερικού προσανατο­λισμού" με τις πιο απαραίτητες σκέψεις

 

<©> ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΜΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟ­ΛΙΣΜΟ. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΔΙΑΙΡΕΘΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΤΙΤΛΟΥΣ:

<•> Γνώση χωρίς Ηθική και Ηθική χωρίς γνώση (για πρόλογο) >>>

<•> Συνοπτικά για τη στροφή της σκέψης μέσα στο πνεύμα >>>

<•> Η εκτίμηση για βεβαιότητα και για αμφιβολία κινητοποιεί τη ζωή >>>

<•> Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της (κοσμολογικής) ηθικής >>>

<•> Η σχετικότητα των εξωτερικών αξιών ή προτύπων >>> 

<•> Η καλοσύνη χωρίς την έννοια του δικαίου είναι τυφλή >>> 

<•> Η ηθική δεν είναι οπωσ­δήποτε κοσμική και κοινωνική συμπεριφορά >>>

<•> Η ηθική με το ρυθμιστικό ρόλο της σκέψης θεμελιώνει το δίκαιο >>>

<•> Η ηθική είναι τρόπος ζωής και όχι στιγμές συμπεριφοράς >>> 

<•> Ηθική και φιλανθρωπία (ακόμα και αντίθετα μπορούν να γίνουν) >>>

<•> Η ηθική και το δίκαιο ξεκινούν πριν από την εμφάνιση του ανθρώπου, από τις προ­διαγραφές του κόσμου >>> 

<•> Η ηθική βασίζεται σε αναμ­φισβήτητες γενικές αρχές >>>

<•> Για τη θεμελίωση μιας ηθικής που δεν αγνοεί την πραγματι­κότητα >>>

<•> Ψυχολογία και Ηθική. Η πνευματική ασθένεια του εγω­κεντρισμού >>>

<•> Ένας διαχωρισμός στην εσω­στρεφική ζωή. Η πνευματική ζωή σε αντίθεση με τη φυσιο­λογική >>> 

<•> Η ζωή χωρίς αυτογνωσία είναι φυσιολογική, δεν είναι ηθική >>> 

<•> Πνεύμα και βιολογικές ανάγκες >>> 

<•> Τα συναισθήματα συνδέονται στενά και διαρκώς με τη σκέψη και με τις πληροφορίες >>>

<•> Προκατάληψη για την προτεραιότητα που δίνουμε στη δική μας ζωή >>>

<•> Σκέψη και αγώνας για την επιβίωση >>>

<•> Ο εξωτερικός κόσμος χωρίς εσωτερική προοπτική είναι αδιέξοδος >>> 

<•> Συνοπτικά η στενή σύνδεση της ηθικής με την ψυχολογία >>>

<•> Αν η ζωή μας εκμηδενίζεται, αυτό δεν είναι το χειρότερο >>>

<•> Αποδεσμευμένη η ηθική από τη γνώση και την (ερευνητική) σκέψη στις δύο μεγάλες θρησκείες >>> 

<•> Φυγή από τα προβλήματα με φαντασιώσεις και με έξυπνες θεωρίες... >>> 

<•> Ηθική, ευτυχία και σκέψη >>>

<•> Σε λίγες σειρές τα γερά θεμέλια της παγκόσμιας (ή κοσμολογικής) ηθικής  >>>

<•> Μην πεις ότι δεν ήξερες...  >>>

<•> Η δραστηριότητα των βιολογικών σωμάτων και το νόημα γενικά της ζωής ερμηνεύονται σε δύο σειρές: >>>

 

>>> Η ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ <<<

 

<©> ΜΕΡΙΚΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΤΙΤΛΟΥΣ:

<•> Σε λίγες σειρές τα θεμέλια της παγκόσμιας (ή κοσμο­λογικής) ηθικής >>>

<•> Μην πεις ότι δεν ήξερες... >>>

<•> Πλούσιοι και φτωχοί, ηγέτες και υπηρέτες, αφεντικά και εργάτες, το ίδιο ανήθικοι (με αποστροφή για το πνεύμα) >>>

<•> Για την έννοια της κοινω­νίας και για τη δημοκρατία >>>

<•> Το πέρασμα από την Ηθική έρευνα στην πολιτική άποψη >>>

<•> Η ψευδαίσθηση ότι επιλύονται τα προβλήματα στις ανθρώπινες σχέσεις και συνεργασίες, ενώ αυτά ανα­παράγονται, μετακυλίονται και χρησιμο­ποιούνται >>>

<•> Τα κοινωνικά φαινόμενα δεν μπορούν να ερμηνευτούν με αφαίρεση της εσωτερικής πραγματικότητας >>>

<•> Με την πολιτική επιδιώ­κονται, εκπροσωπούνται και εξυπηρετούνται ομαδικά συμφέροντα και με σχέσεις ανήθικου ανταγωνισμού >>>

<•> Η αδικία μέσα στην κοινωνία αμφισβητεί (ή υπονομεύει) την πολιτική εξουσία και τη νομιμότητά της (όπως εκθέτει και το Θεό) >>>

<•> Η εξάρτηση της επιβίωσης από τη χρηματική αμοιβή >>>

<•> Η αδικία συντηρείται και αναπαράγεται με τους νόμους του κράτους. Η δράση των εκπαιδευμένων απατεώνων προσαρμόζεται στους νόμους >>>

<•> Ο μπερδεμένος ρόλος της επιστήμης >>>

<•> Η επαγγελματική εκμετάλλευση της άγνοιας και το ψέμα στην κοινωνία με την κάλυψη της επιστήμης >>>

<•> Ο πνευματικός πόλεμος και η πολιτική δύναμη της δημιουργικής σκέψης >>>

<•> Δεν είναι η ποινή του θανάτου στους αδίστακτους δολοφόνους που θα μας κάνει λιγότερο πολιτισμένους! >>> 

<•> Επιλέξτε φιλίες και συνεργασίες και προσέξτε ποιους ενισχύετε >>>

 

>>> Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΗ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ<<<

(* Η διαίρεση και η απλοποίηση των απαντήσεων συνεχίζονται)

 

<©> ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΗ. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΤΙΤΛΟΥΣ:

<•> Οι αισθήσεις είναι τρόποι της νόησης και το φαινόμενο της ζωής/ψυχής επίσης ξεκινάει με αυτόματη αφαίρεση πληρο­φοριών >>>

<•> Ποια η σχέση των αφηρημένων χωρο-χρονικών υλικών (και εξωτερικών) αλλη­λεπιδράσεων με την εσωτερικότητα; >>>

<•> Η θέση μας στο ζήτημα αν υπάρχει "Θεός" >>>

<•> Συνοπτική εξήγηση για το παγκόσμιο πνεύμα >>>

<•> Μια ανάποδη λογική ερμηνεία για το Θεό >>>

<•> Από τα πιο σπουδαία μαθήματα κοσμολογίας στην εποχή του Πλάτωνα >>>

<•> Μια από τις πιο επιτυχημένες σκέψεις στην ιστορία της φιλοσοφίας >>>

<•> Συνοπτική εξήγηση για το παγκόσμιο πνεύμα - Περιοδικές & ρυθμικές μεταβολές >>>

 <•> Διακυμάνσεις με τους πιο γρήγορους ρυθμούς του κόσμου >>>

<•> Ο υλικός κόσμος θεμελιώ­νεται σε η/μ φαινόμενα >>>

<•> Περιοδικές μεταβολές και ρυθμοί με τις πιο υψηλές ταχύτητες σε μικροσκοπικές διαστάσεις >>>

<•> Λίγες φυσικές σταθερές επιβεβαιώνουν τη δημιουργία της ύλης από κυματικά φαινόμενα >>>

<•> Ουσία και ύλη >>>

<•> Σχεδόν 100 χρόνια παραπλάνησης... >>>

<•> Επιστήμη & Θεός >>>

 

 

 

© copyright Κώστας Γ. Νικολουδάκης

Επιμέλεια-Σχεδίαση  2004 - 2016

 

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ                     http://www.kosmologia.gr                      ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΤΗΣ

 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ SITE

clock

Καλύτερη εμφάνιση σε ανάλυση 1024x768px | οθόνη τουλάχιστον 17" | codepage windows-1253 (Greek) | IE v.6.0 +