*

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΣΜΟΣ & Η ΥΛΗ  /  ΤΟ ΑΜΕΣΟ (ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ) ΣΥΝΟΛΟ & Η ΖΩΗ

Σκέψεις από την αρχή και για την αρχή... Γη

***                                                                                 comet

* ΑΡΧΙΚΗ |     | ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ |     | ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ! |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΥΛΗ

*

|

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ     |     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ     |     ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ     |     ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

|

header message

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ

 

Για σκεπτόμενους δημιουργικά!

 

 

 

Ένα παράδειγμα πνευματικού ξεπεσμού

Ο πνευματικός ξεπεσμός ιδιαίτερα σε ανθρώπους της επιστήμης, της πολιτικής και δημόσιας ζωής και ορισμένων επωνύμων...  

από τον Κώστα Γ. Νικολουδάκη

Πέμπτη, 22-09-2010

 

Στη σελίδα Επικοινωνίας του site www.kosmologia.gr έχω γράψει τα εξής:

"Ο συγγραφέας και δημιουργός της παρούσας Διαδικτυακής τοποθεσίας, παρότι ισχυρίζεται, ότι έχει δώσει μερικές από τις πιο εύστοχες και ολοκληρωμένες απαντήσεις σε μεγάλες φιλοσοφικές και επιστημονικές απορίες, δεν διακατέχεται από υπεροψία και η αναζήτηση παραμένει να είναι τρόπος ζωής του. Επίσης, διατηρεί τη μεγάλη ευαισθησία του απέναντι σε όλες τις προσπάθειες εσωτερικής αναζήτησης, φιλολογικής έκφρασης και απόπειρας διατύπωσης φιλοσοφικών απόψεων. Eκτιμάει ιδιαίτερα το φιλοσοφικό ενδιαφέρον και επιθυμεί να διευκολύνει την ενημέρωση, τη γνώση και την έρευνα. Αντιθέτως, απορρίπτει και καταδικάζει κάθε απόπειρα απόκρυψης, προσηλυτισμού, μονόπλευρης πληροφόρησης, αποθάρρυνσης της δημιουργικής σκέψης και φυσικά την εξαπάτηση με οποιοδήποτε τρόπο".

  Μεταφέρω το παραπάνω απόσπασμα για να πω ξανά, ότι σέβομαι κάθε άνθρωπο που έχει βάλει μέσα στον τρόπο ζωής του το διάβασμα βιβλίων, τη συγγραφή, τη φιλολογική έκφραση και την ανάπτυξη φιλοσοφικών απόψεων, ακόμα και όταν αυτές οι απόψεις είναι οι πιο τρελές και αντίθετες με τις δικές μου.  

 

Πριν από πολλά χρόνια, κάπου στο 2004, πληροφορημένος από κάποια πρόσκληση, επισκέφτηκα ένα εντυπωσιακό χώρο, την Αίγλη Ζαππείου, όπου εκεί ο κος Ιωάννης Τσάτσαρης, ένα άγνωστο πρόσωπο τουλάχιστον στην ελληνική κοινωνία, θα παρουσίαζε ένα βιβλίο του με έναν αποκαλυπτικό τίτλο... Σε μια επιβλητική αίθουσα, καθισμένος μεταξύ επωνύμων μίλησε σύντομα για τη ζωή του και για το βιβλίο του, αφήνοντας την εντύπωση ενός σημαντικού κοινωνικού γεγονότος, χωρίς καμία εξήγηση και χωρίς καμία πειστική σκέψη. Δίπλα του ήταν καθισμένα γνωστά πρόσωπα από την πολιτική ζωή, καθηγητές και διευθυντές Πανεπιστημίων (Βύρων Πολύδωρας, Καλλίτσα Τσιάκα-Γιαννοπούλου κ.α.) και αναφέρθηκαν στο πρόσωπο και στο συγγραφικό έργο αυτού του κυρίου. Μίλησαν γι' αυτόν θερμά, με το εντυπωσιακό ύφος ενός καθηγητή και την ευστροφία ενός λογοτέχνη. Από κάτω υπήρχαν δημοσιογράφοι, οι οποίοι στο τέλος της παρουσίασης έκαναν στα γρήγορα μερικές ερωτήσεις. Θυμάμαι, ότι οι σύντομες απαντήσεις του κυρίου Τσάτσαρη με απογοήτευσαν. Τελικά, δεν άκουσα τίποτα που να με εντυπωσιάσει και κυρίως τίποτα που να αποτελεί αφορμή για επιστημονική έρευνα. Δεν άκουσα χρήσιμες παρατηρήσεις για την επιστήμη, δεν άκουσα νέες απόψεις για τον κόσμο, ούτε καν θεωρητικά προβλήματα που θα μας προκαλούσαν να τα λύσουμε. Αυτός ο συμπαθητικός και ώριμος κύριος, έδινε μόνο απαντήσεις, χωρίς να ενδιαφέρεται για τα αδιέξοδα και τις απορίες που γεννούσαν οι απαντήσεις του και μιλούσε για ανύπαρκτα πράγματα.

Όταν έφυγα από εκεί, έμεινα με την εντύπωση, ότι ένας άγνωστος συγγραφέας, μόνο με τον παράδοξο τρόπο γραφής του, με δικές του πλασμένες λέξεις και με υπονοούμενα για μεγάλες αποκαλύψεις, ανώτερες δυνάμεις, ιστορικές στιγμές και μεταφυσικές ικανότητες είχε καταφέρει να ακουστεί με σεβασμό, χωρίς να έχει επιδείξει προηγούμενο συγγραφικό έργο και ανώτερες σπουδές. Ενώ εγώ δεν έβρισκα κανένα επώνυμο πρόσωπο για να μιλήσει για μένα. Πραγματικά ζήλεψα και πρέπει να ήταν από τις πρώτες φορές που ζήλεψα στη ζωή μου. Δεν θα είχα ζηλέψει, εάν στη θέση αυτού του κυρίου ήταν ένα άλλο πρόσωπο, με γνωστό λογοτεχνικό ή φιλολογικό ή επιστημονικό έργο, ο οποίος θα είχε επίγνωση της πολιτιστικής κληρονομιάς και του πνευματικού έργου πολλών άλλων στοχαστών. Από τις πρώτες απορίες μου, ήταν πώς το πέτυχε αυτό, να μαγνητίσει πρόσωπα της πολιτικής ζωής, καθηγητές Πανεπιστημίων και να έρθουν δημοσιογράφοι. Φυσικά, σκέφτηκα, ότι χρειάστηκε να πληρώσει κάποια εκδοτική επιχείρηση, με την οποία συνεργάστηκε ή ο ίδιος δημιούργησε...

Θυμάμαι, ότι και το δικό μου βιβλίο, όταν εκδόθηκε στάλθηκε σε βιβλιοπωλεία, σε εκθέσεις βιβλίου, μπήκε και σε μερικές βιτρίνες, δημοσιεύτηκε στα πολιτιστικά ένθετα των εφημερίδων, δόθηκε σε επώνυμους συγγραφείς. Πώς έγινε αυτή η στοιχειώδης προβολή με το δικό μου βιβλίο; Μα φυσικά είχα πληρώσει στον εκδοτικό οίκο ένα τεράστιο (για τη δική μου οικονομική κατάσταση) χρηματικό ποσό για την έκδοσή του. Όχι όμως τόσο μεγάλο ποσό που να με κάνουν διάσημο! Εξάλλου, η δημοσιότητα έτσι γενικά, δεν ήταν ποτέ μέσα στους στόχους μου και μέχρι σήμερα ντρέπομαι λίγο να δηλώσω συγγραφέας. Όχι από κάποια προκατάληψη, αλλά διότι ενδιαφερόμουν για να συνδεθεί το όνομά μου με την ανάλογη προσφορά μου και συγκεκριμένα στην φιλοσοφική ή την επιστημονική σκέψη και κυρίως για λόγους αντίδρασης σε φαινόμενα αδικίας μέσα στην κοινωνία. Η προσωρινή δημοσιότητα με εμπορικά, διαφημιστικά και επικοινωνιακά κόλπα και με πληρωμένο τρόπο μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη, όμως χωρίς τη σημαντική συνεισφορά μας εύκολα θα μας ξεχάσουν. Όπως συνηθίζουμε να λέμε, ο χρόνος βάζει τα πράγματα στη θέση τους...

 

Πέρασαν, λοιπόν, μερικά χρόνια, χωρίς να ακούσω ξανά το όνομα αυτού του κυρίου. Ώσπου μου θύμισε το όνομά του μια πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, όπου κάποιοι έκαναν μια προφορική καταγγελία, ότι αυτός ο κύριος ισχυρίζεται ότι μπορεί να θεραπεύει με δικό του μεταφυσικό τρόπο. Καθόλου παράξενο δεν μου φάνηκε! Εντυπωσιάστηκα, πάλι, όταν τηλεφώνησε ένας γνωστός κωμικός ηθοποιός για να υποστηρίξει το εν λόγω πρόσωπο... με επιχείρημα την ευπιστία του. Τελευταία, πέφτω συχνότερα επάνω στο όνομά του -και έγραψα αυτές τις σειρές, όταν μου θύμισε το όνομα ένας φίλος, ο οποίος επίσης απόρησε για τη δημοσιότητα αυτού του προσώπου. Από τότε που τον είδα για πρώτη φορά στην εντυπωσιακή παρουσίαση του πρώτου, νομίζω, βιβλίου του στην Ελλάδα (2004;), η φήμη του απλώθηκε.

 

Δεν είμαι σίγουρος, αν αυτός ο συμπαθητικός κύριος ανήκει στις περιπτώσεις που απορρίπτω και καταδικάζω, δηλαδή στις περιπτώσεις όπου γίνεται

" απόπειρα απόκρυψης, προσηλυτισμού, μονόπλευρης πληροφόρησης, αποθάρρυνσης της δημιουργικής σκέψης και φυσικά την εξαπάτηση με οποιοδήποτε τρόπο".
 

Δεν είναι ο πρώτος ούτε ο τελευταίος, που με την πνευματική του ικανότητα ή και χωρίς αυτήν, καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις, να προσελκύει επωνύμους και μπορεί μέχρι να ιδρύσει μια δική του σχολή ή και θρησκεία. Δεν θα εστίαζα καθόλου την προσοχή μου και δεν θα έγραφα τίποτα, εάν δεν είχα παρατηρήσει το κοινωνικό φαινόμενο, να εξαπλώνεται απότομα και μυστηριωδώς η φήμη ενός ανθρώπου, ξεκινώντας από ψηλά και να μιλάνε γι' αυτόν με συγκινητικά λόγια πολλοί άνθρωποι των γραμμάτων, της επιστήμης, των τεχνών και της πολιτικής ζωής.
 

Στην ιστοσελίδα του, η οποία βρίσκεται στη διεύθυνση http://www.tsatsaris.gr/grpages/home.htm έχει ένα ελάχιστο δείγμα από τις σκέψεις του για το Σύμπαν. Από αυτό το σύντομο απόσπασμα, μπορούμε αμέσως να καταλάβουμε τις επιστημονικές γνώσεις του συγκεκριμένου ανθρώπου και το επίπεδο της φιλοσοφικής σκέψης του (παρόμοια, όπως το καταλαβαίνουμε όταν διαβάζουμε ένα αρχαίο θρησκευτικό κείμενο). Παίρνει ένα μικρό απόσπασμα της "κοσμοθεωρίας" του στο οποίο παρουσιάζει μια  άποψη για το Σύμπαν. Μέσα στις λίγες σειρές, που δεν επαρκούν -όπως και ο ίδιος τονίζει από την αρχή- για να μιλήσουμε για το Σύμπαν, αυτός μας διατυπώνει μια φαντασίωση, χωρίς το ελάχιστο δείγμα γνώσης, χωρίς να χρειαστεί να αναφέρει κανένα φυσικό φαινόμενο, χωρίς καμία σκέψη που να ενισχύει την άποψή του, χωρίς να βασίζεται σε κάποια σημαντική παρατήρηση των φυσικών φαινομένων και φυσικά χωρίς να εξηγεί απολύτως τίποτα. Αντιθέτως μόνο απορίες προκαλεί, οι οποίες για να απαντηθούν θα χρειαστεί αρκετή δόση φαντασίας και βέβαια καθόλου η επιστημονική γνώση. (Π.χ. το σύμπαν με τα διαχωρισμένα σύμπαντα, είναι ένας οργανισμός, και χωρίζεται στα επίπεδά του).

Πώς είναι δυνατό, κάποιος να μιλάει για τη φύση έτσι όπως τη φαντάζεται, χωρίς να χρειάζεται την επιστημονική γνώση, που έχει αποκτηθεί μέχρι τώρα στην ανθρώπινη ιστορία, και να έχει το θράσος να δηλώνει στον 21ο αιώνα περίπου ότι είναι ένας Μεσσίας; Και αν όχι ο Μεσσίας, δηλώνει καθαρά ότι κατέχει καλή γνώση της πραγματικότητας, την περιγράφει, δίνει λύσεις και υποσχέσεις και φθάνει μέχρι να ισχυρίζεται ότι έχει θεραπευτικές μεταφυσικές ικανότητες. Δεν έχω αντίρρηση να υπάρχουν Μεσσίες. Αλλά με ποιες φυσικές και πνευματικές ικανότητες; Χρειάζεται θράσος, λίγη παράνοια, υπερβολική αίσθηση σιγουριάς και ηθική και οικονομική στήριξη από άλλα πρόσωπα για να μπορέσει κάποιος να δηλώνει τόσο σημαντικός για την κοινωνία, μόνο με μερικά λογοτεχνικά βιβλία, στα οποία έχει μαγειρέψει την ανατολική φιλοσοφία. Η κατάχρηση της φιλολογικής ικανότητας, η παράνοια, η εξαπάτηση για εμπορικούς ή ψυχολογικούς σκοπούς, η αδιαφορία για την επιστήμη τη στιγμή που μιλάμε για τη φύση και τον κόσμο, αυτά δεν είναι σημάδια ενός ανώτερου ανθρώπου.

 

(Μερικά δείγματα αυτοεκτίμησης όπως τα γράφει στα βιβλία του: Η αντιληπτική μου νόηση δεν μου παρέχει αυτήν την φιλοδοξία για να αυτοβαπτισθώ ως Εκείνος που ο κάθε αναγνώστης περιμένει να ακούσει, απλώς μου παρέχει το δικαίωμα να ονοματογραφούμαι Ιωάννης Γ. Τσάτσαρης.(...) Εκείνο που παρέμεινε ακέραιο μέσα μου ήταν να διατηρώ τις άμεσες επικοινωνιακές σχέσεις μου με μια ειδική προσευχή προς τις Φωτεινές Ιερές Θέσεις του Δημιουργού και αυτή η επιθυμία εγεννήθηκε από την πολύ μικρή μου ηλικία. (...)Οριζόμενος από την ατομική μου νόηση θέλω εδώ να σας αναφέρω ότι όλο αυτό το συστηματοποιημένο λογογράφημα που σας παρουσιάζω μέσα στο βιβλίο μου, το όρισε μια λειτουργική κατάσταση της Νέας Εποχής να αποκαλυφθεί. Τώρα, γιατί όρισε εμένα και όχι κάποιον άλλον, αυτό το γνωρίζει μόνον η Εποχή και όχι εκείνος που αποκαλύπτει.  )
 

Αλλά πώς να εξηγήσουμε το φαινόμενο, να εξαπλώνεται η φήμη του και να μιλάνε συγκινητικά γι' αυτόν πολλοί άνθρωποι των γραμμάτων, της επιστήμης, των τεχνών και της πολιτικής ζωής; Αυτά είναι ακόμα χειρότερα σημάδια για το πως άνθρωποι που η φωνή τους ακούγεται και εκπροσωπούν την επιστήμη και τον πνευματικό κόσμο, γίνεται να προκαλέσουν μια νέα πνευματική ασθένεια στην κοινωνία, όταν δημιουργούν ένα μύθο, όταν ενισχύουν τη φωνή παρανοϊκών στοχαστών και ανοίγουν τις πύλες για μαζική παράνοια μέσα στην κοινωνία.

Είπαμε, πως όταν πληρώνεις, υπάρχουν οι εκδοτικές επιχειρήσεις που θα αναλάβουν την προώθηση των βιβλίων, τη διαφήμισή τους σε περιοδικά και σε ένθετα έντυπα, στο ραδιόφωνο, στο Ίντερνετ, στην τηλεόραση, μέσα από άλλα βιβλία, με τηλεφωνήματα απ' ευθείας σε άλλους συνεργάτες, μπορείς να πληρώσεις κάποιον επώνυμο ή αρθρογράφο για να γράψει για σένα σε κάποιο περιοδικό. Μπορείς να κάνεις μια δημόσια παρουσίαση σε μια αίθουσα μεγάλου ξενοδοχείου ή σε οποιαδήποτε άλλη αίθουσα εκδηλώσεων και να προσκαλέσεις οποιονδήποτε επώνυμο μέχρι και να κινητοποιήσεις ένα δήμο. Ο επώνυμος, μόλις ακούσει ότι πρόκειται για πολιτιστική εκδήλωση αμέσως θα ενθουσιαστεί και δεν θα χάσει την ευκαιρία να συνευρεθεί με άλλους καλεσμένους και να ειδοποιήσει συνεργάτες, που ίσως επωφεληθούν οικονομικά. Αν τύχει να είναι πολιτικά δραστηριοποιημένος ή με τέτοια φιλοδοξία, τότε δεν θα χάσει την ευκαιρία, παρά μόνο γιατί θα έχει την επιλογή να πάει κάπου αλλού, όπου επίσης θα παρευρίσκονται πιο σημαντικοί καλεσμένοι και θα έχει καλύτερη προοπτική να προβληθεί. Όταν το όνομα γίνει γνωστό στην πλειοψηφία, κάποιοι επιτυγχάνουν καλές πωλήσεις, πολλές συνεργασίες, την προοπτική να εκλέγονται σαν εκπρόσωποι και διευκολύνονται στις φιλοδοξίες τους. Μπροστά σε αυτόν τον αγώνα της δημοσιότητας και της διαφημιστικής επικοινωνίας, που εμφανίζεται με ένα λαμπερό μανδύα κοινωνικότητας, υποβαθμίζεται η λογική, το δίκαιο και η αλήθεια, με συνηθισμένη και γνωστή κατάληξη να καταρρέει η αξιοπιστία.

 

Ανοίγουν εύκολα οι πόρτες του πνευματικού κόσμου σε ένα άτομο που ξεφεύγει από τα όρια του λογοτέχνη, ενώ ο ίδιος εμφανίζεται σαν σοφός, με μεταφυσικές ικανότητες και αρμόδιος για επιστημονικά ζητήματα, ενώ τίποτα δεν ισχύει από αυτά που δηλώνει ή υπονοεί. Γιατί; Του ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες, στρώνουν και χαλί για να περάσει, όπως γίνεται και σε πολλές άλλες περιπτώσεις σε αστρολόγους και πνευματιστές, εκείνοι που εμφανίζονται σοβαροί καθηγητές, ικανοί επιστήμονες, αξιόπιστοι πολιτικοί και δημοσιογράφοι, έξυπνοι στοχαστές, ενώ σε πολλούς άλλους που δεν μπόρεσαν να διοργανώσουν πολιτιστικές εκδηλώσεις, θα ζητούσαν αποδείξεις, πτυχία, θα εξέφραζαν τη διαφωνία τους και θα ανησυχούσαν μήπως χάσουν τη σοβαρότητά τους!

Αυτό το φαινόμενο του πνευματικού ξεπεσμού ιδιαίτερα από ανθρώπους της επιστήμης και της πολιτικής ζωής και ορισμένων επωνύμων δεν πρέπει να μείνει ασχολίαστο και να υποβαθμιστεί. Όταν έχουμε τέτοιες πληροφορίες για την ασυνέπεια των λόγων τους, για την υπερβολική και μεροληπτική σκέψη τους, για την ανήθικη εκμετάλλευση της επωνυμίας τους και για την αδυναμία τους να ξεχωρίσουν την πραγματικότητα από τη φαντασία, τότε να τις χρησιμοποιούμε για να χαλάσουμε την ωραία εικόνα τους, αναφέροντας καθαρά και δημόσια το όνομά τους, φυσικά μαζί με τα στοιχεία που πιστοποιούν ή προειδοποιούν για την αναξιοπιστία τους!

 


 

www.kosmologia.gr

 

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.kosmologia.gr μπορείτε να βρείτε εκατοντάδες σελίδες με χρήσιμες φιλοσοφικές σκέψεις, αλλά και όλες τις σκέψεις, τις παρατηρήσεις και τις σχέσεις που αποτελούν την πιο προχωρημένη ερμηνεία του κόσμου και αποκαλύπτουν ποια λάθη οδήγησαν σε αδιέξοδο τις προηγούμενες θεωρίες.

Λήμμα: Τι είναι η θεωρία του Τελειωμένου Χρόνου ή του Ολοκληρωμένου Σύμπαντος.

http://www.kosmologia.gr/entry.htm
 

Είσοδος για ερευνητές φυσικούς και οι κεντρικές απόψεις της κοσμολογικής θεωρίας:

http://www.kosmologia.gr/intro/finally_in_physics.htm

http://www.kosmologia.gr/extract/intelligible_universe.htm

http://www.kosmologia.gr/me-ma-parts/kosmology_base.htm
 

Ποια φαινόμενα περιγράφονται ενοποιημένα, ερμηνεύονται και προβλέπονται στη θεωρία του Τελειωμένου Χρόνου και της Σχετικότητας της Ενέργειας.

http://www.kosmologia.gr/extract/force_of_ideas_3.htm
 

Οποιοσδήποτε γνωρίζει τη σχολική φυσική και καλά μαθηματικά μπορεί να φανταστεί ένα δικό του σύμπαν. Κοιτάξτε για παράδειγμα, πώς με απλά μαθηματικά του Γυμνασίου και με ελάχιστο αριθμό σκέψεων μπορεί ακόμα και ένας μαθητής σχολείου να πλησιάσει στις απόψεις για ένα Σύμπαν όπως αυτό που μας παρουσιάζουν με τα πιο πολύπλοκα μαθηματικά οι σύγχρονοι φυσικοί. Τώρα, δεν είναι προνόμιο λίγων κορυφαίων φυσικών επιστημόνων να μιλάνε για το Σύμπαν και τα όριά του με τους όρους της Επιστήμης και με τη γλώσσα των αριθμών. Δείτε πως στη σελίδα: Ο πεπερασμένος και δυναμικός χώρος και η σταθερά του Hubble.

http://www.kosmologia.gr/extract/extract_structure_of_matter2.htm

 

Η στενή σχέση της μάζας με τη μεταβολή στη μέγιστη ταχύτητα των η/μ κυμάτων. Με το επίπεδο γνώσης της μέσης εκπαίδευσης!

 

Παρατηρήσεις και σκέψεις που επιβεβαιώνουν την πρωτοτυπία της νεότερης κοσμολογικής θεωρίας. Κοιτάξτε στις σελίδες :

ΛΗΜΜΑ: Θεωρία του Τελειωμένου Χρόνου και της Σχετικότητας της Ενέργειας .

Ποια φαινόμενα περιγράφονται ενοποιημένα, ερμηνεύονται και προβλέπονται σε αυτή τη θεωρία .

Η λογική παρατήρηση που θεμελιώνει την κοσμολογία

Ο Συνολικός Χρόνος και τα Μαθηματικά .

Η εμπειρία μαζί με τη λογική

Μεγάλα Ερωτήματα - Σύντομες Απαντήσεις .

Η ορθολογική βάση της Κοσμολογίας .

Αποσπάσματα της φυσικής ερμηνείας, όπως ήταν διατυπωμένη (1986-1998) .

Παρατηρήσεις της φυσικής, οι οποίες προβλέπονται με φιλοσοφικές σκέψεις .

Η Μεγάλη Έκρηξη στο χώρο της Επιστήμης .

Η σχέση της ζωής με την ύλη

Τα σοβαρά, λογικά και έξυπνα ερωτήματα που έπρεπε να θέτουν

Η δυνατότητα της γνώσης πέρα από την προσωπική εμπειρία .

Για την πρωτοτυπία της θεωρίας .



 

Σκεφτείτε απλά και με τη δική σας κρίση:

 ΕΠΙΛΕΞΤΕ :

Ζούμε σε κόσμο διασπασμένο, χωρίς όρια, με πράγματα που φτάνουν να διαφέρουν μεταξύ τους μέχρι να μην έχουν τίποτα κοινό, σε κόσμο με άπειρες δυνατότητες να συμβούν τα πάντα έτσι που τα πράγματα να συνδέονται μεταξύ τους τελείως συμπτωματικά και με τυχαία σύσταση; Ζούμε σε χαοτικό κόσμο όπου τα πάντα αλλάζουν και η σταθερότητα και οι νόμοι είναι κάτι τυχαίο και περιστασιακό φαινόμενο, από την εξωτερική συνάντηση πολλών μερών (και μάλιστα μικροσκοπικών μορίων);

Ή

ζούμε σε έναν κόσμο, όπου υπάρχουν όρια, με πράγματα που πάντοτε συνδέονται με μια και την ίδια πραγματικότητα, σαν μέρη ενός και του ίδιου συνόλου, σε έναν ενιαίο κόσμο όπου ρυθμίζεται από αμετάβλητους νόμους και η άπειρη ποικιλία των πραγμάτων ξεκινάει με τις προδιαγραφές ενός κοινού συνόλου, χωρίς να ανατρέπει την προαιώνια ισορροπία; Ζούμε σε χαοτικό κόσμο όπου η σταθερότητα είναι κάτι τυχαίο ή μήπως τα πράγματα αλλάζουν έτσι (περιοδικά, κυκλικά, επαναληπτικά...) ώστε να υπάρχουν τα φαινόμενα του συγχρονισμού, της ισορροπίας και τελικά η προοπτική για πράγματα με σταθερή δομή και ύπαρξη, αντί ενός χάους αλληλοσυγκρουόμενων μορίων; Θα κρύψουμε την ερμηνεία του κόσμου σε λέξεις, όπως όταν εκτοξεύουμε τη λέξη "μορφή", που εμφανίζει σαν εύκολη και στατική την ύπαρξη ενός πράγματος ή θα παρατηρήσουμε, ότι η μορφή ενός πράγματος είναι ένα επίτευγμα που γίνεται με δυναμικές διαδικασίες, για τις οποίες μόνο μία φυσική και λογική ερμηνεία μπορεί να δοθεί;

 

 

Σκεφτείτε απλά και με τη δική σας κρίση: Η διατύπωση του παραπάνω διλήμματος με λίγες απλές λέξεις και έτσι σύντομα δείχνει καθαρά μόνο δύο αντίθετες προοπτικές για την ανθρώπινη έρευνα και για το νόημα της ζωής. Ήταν δύσκολο να επικρατήσει η μια άποψη έναντι της άλλης; Δεν μπορούσε να τη συλλάβει η ανθρώπινη σκέψη; Καλύτερα να σκεφτείς επιπόλαια μια σωστή άποψη παρά να σκεφτείς πολύ έξυπνα και με πολλή μόρφωση μια λαθεμένη άποψη!

Όσοι ζούνε με την εντύπωση, ότι το μεγάλο μέγεθος του κόσμου, η άπειρη ροή του χρόνου και η ανεξάντλητη ποικιλία της φύσης βάζουν στενά όρια στη γνώση μας και ότι η δική μας ξεχωριστή ύπαρξη είναι μια λεπτομέρεια μέσα στο σύμπαν, αυτοί μάλλον δεν έχουν σκεφτεί ή έχουν απορρίψει την πιθανή περίπτωση, ο κόσμος να περιέχει παντού και πάντοτε τα ίδια όρια, ή την ίδια ουσία, ή τις ίδιες δυνάμεις, ή τους ίδιους νόμους... Αναμφίβολα, αγνοούμε άπειρα πράγματα που μπορούν να υπάρξουν και άπειρα από όσα μπορούν να γίνουν. Αυτή η άγνοιά μας είναι άγνοια για τη φύση και την πραγματικότητα ή είναι άγνοια των τυχαίων και περιστασιακών φαινομένων που γίνονται με άπειρες λεπτομέρειες, αλλά δεν αποτελούν την ουσία της σταθερής πραγματικότητας; 

Σχεδόν το σύνολο των διαπιστώσεων, των σκέψεων και των συσχετισμών που διατυπώνονται στις ηλεκτρονικές σελίδες, αξιώνουν την πιο απλή γενικευμένη παρατήρηση του κόσμου : Παντού μέσα στο χώρο και πάντοτε μέσα στο χρόνο (σε όλο το σύμπαν δηλαδή) υπάρχουν τα ίδια όρια, οι ίδιοι νόμοι, η ίδια συνολική πραγματικότητα, πολλές ίδιες φυσικές σχέσεις και ομοιότητες, παρά τις τεράστιες αποκλίσεις και τις εξωτερικές διαφοροποιήσεις που προκαλούνται από το περιβάλλον των επιμέρους πραγμάτων.

 

PDF

Κατεβάστε το άρθρο "Ένα παράδειγμα πνευματικού ξεπεσμού..." σε αρχείο κειμένου τύπου PDF

 

www.kosmologia.gr

 

 

 

 

 
 

Αναρωτηθήκανε στο χώρο της σύγχρονης κοσμολογίας, πόσο ολοκληρωμένη μπορεί να είναι μία φυσική ερμηνεία του Σύμπαντος, όπως αυτή που ονειρεύονται, όταν δεν προσφέρει την ελάχιστη γνώση για να εξηγηθεί η παρουσία της ζωής μέσα στο Σύμπαν; Οι κοσμολογικές θεωρίες που έχουν διατυπωθεί με μαθηματικά και θεωρούνται οι επικρατέστερες δεν ανοίγουν κανένα δρόμο προς αυτή τη κατεύθυνση της φύσης και αυτό έπρεπε να τους προβληματίσει περισσότερο σαν φυσικούς, αντί να αφήνουν το πρόβλημα άλυτο ή προς απάντηση από τη θεολογία.

Η ζωή και η ψυχή ξεκινάνε από τις μικροσκοπικές διαστάσεις και όχι με το συνδυασμό χονδροειδών υλικών σωμάτων. Καθόλου τυχαίο δεν είναι ! Το Σύμπαν είναι αυτοτελές, διότι με απλά φιλοσοφικά λόγια είναι παρών, αμετάβλητο και “συμπαγές” στα όρια ενός μέγιστου συνολικού χρόνου -γι' αυτό και “ά-μεσα” υπαρκτό. Με άλλα λόγια, όλο το Σύμπαν υπάρχει ταυτοχρόνως και η α-μεσότητα συμπίπτει με την εσωτερικότητα. Η ανάπτυξη της φαινομενικά παράλογης και αντιφατικής ιδέας οδηγεί σε απίστευτα λογικές συνέπειες και ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. Η αρχή της ζωής και του συγχρονισμού στην αλληλεπίδραση πολλών σωματιδίων επιτυγχάνονται με τους πιο γρήγορους τρόπους αλληλεπίδρασης και οι τρόποι αυτοί προϋποθέτουν την ταυτόχρονη παρουσία του 100% ολοκληρωμένου Σύμπαντος, που σε εμάς φαίνεται σαν απουσία του κενού χώρου...

 

Κοιτάξτε ακόμα:

"ΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΘΕΟΣ, ΥΛΗ & ΨΥΧΗ"  

 
 

 

Μη ξεχνάμε, ο κόσμος όπου βρισκόμαστε προσφέρει τη δυνατότητα να γίνει συνοπτικά και αφηρημένα γνωστός και να περιγραφτεί γενικά, ακόμα και μέσα στο χώρο των επιστημών και ιδιαίτερα με την εφαρμογή των μαθηματικών.

 

 

 

 

 

© copyright Κώστας Γ. Νικολουδάκης

Επιμέλεια-Σχεδίαση  2004 - 2016

 

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ                     http://www.kosmologia.gr                      ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΤΗΣ

 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ SITE

clock

Καλύτερη εμφάνιση σε ανάλυση 1024x768px | οθόνη τουλάχιστον 17" | codepage windows-1253 (Greek) | IE v.6.0 +