*

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΣΜΟΣ & Η ΥΛΗ  /  ΤΟ ΑΜΕΣΟ (ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ) ΣΥΝΟΛΟ & Η ΖΩΗ

Σκέψεις από την αρχή και για την αρχή... Γη

***                                                                                 comet

* ΑΡΧΙΚΗ |     | ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ |     | ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ! |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΥΛΗ

*

(

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ     |     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ     |     ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ     |     ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

)

 

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ

header message

Για σκεπτόμενους δημιουργικά!

 

 

 

Ένα παράδειγμα πνευματικού ξεπεσμού

Ο πνευματικός ξεπεσμός ιδιαίτερα σε ανθρώπους της επιστήμης, της πολιτικής και δημόσιας ζωής και ορισμένων επωνύμων...  

από τον Κώστα Γ. Νικολουδάκη

Πέμπτη, 22-09-2010

 

Στη σελίδα Επικοινωνίας του site www.kosmologia.gr έχω γράψει τα εξής:

"Ο συγγραφέας και δημιουργός της παρούσας Διαδικτυακής τοποθεσίας, παρότι ισχυρίζεται, ότι έχει δώσει μερικές από τις πιο εύστοχες και ολο­κληρωμένες απαντήσεις σε μεγάλες φιλοσοφικές και επιστημονικές απορίες, δεν διακατέχεται από υπεροψία και η αναζήτηση παραμένει να είναι τρόπος ζωής του. Επίσης, διατηρεί τη μεγάλη ευαισθησία του απέναντι σε όλες τις προσπάθειες εσωτερικής αναζήτησης, φιλολογικής έκφρασης και απόπειρας διατύπωσης φιλοσοφικών απόψεων. Eκτιμάει ιδιαίτερα το φιλοσοφικό ενδιαφέρον και επιθυμεί να διευκολύνει την ενημέρωση, τη γνώση και την έρευνα. Αντιθέτως, απορρίπτει και καταδικάζει κάθε απόπειρα απόκρυψης, προσηλυτισμού, μονόπλευρης πληροφόρησης, αποθάρρυνσης της δημιουργικής σκέψης και φυσικά την εξαπάτηση με οποιοδήποτε τρόπο".

  Μεταφέρω το παραπάνω απόσπασμα για να πω ξανά, ότι σέβομαι κάθε άνθρωπο που έχει βάλει μέσα στον τρόπο ζωής του το διάβασμα βιβλίων, τη συγγραφή, τη φιλολογική έκφραση και την ανάπτυξη φιλοσοφικών απόψεων, ακόμα και όταν αυτές οι απόψεις είναι οι πιο τρελές και αντίθετες με τις δικές μου.  

 

Πριν από πολλά χρόνια, κάπου στο 2004, πληροφορημένος από κάποια πρόσκληση, επισκέφτηκα ένα εντυπωσιακό χώρο, την Αίγλη Ζαππείου, όπου εκεί ο κος Ιωάννης Τσάτσαρης, ένα άγνωστο πρόσωπο τουλάχιστον στην ελληνική κοινωνία, θα παρουσίαζε ένα βιβλίο του με έναν αποκαλυπτικό τίτλο... Σε μια επιβλητική αίθουσα, καθισμένος μεταξύ επωνύμων μίλησε σύντομα για τη ζωή του και για το βιβλίο του, αφήνοντας την εντύπωση ενός σημαντικού κοινωνικού γεγονότος, χωρίς καμία εξήγηση και χωρίς καμία πειστική σκέψη. Δίπλα του ήταν καθισμένα γνωστά πρόσωπα από την πολιτική ζωή, καθηγητές και διευθυντές Πανεπιστημίων (Βύρων Πολύδωρας, Καλλίτσα Τσιάκα-Γιαννοπούλου κ.α.) και αναφέρθηκαν στο πρόσωπο και στο συγγραφικό έργο αυτού του κυρίου. Μίλησαν γι' αυτόν θερμά, με το εντυπωσιακό ύφος ενός καθηγητή και την ευστροφία ενός λογοτέχνη. Από κάτω υπήρχαν δημοσιογράφοι, οι οποίοι στο τέλος της παρουσίασης έκαναν στα γρήγορα μερικές ερωτήσεις. Θυμάμαι, ότι οι σύντομες απαντήσεις του κυρίου Τσάτσαρη με απογοήτευσαν. Τελικά, δεν άκουσα τίποτα που να με εντυπωσιάσει και κυρίως τίποτα που να αποτελεί αφορμή για επιστημονική έρευνα. Δεν άκουσα χρήσιμες παρατηρήσεις για την επιστήμη, δεν άκουσα νέες απόψεις για τον κόσμο, ούτε καν θεωρητικά προβλήματα που θα μας προκαλούσαν να τα λύσουμε. Αυτός ο συμπαθητικός και ώριμος κύριος, έδινε μόνο απαντήσεις, χωρίς να ενδιαφέρεται για τα αδιέξοδα και τις απορίες που γεννούσαν οι απαντήσεις του και μιλούσε για ανύπαρκτα πράγματα.

Όταν έφυγα από εκεί, έμεινα με την εντύπωση, ότι ένας άγνωστος συγγραφέας, μόνο με τον παράδοξο τρόπο γραφής του, με δικές του πλασμένες λέξεις και με υπονοούμενα για μεγάλες αποκαλύψεις, ανώτερες δυνάμεις, ιστορικές στιγμές και μεταφυσικές ικανότητες είχε καταφέρει να ακουστεί με σεβασμό, χωρίς να έχει επιδείξει προηγούμενο συγγραφικό έργο και ανώτερες σπουδές. Ενώ εγώ δεν έβρισκα κανένα επώνυμο πρόσωπο για να μιλήσει για μένα. Πραγματικά ζήλεψα και πρέπει να ήταν από τις πρώτες φορές που ζήλεψα στη ζωή μου. Δεν θα είχα ζηλέψει, εάν στη θέση αυτού του κυρίου ήταν ένα άλλο πρόσωπο, με γνωστό λογοτεχνικό ή φιλολογικό ή επιστημονικό έργο, ο οποίος θα είχε επίγνωση της πολιτιστικής κληρονομιάς και του πνευματικού έργου πολλών άλλων στοχαστών. Από τις πρώτες απορίες μου, ήταν πώς το πέτυχε αυτό, να μαγνητίσει πρόσωπα της πολιτικής ζωής, καθηγητές Πανεπιστημίων και να έρθουν δημοσιογράφοι. Φυσικά, σκέφτηκα, ότι χρειάστηκε να πληρώσει κάποια εκδοτική επιχείρηση, με την οποία συνεργάστηκε ή ο ίδιος δημιούργησε...

Θυμάμαι, ότι και το δικό μου βιβλίο, όταν εκδόθηκε στάλθηκε σε βιβλιοπωλεία, σε εκθέσεις βιβλίου, μπήκε και σε μερικές βιτρίνες, δημοσιεύτηκε στα πολιτιστικά ένθετα των εφημερίδων, δόθηκε σε επώνυμους συγγραφείς. Πώς έγινε αυτή η στοιχειώδης προβολή με το δικό μου βιβλίο; Μα φυσικά είχα πληρώσει στον εκδοτικό οίκο ένα τεράστιο (για τη δική μου οικονομική κατάσταση) χρηματικό ποσό για την έκδοσή του. Όχι όμως τόσο μεγάλο ποσό που να με κάνουν διάσημο! Εξάλλου, η δημοσιότητα έτσι γενικά, δεν ήταν ποτέ μέσα στους στόχους μου και μέχρι σήμερα ντρέπομαι λίγο να δηλώσω συγγραφέας. Όχι από κάποια προκατάληψη, αλλά διότι ενδιαφερόμουν για να συνδεθεί το όνομά μου με την ανάλογη προσφορά μου και συγκεκριμένα στην φιλοσοφική ή την επιστημονική σκέψη και κυρίως για λόγους αντίδρασης σε φαινόμενα αδικίας μέσα στην κοινωνία. Η προσωρινή δημοσιότητα με εμπορικά, διαφημιστικά και επικοινωνιακά κόλπα και με πληρωμένο τρόπο μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη, όμως χωρίς τη σημαντική συνεισφορά μας εύκολα θα μας ξεχάσουν. Όπως συνηθίζουμε να λέμε, ο χρόνος βάζει τα πράγματα στη θέση τους...

 

Πέρασαν, λοιπόν, μερικά χρόνια, χωρίς να ακούσω ξανά το όνομα αυτού του κυρίου. Ώσπου μου θύμισε το όνομά του μια πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, όπου κάποιοι έκαναν μια προφορική καταγγελία, ότι αυτός ο κύριος ισχυρίζεται ότι μπορεί να θεραπεύει με δικό του μεταφυσικό τρόπο. Καθόλου παράξενο δεν μου φάνηκε! Εντυπωσιάστηκα, πάλι, όταν τηλεφώνησε ένας γνωστός κωμικός ηθοποιός για να υποστηρίξει το εν λόγω πρόσωπο... με επιχείρημα την ευπιστία του. Τελευταία, πέφτω συχνότερα επάνω στο όνομά του -και έγραψα αυτές τις σειρές, όταν μου θύμισε το όνομα ένας φίλος, ο οποίος επίσης απόρησε για τη δημοσιότητα αυτού του προσώπου. Από τότε που τον είδα για πρώτη φορά στην εντυπωσιακή παρουσίαση του πρώτου, νομίζω, βιβλίου του στην Ελλάδα (2004;), η φήμη του απλώθηκε.

 

Δεν είμαι σίγουρος, αν αυτός ο συμπαθητικός κύριος ανήκει στις περιπτώσεις που απορρίπτω και καταδικάζω, δηλαδή στις περιπτώσεις όπου γίνεται

" απόπειρα απόκρυψης, προσηλυτισμού, μονόπλευρης πληροφόρησης, απο­θάρρυνσης της δημιουργικής σκέψης και φυσικά την εξαπάτηση με οποιοδήποτε τρόπο".
 

Δεν είναι ο πρώτος ούτε ο τελευταίος, που με την πνευματική του ικανότητα ή και χωρίς αυτήν, καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις, να προσελκύει επωνύμους και μπορεί μέχρι να ιδρύσει μια δική του σχολή ή και θρησκεία. Δεν θα εστίαζα καθόλου την προσοχή μου και δεν θα έγραφα τίποτα, εάν δεν είχα παρατηρήσει το κοινωνικό φαινόμενο, να εξαπλώνεται απότομα και μυστηριωδώς η φήμη ενός ανθρώπου, ξεκινώντας από ψηλά και να μιλάνε γι' αυτόν με συγκινητικά λόγια πολλοί άνθρωποι των γραμμάτων, της επιστήμης, των τεχνών και της πολιτικής ζωής.
 

Στην ιστοσελίδα του, η οποία βρίσκεται στη διεύθυνση http://www.tsatsaris.gr/­grpages/home.htm έχει ένα ελάχιστο δείγμα από τις σκέψεις του για το Σύμπαν. Από αυτό το σύντομο απόσπασμα, μπορούμε αμέσως να καταλάβουμε τις επιστημονικές γνώσεις του συγκεκριμένου ανθρώπου και το επίπεδο της φιλοσοφικής σκέψης του (παρόμοια, όπως το καταλαβαίνουμε όταν διαβάζουμε ένα αρχαίο θρησκευτικό κείμενο). Παίρνει ένα μικρό απόσπασμα της "κοσμοθεωρίας" του στο οποίο παρουσιάζει μια  άποψη για το Σύμπαν. Μέσα στις λίγες σειρές, που δεν επαρκούν -όπως και ο ίδιος τονίζει από την αρχή- για να μιλήσουμε για το Σύμπαν, αυτός μας διατυπώνει μια φαντασίωση, χωρίς το ελάχιστο δείγμα γνώσης, χωρίς να χρειαστεί να αναφέρει κανένα φυσικό φαινόμενο, χωρίς καμία σκέψη που να ενισχύει την άποψή του, χωρίς να βασίζεται σε κάποια σημαντική παρατήρηση των φυσικών φαινομένων και φυσικά χωρίς να εξηγεί απολύτως τίποτα. Αντιθέτως μόνο απορίες προκαλεί, οι οποίες για να απαντηθούν θα χρειαστεί αρκετή δόση φαντασίας και βέβαια καθόλου η επιστημονική γνώση. (Π.χ. το σύμπαν με τα διαχωρισμένα σύμπαντα, είναι ένας οργανισμός, και χωρίζεται στα επίπεδά του).

Πώς είναι δυνατό, κάποιος να μιλάει για τη φύση έτσι όπως τη φαντάζεται, χωρίς να χρειάζεται την επιστημονική γνώση, που έχει αποκτηθεί μέχρι τώρα στην ανθρώπινη ιστορία, και να δηλώνει στον 21ο αιώνα περίπου ότι είναι ένας Μεσσίας; Και αν όχι ο Μεσσίας, δηλώνει καθαρά ότι κατέχει καλή γνώση της πραγματικότητας, την περιγράφει, δίνει λύσεις και υποσχέσεις και φθάνει μέχρι να ισχυρίζεται ότι έχει θεραπευτικές μεταφυσικές ικανότητες. Δεν έχω αντίρρηση να υπάρχουν Μεσσίες. Αλλά με ποιες φυσικές και πνευματικές ικανότητες; Χρειάζεται θράσος, λίγη παράνοια, υπερβολική αίσθηση σιγουριάς και ηθική και οικονομική στήριξη από άλλα πρόσωπα για να μπορέσει κάποιος να δηλώνει τόσο σημαντικός για την κοινωνία, μόνο με μερικά λογοτεχνικά βιβλία, στα οποία έχει μαγειρέψει την ανατολική φιλοσοφία. Η κατάχρηση της φιλολογικής ικανότητας, η παράνοια, η εξαπάτηση για εμπορικούς ή ψυχολογικούς σκοπούς, η αδιαφορία για την επιστήμη τη στιγμή που μιλάμε για τη φύση και τον κόσμο, αυτά δεν είναι σημάδια ενός ανώτερου ανθρώπου.

 

(Μερικά δείγματα αυτοεκτίμησης όπως τα γράφει στα βιβλία του: Η αντιληπτική μου νόηση δεν μου παρέχει αυτήν την φιλοδοξία για να αυτοβαπτισθώ ως Εκείνος που ο κάθε αναγνώστης περιμένει να ακούσει, απλώς μου παρέχει το δικαίωμα να ονοματογραφούμαι Ιωάννης Γ. Τσάτσαρης.(...) Εκείνο που παρέμεινε ακέραιο μέσα μου ήταν να διατηρώ τις άμεσες επικοινωνιακές σχέσεις μου με μια ειδική προσευχή προς τις Φωτεινές Ιερές Θέσεις του Δημιουργού και αυτή η επιθυμία εγεννήθηκε από την πολύ μικρή μου ηλικία. (...)Οριζόμενος από την ατομική μου νόηση θέλω εδώ να σας αναφέρω ότι όλο αυτό το συστηματοποιημένο λογογράφημα που σας παρουσιάζω μέσα στο βιβλίο μου, το όρισε μια λειτουργική κατάσταση της Νέας Εποχής να αποκαλυφθεί. Τώρα, γιατί όρισε εμένα και όχι κάποιον άλλον, αυτό το γνωρίζει μόνον η Εποχή και όχι εκείνος που αποκαλύπτει.  )
 

Αλλά πώς να εξηγήσουμε το φαινόμενο, να εξαπλώνεται η φήμη του και να μιλάνε συγκινητικά γι' αυτόν πολλοί άνθρωποι των γραμμάτων, της επιστήμης, των τεχνών και της πολιτικής ζωής; Αυτά είναι ακόμα χειρότερα σημάδια για το πως άνθρωποι που η φωνή τους ακούγεται και εκπροσωπούν την επιστήμη και τον πνευματικό κόσμο, γίνεται να προκαλέσουν μια νέα πνευματική ασθένεια στην κοινωνία, όταν δημιουργούν ένα μύθο, όταν ενισχύουν τη φωνή παρανοϊκών στοχαστών και ανοίγουν τις πύλες για μαζική παράνοια μέσα στην κοινωνία.

Είπαμε, πως όταν πληρώνεις, υπάρχουν οι εκδοτικές επιχειρήσεις που θα αναλάβουν την προώθηση των βιβλίων, τη διαφήμισή τους σε περιοδικά και σε ένθετα έντυπα, στο ραδιόφωνο, στο Ίντερνετ, στην τηλεόραση, μέσα από άλλα βιβλία, με τηλεφωνήματα απ' ευθείας σε άλλους συνεργάτες, μπορείς να πληρώσεις κάποιον επώνυμο ή αρθρογράφο για να γράψει για σένα σε κάποιο περιοδικό. Μπορείς να κάνεις μια δημόσια παρουσίαση σε μια αίθουσα μεγάλου ξενοδοχείου ή σε οποιαδήποτε άλλη αίθουσα εκδηλώσεων και να προσκαλέσεις οποιονδήποτε επώνυμο μέχρι και να κινητοποιήσεις ένα δήμο. Ο επώνυμος, μόλις ακούσει ότι πρόκειται για πολιτιστική εκδήλωση αμέσως θα ενθουσιαστεί και δεν θα χάσει την ευκαιρία να συνευρεθεί με άλλους καλεσμένους και να ειδοποιήσει συνεργάτες, που ίσως επωφεληθούν οικονομικά. Αν τύχει να είναι πολιτικά δραστηριοποιημένος ή με τέτοια φιλοδοξία, τότε δεν θα χάσει την ευκαιρία, παρά μόνο γιατί θα έχει την επιλογή να πάει κάπου αλλού, όπου επίσης θα παρευρίσκονται πιο σημαντικοί καλεσμένοι και θα έχει καλύτερη προοπτική να προβληθεί. Όταν το όνομα γίνει γνωστό στην πλειοψηφία, κάποιοι επιτυγχάνουν καλές πωλήσεις, πολλές συνεργασίες, την προοπτική να εκλέγονται σαν εκπρόσωποι και διευκολύνονται στις φιλοδοξίες τους. Μπροστά σε αυτόν τον αγώνα της δημοσιότητας και της διαφημιστικής επικοινωνίας, που εμφανίζεται με ένα λαμπερό μανδύα κοινωνικότητας, υποβαθμίζεται η λογική, το δίκαιο και η αλήθεια, με συνηθισμένη και γνωστή κατάληξη να καταρρέει η αξιοπιστία.

 

Ανοίγουν εύκολα οι πόρτες του πνευματικού κόσμου σε ένα άτομο που ξεφεύγει από τα όρια του λογοτέχνη, ενώ ο ίδιος εμφανίζεται σαν σοφός, με μεταφυσικές ικανότητες και αρμόδιος για επιστημονικά ζητήματα, ενώ τίποτα δεν ισχύει από αυτά που δηλώνει ή υπονοεί. Γιατί; Του ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες, στρώνουν και χαλί για να περάσει, όπως γίνεται και σε πολλές άλλες περιπτώσεις σε αστρολόγους και πνευματιστές, εκείνοι που εμφανίζονται σοβαροί καθηγητές, ικανοί επιστήμονες, αξιόπιστοι πολιτικοί και δημοσιογράφοι, έξυπνοι στοχαστές, ενώ σε πολλούς άλλους που δεν μπόρεσαν να διοργανώσουν πολιτιστικές εκδηλώσεις, θα ζητούσαν αποδείξεις, πτυχία, θα εξέφραζαν τη διαφωνία τους και θα ανησυχούσαν μήπως χάσουν τη σοβαρότητά τους!

Αυτό το φαινόμενο του πνευματικού ξεπεσμού ιδιαίτερα από ανθρώπους της επιστήμης και της πολιτικής ζωής και ορισμένων επωνύμων δεν πρέπει να μείνει ασχολίαστο και να υποβαθμιστεί. Όταν έχουμε τέτοιες πληροφορίες για την ασυνέπεια των λόγων τους, για την υπερβολική και μεροληπτική σκέψη τους, για την ανήθικη εκμετάλλευση της επωνυμίας τους και για την αδυναμία τους να ξεχωρίσουν την πραγματικότητα από τη φαντασία, τότε να τις χρησιμοποιούμε για να χαλάσουμε την ωραία εικόνα τους, αναφέροντας καθαρά και δημόσια το όνομά τους, φυσικά μαζί με τα στοιχεία που πιστοποιούν ή προειδοποιούν για την αναξιοπιστία τους!

 


 

www.kosmologia.gr

 

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.kosmologia.gr μπορείτε να βρείτε εκατοντάδες σελίδες με χρήσιμες φιλοσοφικές σκέψεις, αλλά και όλες τις σκέψεις, τις παρατηρήσεις και τις σχέσεις που αποτελούν την πιο προχωρημένη ερμηνεία του κόσμου και αποκαλύπτουν ποια λάθη οδήγησαν σε αδιέξοδο τις προηγούμενες θεωρίες.

 

www.kosmologia.gr

 

 

 

 

 

 

© copyright Κώστας Γ. Νικολουδάκης

Επιμέλεια-Σχεδίαση  2004 - 2016

 

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ                     http://www.kosmologia.gr                      ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΤΗΣ

clock

Καλύτερη εμφάνιση σε ανάλυση 1024x768px | οθόνη τουλάχιστον 17" | codepage windows-1253 (Greek) | IE v.6.0 +