*

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΣΜΟΣ & Η ΥΛΗ  /  ΤΟ ΑΜΕΣΟ (ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ) ΣΥΝΟΛΟ & Η ΖΩΗ

Σκέψεις από την αρχή και για την αρχή...  Γη

***                                                                                 comet

* ΑΡΧΙΚΗ |     | ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ |     | ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥ! |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΖΩΗ |     | ΚΟΣΜΟΣ & ΥΛΗ

*

ΓΝΩΣΗ & ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ     |     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ     |     ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ     |     ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

header message

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ

 

 

Για σκεπτόμενους δημιουργικά!

 

 

 

 

 

ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΤΥΠΩΘΟΥΝ ΣΑΦΕΣΤΕΡΑ...

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΛΗΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΣΥΜΠΑΝ
Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΕ ΤΗ ΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΥΛΗ

 

 

Επανάληψη

Η απάντηση στο ερώτημα τι είναι ο θάνατος και αν με το θάνατο η ζωή εκμηδενίζεται οριστικά, βασίζεται στις ίδιες σκέψεις και στις ίδιες διαπιστώσεις που μας επιτρέπουν να απαντήσουμε στο ερώτημα "υπάρχει εξελιγμένη ζωή πέρα από τον πλανήτη μας ή εξωγήινος πολιτισμός; ".

 

Η Θεωρία του Τελειωμένου Χρόνου, με το πλεονέκτημά της να δίνει λογικές εξηγήσεις στη βάση μίας ενιστικής και παραγωγικής άποψης, επιτρέπει μία γενική προσέγγιση στο συγκεκριμένο ζήτημα. Σύμφωνα με αυτή την κοσμολογική θεωρία, μέσα στο Σύμπαν όλα εξελίσσονται με προκαθορισμένα όρια, με κοινή βάση τη σταθερότητα του Σύμπαντος σε ένα μέγιστο χρονικό διάστημα. Η περιοδικότητα, η επανάληψη, η ομοιότητα, η αναλογία, η συνέχεια, η ύπαρξη κοινών ορίων, η ισοτροπία του χώρου και οι παγκόσμιες ιδιότητές του είναι οι αναπόφευκτες συνέπειες και μαζί οι προϋποθέσεις για την ύπαρξη ολόκληρου του Σύμπαντος. Όλες οι επιμέρους εξελίξεις δια μέσου της ύλης γίνονται με τέτοιους τρόπους που δεν αποσταθεροποιούν την ποιότητα του Σύμπαντος και τη νομοτέλειά του.

 

 

 

Είναι εκπληκτικό πως η ουσία της ζωής και της εξέλιξης περιέχονται μέσα στην αφηρημένη έννοια της σταθερότητας, της α-μεσότητας (ή της εσωτερικότητας) και της αυτοτέλειας. Ζω, σημαίνει είμαι σταθερά και άμεσα -δηλ. διανοητικά- για τον εαυτό μου, έχω γίνει και γνωρίζω πως έχω γίνει και τι είμαι. Πράττω ή συμπεριφέρομαι, σημαίνει πως δεν είμαι μόνο άμεσα και σταθερά για τον εαυτό μου ούτε η επαρκής αιτία του, δεν έχω γίνει και δε γνωρίζω ολοκληρωμένα τι είμαι. Η αυτοτελής και συνολική αιτία των πραγμάτων (Θεός) είναι άμεση, αυτενεργός και προσδιορίζει με τρόπους προκαθορισμένους με γνώση και όχι τυχαία ή παρασυρμένα. Αντιθέτως, η ανεπαρκής αιτία δεν είναι μόνο άμεση ή ποιοτική και δεν προσδιορίζει σαν αυτο-καθορισμένη. Η έμμεσα προσδιορισμένη ύπαρξη, η αστάθεια στην ποιότητα, η έλλειψη αυτενέργειας, η ασυνέχεια είναι αντίστοιχες έννοιες με την αβιότητα, την έλλειψη ποιότητας, την αβεβαιότητα, τον πόνο και την άγνοια, σε αντίθεση με την αμεσότητα και τη σταθερότητα του Κοινού Συνόλου. Αυτή η αντιστοιχία εξηγείται, γιατί η ζωή δεν είναι μια άσχετη πραγματικότητα ή διαφορετική στην ουσία από την απλή υλική πραγματικότητα και τα γνωρίσματα των πραγμάτων σαν εξωτερικών είναι ταυτοχρόνως εσωτερικά.

 

Αναρωτιόμασταν πώς συντηρούνται οι εμπειρίες μας, πώς γίνεται ο συνειρμός των παραστάσεών μας, πώς τα διάφορα αισθήματα συνδυάζονται και αποτελούν ενιαίες ολότητες, πώς διαπιστώνουμε ότι οι αναμνήσεις είναι εμπειρίες δικές μας, πώς συλλαμβάνουμε και προσδιορίζουμε αμέσως τις έννοιες που εκφράζουμε σ' ένα συλλογισμό κ.λπ. Όταν μιλάμε, επιτυγχάνουμε σε κλάσματα του δευτερολέπτου να σκεφτούμε τις σωστές λέξεις με τη σωστή σειρά για να δείξουμε πως είναι τα πράγματα και οι σχέσεις τους και για να συνεννοηθούμε. Καταλαβαίνουμε ότι σκεφτόμαστε σε σωστή κατεύθυνση, με λογική σειρά και σύμφωνα με συντακτικούς κανόνες και όχι σαν τρελοί. Δεν κάνουμε μετρήσεις λέξεων, οι σωστές λέξεις ακούγονται με μια ομαλή χρονική ροή και δεν σκεφτόμαστε τους γραμματικούς και τους συντακτικούς κανόνες. Δεν μπορεί να δοθεί σωστή εξήγηση αυτής της συνηθισμένης ικανότητας που έχουν σχεδόν όλοι οι άνθρωποι, χωρίς να συμπεριλάβουμε το εξής φυσικό φαινόμενο: ελάχιστος χρόνος, μεταβολή που γίνεται σχεδόν ταυτόχρονα. Με τη σκέψη γίνεται μια ελάχιστη μεταβολή σε σύντομα χρονικά διαστήματα και μάλιστα μεταδίδονται ερεθίσματα που προκαλούν σωματικές κινήσεις σε χρόνο dt. Που γίνεται η ελάχιστη μεταβολή και πως ανιχνεύεται τόσο γρήγορα;  Μπορούμε να δώσουμε μια συνολική απάντηση σε αυτές τις απορίες.

 

Έτσι θα καταλάβουμε, ακόμα, γιατί είναι κενή η φημισμένη ηθική αρχή ότι πρέπει να γνωρίσουμε τον εαυτό μας, αν και με μια δόση αλήθειας. Δεν έχουμε τέλεια αυτογνωσία, γιατί είμαστε σαν ένα μέρος από τη συνολική αυτογνωσία του Θεού και η αυτογνωσία μας είναι περιορισμένη, επηρεασμένη και διαμορφωμένη με εξωτερικές μας επιδράσεις και σχέσεις. Ο λόγος, για τον οποίο δεν αναγνωρίζεται η άμεση διανοητική δραστηριότητα ή η γνώση σαν ουσία της ζωής και ξεχωρίζεται (σαν ένα μόνο από τα πολλά γνωρίσματα του εσωτερικού κόσμου), ο λόγος είναι ότι περιορίζουμε την έννοια της γνώσης στα πιο αφηρημένα νοήματα της γλώσσας. Ενώ αυτή είναι η γλώσσα της πραγματικότητας, η οποία μέσα στο σχετικό χρόνο αρχίζει σαν ελλιπής, εξωτερική και περιορισμένη από τις αισθήσεις, όμως με βάση τις προδιαγραφές του κοινού, ολοκληρωμένου και σταθερού Σύμπαντος.

 

Η ευρύτερη συμπεριφορά μας, οι δραστηριότητές μας σε όλη τη διάρκεια της ύπαρξής μας εξωτερικεύουν στοιχεία και δυνατότητες του εσω-διανοητικού μας κόσμου. Εξωτερικεύουν την ποιότητα της αυτογνωσίας μας, των ελλείψεών της, τη βεβαιότητα και την αβεβαιότητα μας, τι μας ευδιαθέτει να γνωρίζουμε στο βιβλίο της αντιληπτής πραγματικότητας. Συγχρόνως οι εξωτερικές δραστηριότητές μας επηρεάζουν και διαμορφώνουν την εσω-διανοητική ύπαρξη, όπως η γλώσσα των αφηρημένων εννοιών. Όταν χαιρόμαστε ή το αντίθετο, υπάρχει ένας κοινός λόγος, τον οποίο εμείς δε γνωρίζουμε πάντοτε ή συνολικά. Ο κοινός λόγος, για τον οποίο πάντοτε χαιρόμαστε ή λυπόμαστε ανεξάρτητα από το ποιες είναι οι ειδικότερες αιτίες και οι τρόποι που επιφέρουν αυτές τις κοινές διαθέσεις, είναι η ποιότητα της έννοιας/άποψης που έχουμε για τον εαυτό μας και η βεβαιότητα ή η αβεβαιότητα, την οποία βιώνουμε γι' αυτήν. Δηλαδή, αρέσουμε με αυτήν την έννοια στον εαυτό μας ή αντιθέτως δεν αρέσουμε και ανησυχούμε. 

 

Εάν η εξωτερική συμπεριφορά και οι εξωτερικές επιδράσεις δεν ήταν επηρεασμός της εσω-διανοητικής ύπαρξής μας και αν σε τελική ανάλυση οι εξωτερικές επιδράσεις δεν δημιουργούσαν γνώση του εαυτού μας και της σταθεροποίησής του, τότε καμιά άλλη αιτία και καμιά πράξη δε θα μπορούσε να μας ευχαριστήσει ή να μας δυσαρεστήσει. Δε μας ευχαριστούν (ή δυσαρεστούν) μόνο τα πράγματα, μας ευχαριστούν οι δυνατότητες που δημιουργούμε ή πραγματοποιούμε στον εαυτό μας και η ποιότητα της έννοιας που διαμορφώνουμε γι' αυτόν με τη χρησιμότητα των πραγμάτων και με τις σχέσεις μας.

 

Δε θέλουμε ανεξάρτητα από τον εαυτό μας και η αιτία που θέλουμε (όπως και της αντίληψής μας) δεν είναι μόνο τα εξωτερικά πράγματα και οι δυνατότητές τους. Είναι και η γνώση αυτών των πραγμάτων και σε τελική ανάλυση είναι η  έννοια που διαμορφώνουμε για τον εαυτό μας μαζί με τα εξωτερικά πράγματα και με τις δυνατότητες (ή τις αδυνατότητες) που μας προσφέρουν. Δεν πράττουμε ανεξάρτητα από την ποιότητα του εαυτού μας και δεν στοχεύουμε στην αυτο-διατήρηση μιας αφηρημένης ύπαρξης. Στοχεύουμε και πράττουμε με τους ανάλογους τρόπους για τη σταθεροποίηση-δικαιολόγηση της ζωής με τέτοια ποιότητα, με τέτοια έννοια για τον εαυτό της και για να είμαστε με όσα πράττουμε και στοχεύουμε. Όταν μας καταστρέφουν ένα περιουσιακό στοιχείο, θα πονέσουμε όχι μόνο για την καταστροφή ενός εξωτερικού πράγματος, αλλά γιατί σε τελική ανάλυση η γνώση- έννοια, με την οποία διαμορφώνεται ο εαυτός μας, θα αποσταθεροποιηθεί, (γίνεται αβέβαια) με τη γνώση του επηρεασμού πολλών άλλων δυνατοτήτων και σχέσεων, που συνδέονται με αυτήν την εξωτερική καταστροφή. Σε τελική ανάλυση, μπορούμε να πούμε (όπως παρόμοια έχει εκφραστεί από πολλούς στοχαστές) ότι όλοι αναζητούν και δε θέλουν τίποτε άλλο εκτός από την αυτογνωσία (ή το Θεό), τη βεβαιότητα και τη σταθερότητα της αυτοτελούς ύπαρξης, διότι η εξωτερική δραστηριότητα είναι ταυτοχρόνως εσω-διανοητική και χωρίς την τελευταία η πρώτη είναι αδιανόητη, ακαθόριστη και άσκοπη.

 

Ο άνθρωπος ξεχωρίζει στον εσωτερικό κόσμο του απ' όλα τα άλλα ζώα και με αντιληπτό τρόπο, από τα έργα και από τις δημιουργικές δραστηριότητές του. Η κυρίαρχη διαφορά του προέρχεται από την κοινή δυνατότητά του να διατηρεί τις εμπειρικές διαπιστώσεις του για τα κοινά στοιχεία των πραγμάτων και να διαμορφώνει γνώση, ανακαλύπτοντας τις σχέσεις τους. Η διατηρημένη γνώση των εξωτερικών πραγμάτων επηρεάζει άμεσα την ύπαρξή μας και μας επιτρέπει να καθορίζουμε και να επηρεάζουμε τις εξωτερικές πράξεις μας. Χωρίς εκείνα τα πράγματα να είναι εξωτερικά στις αισθήσεις.

 

 

ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ...

 

 

 

Όταν μιλάμε για ταυτότητα της εσω-διανοητικής ύπαρξης με την υλικο-εξωτερική, δεν πρέπει να παρεξηγηθεί.   

 

 

   1η Δημοσίευση στη Γη

 

 

 

ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ Η ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑΣ

ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ: ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ "ΚΛΕΙΔΙ" ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΕΙ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ

 

 

 
 
 
 

Αναρωτηθήκανε στο χώρο της σύγχρονης κοσμολογίας, πόσο ολοκληρωμένη μπορεί να είναι μία φυσική ερμηνεία του Σύμπαντος, όπως αυτή που ονειρεύονται, όταν δεν προσφέρει την ελάχιστη γνώση για να εξηγηθεί η παρουσία της ζωής μέσα στο Σύμπαν; Οι κοσμολογικές θεωρίες που έχουν διατυπωθεί με μαθηματικά και θεωρούνται οι επικρατέστερες δεν ανοίγουν κανένα δρόμο προς αυτή τη κατεύθυνση της φύσης και αυτό έπρεπε να τους προβληματίσει περισσότερο σαν φυσικούς, αντί να αφήνουν το πρόβλημα άλυτο ή προς απάντηση από τη θεολογία.

 

Κοιτάξτε ακόμα:

 

 "ΕΞΩΓΗΙΝΗ ΖΩΗ"    "ΥΛΗ ΚΑΙ ΨΥΧΗ "ΘΕΟΣ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΥΛΗ"

 

"ΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΘΕΟΣ"   "ΑΠΟΡΡΙΨΗ"    "ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΖΩΑ"

 

 

ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΤΕΛΕΙΩΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ - ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ !  

 

 
 

<•> Όταν εκφραζόμαστε συγκεκριμένα, τότε έχουμε αφαιρέσει το σύνολο της πραγματικότητας και των δυνατοτήτων της, θα μπορούσε εύκολα να πει κάποιος, και αυτό συνήθως το κάνουμε χωρίς επίγνωση. Ο ρεαλιστής δεν είναι λιγότερο φαντασιόπληκτος από τον γραφικό φιλόσοφο... Τελικά τα "παράξενα" φαινόμενα συμβαίνουν στις χαμηλές ταχύτητες, στα μεγάλα χρονικά περιθώρια και στα ασθενή βαρυτικά πεδία...

 

 

 

© copyright Κώστας Γ. Νικολουδάκης

Επιμέλεια-Σχεδίαση  2004 - 2016

 

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ                     http://www.kosmologia.gr                      ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΤΗΣ

 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ SITE

clock

Καλύτερη εμφάνιση σε ανάλυση 1024x768px | οθόνη τουλάχιστον 17" | codepage windows-1253 (Greek) | IE v.6.0 +